بازدید 2631

دلیل تأخیر در اعلام نتایج ارشد آزاد

کد خبر: ۸۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ 22 September 2018

معاون آموزشی وزارت علوم درباره دلیل تأخیر در اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد نتایج را دیر به ما اعلام کرد.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: از دو سال پیش نظام رتبه بندی ملی را مطرح کرده ایم، موسسات متناسب با مقیاس عملکردی در چند سطح، سطح بندی شده اند و این به معنی درجه بندی نیست به معنای هم قیاس قرار دادن مراکز است. همچنین به دانشگاه ها اجازه داده شده است امکان تعامل با دانشگاه های معتبر دنیا را فراهم کنند.

پذیرای تمام دانشجویان ایرانی خارج از کشور هستیم

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه به سیاست های ظالمانه دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست های امریکا دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور دچار مشکلاتی شده اند بر همین اساس ما پذیرای تمام دانشجویان ایرانی در خارج از کشور هستیم البته به این شرط که در دانشگاه مورد تایید وزارت علوم درس خوانده باشند و حداقل یک ترم را گذرانده باشند. این مصوبه تا پایان اسفند ماه برقرار است همچنین دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایرانی درس می خوانند و به واسطه سیاست های استکباری دولت آمریکا دچار مشکلات ارزی برای پرداخت شهریه خود شده اند شرایطی فراهم شده است که این دانشجویان با ارز دولتی و معادل ریالی آن به تحصیل بپردازند به ویژه دانشجویان افغانی.

وی در ادامه به پروژه ارتقای دانشگاه به تراز بین المللی اشاره کرد و گفت: این پروژه همچنان پیش می رود، عملکرد این دانشگاه ها در سال ۹۵ و ۹۶ ارزیابی شده است و متناسب با امتیازاتی که کسب کرده اند تامین اعتبار می شوند. همچنین از آنها خواسته ایم در هیات امنا بین ۳ تا ۵ درصد درآمد اختصاصی خود را به این پروژه اختصاص دهند.

شریعتی نیاسر در ادامه به ساماندهی موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: این مصوبه طرح آمایش آموزش عالی است و به زودی برنامه ساماندهی موسسات اعلام می شود.

وی تصریح کرد: به واسطه این ساماندهی برخی از موسسات باید در یکدیگر ادغام یا تجمیع شوند و برخی تحت حمایت یک دانشگاه بزرگ به عنوان دانشگاه معین ادامه فعالیت دهند این موضوع فردا در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می شود.

وی در ادامه به ساماندهی دوره های تحصیلی اشاره کرد و گفت: ساماندهی دوره های تحصیلی نیز تا مقطع دکتری شروع شده است.

وی درباره حذف کنکور نیز گفت: کنکور به صورت کامل حذف شدنی نیست و البته این موضوع به زودی امکان پذیر نیست و باید به صورت مرحله ای انجام شود و طرح حذف مرحله ای کنکور برای دانشجویانی که به طور طبیعی بدون شرکت در کنکور و با اعمال معدل پذیرش می شوند باید اجرایی شود، از سال آینده فاز اول آن اجرایی می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۵ درصد داوطلبان با تکیه بر سوابق تحصیلی پذیرش می شوند و بیشتر برای اینکه در رشته های پرمتقاضی خود را محک بزنند در کنکور شرکت می کنند.

شریعتی نیاسر به موسسات وابسته به دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی اداری برخی از موسسات وابسته به دستگاه های اجرایی از پذیرش دانشجو منع شدند و برخی از موسسات از این قاعده مستثنی هستند که می توان به دانشگاه های علوم انتظامی، دانشگاه های غیردولتی وابسته به حوزه علمیه و برخی مراکز شورای عالی اداری اشاره کرد. سایر دانشگاه ها تا پایان آذر ماه فرصت دارند که تعیین تکلیف شوند.

معاون آموزشی وزیر علوم به اعضای هیات علمی کل کشور توصیه کرد: با توجه به شرایط سختی که پیش رو داریم سعی کنند علاوه بر آموزش های علمی و تخصصی نقش تربیتی و اخلاقی نیز داشته باشند و تلاش کنند علاوه بر آموزش تخصصی کمک فکری نیز به دانشجویان بدهند که بعد از فارغ التحصیلی در جامعه با امیدواری پیش روند و دانشگاه ها به نشاط و برنامه شاد توجه بیشتری کنند و از هر حرکت و سیاستی که منجر به ناامید شدن نسل جوان شود پرهیز کنند.

وی همچنین به مراکز غیردولتی مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی ها اشاره کرد و گفت: رویکرد درآمدزایی از محل شهریه باید تغییر کند و این مراکز باید این رویکرد را تغییر دهند. وقتی تکیه بر شهریه باشد این دانشگاه ها به دنبال دانشجویان بیشتر هستند و چون دانشجویان زیادی نیستند باعث می شود این مراکز برای ادامه فعالیت دچار مشکل شوند.

توضیح درباره دیر اعلام شدن نتایج کارشناسی ارشد آزاد

وی درباره دیر اعلام شدن نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و حذف برخی رشته محل های کارشناسی ارشد این دانشگاه گفت:دانشگاه آزاد نیز مانند دیگر زیرنظام هاست و تفاوتی با آنها ندارد. باید کد رشته محل های تمام زیرنظام ها به سازمان سنجش برای بررسی ارائه شود. دانشگاه آزاد از این قاعده مستثنی نیست در این میان ممکن است چند مورد نیز حذف و یا اضافه شود.

شریعتی نیاسر تأکید کرد: آنچه که باعث می شود اشکالی به وجود آید این است که قانونمند عمل نمی کنیم، وقتی اعلام می شود نظام یکپارچه سنجش و پذیرش یعنی تمام زیرنظام ها باید از کانال سازمان سنجش عبور کنند و بعد درباره اعلام نتایج زمانی را اعلام کنند. وقتی جلوتر اعلام می شود این مشکلات پیش می آید. با این وجود باز کارشناسان شورای گسترش ظرف یک روز تمام کد رشته های این دانشگاه را بررسی و اعلام کرده اند و بیش از ۹۶ درصد رشته محلها تایید شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد می توانست همانند سال گذشته ۷ یا ۸ شهریور نتایج را مشخص و به سنجش اعلام کند نه اینکه ۲۴ شهریور که یک روز مانده مهلت تمام شود نتایج را اعلام کند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: من خدمت دکتر تهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد ارادت دارم باید با هم همفکری کرده و این موضوع را حل کنیم و دانشجویان نیز باید حواس شان به رشته محل هایی که انتخاب می کنند باشد تا مجوز قانونی داشته باشد.

وی تاکید کرد: هر رشته ای از قبل مجوز داشته باشد و در سامانه وزارت علوم وجود داشته باشد حذف نمی شود مگر آنکه برنامه آن منسوخ شده باشد و یا در پردیسی باشد که خود مجوز نداشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل