بازدید 3056
۴

واحد پول ایران ریال می‌ماند

با تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس واحد پول ایران ریال ماند.
کد خبر: ۸۳۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 25 September 2018

با تصویب کمیسیون اقتصادی مجلس واحد پول ایران ریال ماند.

به گزارش ایبِنا،  علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، ‌ اظهار داشت: جلسه امروز با حضور اعضا و با دستور ادامه بررسی قانون بانکداری اسلامی برگزار شد و در این جلسه چند ماده دیگر هم از قانون بانکداری اسلامی به تصویب رسید.

بر اساس یکی از این بندها عنوان شد که واحد پول جمهوری اسلامی ایران همان ریال باقی بماند فلذا در متن مصوب کمیسیون نه تبدیل ریال به تومان تایید شده و نه حذف صفر در پول ملی بر همین اساس واحد پول ملی کشور همچنان ریال باقی خواهد ماند.

گفتنی است، در گذشته نیز بحث تبدیل ریال به تومان و حذف صفر آخر پول ملی مطرح بود که این موضوع در مصوبه امروز کمیسیون اقتصادی به علت شرایط موجود دیدیده نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به نظر من یا مثل اتحادیه اروپا یک پول مشترک با کشورهای همسو و قدرتمند ایجاد شود و یا یک ارز بین المللی جایگزین ریال شود تا از این همه بالا و پایین شدن ریال در مقابل دلار خلاص شویم ریال پول ملی نیست میراث بر جای مانده از زمان حکومت های پادشاهی پیشین است هیچ تقدسی هم نداره به خدا فرض کنید اگر کشور به جای ریال معاملات داخلی و حقوق کارمندها و.. با یورو معامله میکرد ما شاهد این همه چالش در همه ابعاد و زوایای اقتصاد کشورمون بودیم الان کارمند بیچاره همون دو ملیون سال قبل رو داره میگیره ولی قدرت خریدش یک چهارم شده چکار باید بکنه به کی بگه ول کنید پول ملی و بالا پایین کردن صفر رو تا پول ملی هست بد بختی و تورم و ... هم هست تنها علاج حذف پول ملیه شدیم مثل برکه در مقابل اقیانوس به یه تکون بندیم
اینکه واحد پول ریال میمونه رو نمیدونم
ولی میدونم خود ریال قصد موندن نداره
تا وقتی که درامد دولت به دلاره و حقوق مردم به ریال معلومه که واحد پولیو عوض نمیکنن
به نظر من یا مثل اتحادیه اروپا یک پول مشترک با کشورهای همسو و قدرتمند ایجاد شود و یا یک ارز بین المللی جایگزین ریال شود تا از این همه بالا و پایین شدن ریال در مقابل دلار خلاص شویم ریال پول ملی نیست میراث بر جای مانده از زمان حکومت های پادشاهی پیشین است هیچ تقدسی هم نداره به خدا فرض کنید اگر کشور به جای ریال معاملات داخلی و حقوق کارمندها و.. با یورو معامله میکرد ما شاهد این همه چالش در همه ابعاد و زوایای اقتصاد کشورمون بودیم الان کارمند بیچاره همون دو ملیون سال قبل رو داره میگیره ولی قدرت خریدش یک چهارم شده چکار باید بکنه به کی بگه ول کنید پول ملی و بالا پایین کردن صفر رو تا پول ملی هست بد بختی و تورم و ... هم هست تنها علاج حذف پول ملیه شدیم ثل برکه در مقابل اقیانوس به یه تکون بندیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی