بازدید 2334

پیام روحانی به آشوریان

کد خبر: ۸۳۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 21 September 2018

ایرنا نوشت : حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به بیست و نهمین کنگره اتحادیه جهانی آشوریان، به تجلیل از نقش و جایگاه آشوریان ایران پرداخت و تاکید کرد که آنها در راه اعتلای کشور لحظه ای درنگ نکرده اند.

پیام روحانی به این کنگره که شب گذشته در بیروت برگزار شد، از سوی «احمد حسینی» کاردار سفارت جمهوری اسلامی در لبنان، قرائت شد.
رئیس جمهوری کشورمان پیام خود را با ابلاغ دوستی خود به همه آشوریان جهان، به ویژه هموطنان آشوری آغاز و خاطر نشان کرد: اکنون، پنجاه سال از زندگی یک نهاد سیاسی جهانی می گذرد؛ نهادی که ریشه آن در این سرزمین جان یافت و شاخ و برگ هایش تا هر نقطه جهان، راه پیدا کرد و پیام آن صلح و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز با دیگران بود و چنین شد که اتحادیه جهانی آشوریان ماندگار گشت.
روحانی اضافه کرد: آشوریان ایران، همچون سایر اقوام، در همه رنج ها و مظالمی که در طول تاریخ بر این سرزمین رفت، سهیم بوده اند و همپای آحاد ملت ایران با تجاوز بیگانگان با جان و مال خود مبارزه کرده و در راه اعتلای کشورشان یک لحظه درنگ نکرده اند.
وی با اشاره به نقش برجسته آشوریان در همزیستی و تفاهم با مسلمانان گفت: بین مسلمانان و مسیحیان، به علت اشتراک در آیین و باورها پیوند خاصی وجود دارد و برای ما حضرت مسیح(ع) جایگاه ویژه ای دارد که در قرآن کریم نیز بارها به آن اشاره شده است.
روحانی در پیام خود گفت: از سوی ملت و دولت ایران آرزو دارم همچون گذشته شاهد حفظ ارتباط، انسجام و تعامل گسترده میان تمامی آشوریان با مسلمانان و مسیحیان در سایر کشورها باشیم. برای همه شما صلح ، آرامش و سربلندی آرزومندم.
کنگره سه روزه اتحادیه آشوری های جهان، پنج شنبه شب با قرائت پیام رئیس جمهوری ایران و رئیس مجلس شورای اسلامی در لبنان آغاز به کار کرد.
در این کنگره، «نقولا توینی» وزیر مشاور در امور مبارزه با فساد دولت لبنان، به نمایندگی از «میشل عون» رئیس جمهوری این کشور، و «نزیه نجم» نماینده پارلمان لبنان به نمایندگی از «نبیه بری» رئیس مجلس حاضر شدند.
«محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، در کنار شخصیت های مسیحی و نمایندگانی از آشوری های کشورهای دیگر جهان از جمله عراق، سوریه، ترکیه، سوئد، نیوزلند و دیگر کشورها شرکت کنندگان در آیین افتتاحیه این کنگره بودند.
اتحادیه جهانی آشوری‌ها یک سازمان فراگیر بین‌المللی است که در سال 1968 میلادی با هدف حمایت از آشوری‌ها و ارتباط آن ها تاسیس شد.
جمعیت آشوری های جهان بیش از سه و نیم میلیون نفر تخمین زده می شود که بیشتر آنها ساکن عراق و سوریه بودند که طی دهه های گذشته به ویژه پس از پیدایش گروه های تکفیری در این دو کشور، تعداد زیادی از آنان به کشورهای دیگر دنیا مهاجرت کردند. آشوری ها در بیش از 40 کشور جهان حضور دارند که تنها در ایران و عراق در پارلمان نماینده دارند. هر چند که در سوریه، ترکیه، سوئد و برخی کشورهای دیگر، چند نماینده از میان آشوری ها به مجلس راه یافته اند ولی این رویداد از طریق فعالیت های حزبی و نه سهمیه خاص این قومیت بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر