بازدید 3532

نامه دولت قطر به نتانیاهو و پیشنهاد صلح در غزه

کد خبر: ۸۳۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 21 September 2018

شبکه 10 رژیم صهیونیستی مدعی ارسال نامه‌ای از سوی دولت قطر به نتانیاهو و ارائه پیشنهاد صلح در نوار غزه شده است؛ نامه‌ای که مقامات امنیتی صهیونیست هنوز اجازه رسیدن آن به دست نتانیاهو را نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه 10 رژیم صهیونیستی در گزارشی مدعی شده است که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در ماه می گذشته (اردیبهشت) طی نامه‌ای محرمانه به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از شدت گرفتن درگیری‌ها در غزه هشدار داده و در ادامه پیشنهاد توافق صلح را بیان کرده است.

بنا به این گزارش، در ماه آوریل گذشته یک تاجر یهودی فرانسوی به نام «فیلیپ سولمون» و یک حاخام به نام «ابراهام مویال» تلاش کردند پیام مهمی را از سوی وزیر خارجه قطر به نتانیاهو برسانند، بنابر این آن‌ها با «کارمیل شاکا هاکوهین» سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو دیدار کردند و به او گفتند که قطر در خصوص عملیات بزرگ حماس در شب جشن‌های اسرائیل به مناسبت انتقال سفارت آمریکا به قدس، هشدار می‌دهد.

سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو در گفت‌و‌گو با شبکه 10 این رژیم مدعی شد: فرستادگان دولت قطر پیشنهاد عجیبی مطرح کردند؛ آنها پیشنهاد توافقی میان اسرائیل، آمریکا و یک کشور عربی را جهت ممانعت از عملیات حماس در شب افتتاح سفارت آمریکا در قدس را مطرح کردند؛ توافقی که موافقیت شخصیت‌های فلسطینی در نوار غزه از جمله «اسماعیل هنیه» را نیز با خود به همراه داشت.

پس از این دیدار، «کارمیل شاکا هاکوهین» سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو به تل آویو رفته و پیام دولت قطر را به گوش وزات خارجه و شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی می‌رساند. او به آن‌ها می‌گوید که وزیر خارجه یا امیر قطر آماده‌اند در این خصوص تلفنی با نتانیاهو گفت‌و‌گو کنند اما دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس شورای امنیت این رژیم پیشنهاد تماس تلفنی را رد کرده و خواستار نامه رسمی از سوی دولت قطر شده‌اند.

به گزارش شبکه 10 رژیم صهیونیستی، پس از سفر سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو به تل آویو، او از دو واسطه مذبور، می‌خواهد که به دوحه روند و نامه رسمی از دولت قطر دریافت کنند.

بنابر این در یکم ماه می این دو واسطه در حالی که نامه رسمی وزیر خارجه قطر را که حاوی پیشنهاد صلح گسترده در غزه بود را در دست داشتند به تل آویو رفتند. پیشنهادی که موافقت «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ را نیز به همراه داشت.

به گفته‌ی «کارمیل شاکا هاکوهین» سفیر رژیم صهیونیستی در یونسکو به شبکه 10 این رژیم که می‌گوید محتوای نامه دولت قطر را خود خوانده است، این نامه حاوی پیشنهاد توقف خشونت‌ها در نوار غزه در مقابل بهبود اوضاع اقتصادی و زیر ساخت‌ها از جمله برق و آب و بهداشت و ساخت فرودگاه یا بندرگاه می‌باشد.

نکته پایانی در این قضیه است که «مائیر بن شبات» رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی از تقدیم نامه دولت قطر به نتانیاهو جلوگیری کرده است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هنوز از محتوای نامه اطلاعی ندارد.

ادعای شبکه 10 رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت قطر هنوز واکنشی بدان نشان نداده‌ است.

رسیدن به یک توافق میان نواز غزه یا رژیم صهیونیستی با توجه به سابقه این رژیم در نقض پیمان‌ها و با نگاهی به دهها سال مذاکره تشکیلات خودگردان (موسوم به مذاکرات سازش) بسیار بعید به نظر می‌رسد.

در همین حال «دونالد ترامپ» از زمان روی کار آمدن به شدت در حال فشار بر روی فلسطینی‌ها جهت نیل به توافق مد نظر رژیم صهیونیستی است که با واکنش منفی مقامات فلسطینی مواجه شده است.

چندی پیش «صائب عریقات» در خصوص مذاکرات صلح (سازش) با اسرائیل گفت: آنچه در توانم بود، انجام دادم و «ابومازن» (محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) نیز در راستای تحقق صلح هر کاری میتوانست ، انجام داد. شما (آمریکا و رژیم صهیونیستی) صلح نمی‌خواهید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر