بازدید 1327

روسیه نسبت به خطرات خط مشی آمریکا درباره مساله فلسطین هشدار داد

در نشست شورای امنیت سازمان ملل روسیه نسبت به پیامدهای خطرات خط مشی آمریکا درباره حل و فصل اختلافات میان فلسطین و اسرائیل، هشدار داد و نماینده سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواست به ایجاد امید در برای یافتن راه‌حلی جهت پایان دادن به مساله فلسطین - اسرائیل کمک کنند.
کد خبر: ۸۳۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 21 September 2018

در نشست شورای امنیت سازمان ملل روسیه نسبت به پیامدهای خطرات خط مشی آمریکا درباره حل و فصل اختلافات میان فلسطین و اسرائیل، هشدار داد و نماینده سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواست به ایجاد امید در برای یافتن راه‌حلی جهت پایان دادن به مساله فلسطین - اسرائیل کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، نیکولای ملادینوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در سخنان خود در شورای امنیت، درباره اوضاع خاورمیانه نسبت به اثرات منفی اوضاع انسانی، سیاسی و امنیتی غزه بر روند صلح در خاورمیانه هشدار دادو گفت: غزه برای ممانعت از فروپاشی باید تامین بودجه شود و اسرائیل باید محدودیت‌هایی را که برای تردد فلسطینی‌ها اعمال کرده کاهش دهد.

ملادینوف گفت: اوضاعی که ما با آن روبرو هستیم بسیار ناامیدکننده است غزه در هر زمان آماده انفجار است. ما برای انجام یک اقدام انسانی مسئول هستیم اما باید این مساله درک شود که این مساله تنها براساس اقدامات انسان دوستانه حل و فصل نمی‌شود باید روند سیاسی برای حل مساله اسرائیل - فلسطین آغاز شود و ما مسئولیت حمایت از این گروه‌ها را داریم.  

وی در سخنان خود به ادامه اشغال نظامی زمین‌های فلسطینیان توسط ارتش اسرائیل اشاره کرد و گفت این امر بی اعتمادی‌هایی نسبت به آینده روند صلح ایجاد کرده است.

ملادینوف شهرک سازی‌های اسرائیل را نقض قوانین بین‌المللی و مهمترین مانع در روند صلح دانست و گفت: تلاش‌ها با کشورهای همسایه برای برقراری ثبات در غزه ادامه دارد، اما استفاده ارتش اسرائیل از گلوله‌های واقعی در درگیری‌ها، نگرانی سازمان ملل را افزایش می‌دهد.

ملادینوف تاکید کرد: سازمان ملل با فلسطینی‌ها و اسرائیل به منظور فراهم کردن حمایت مالی برای بازسازی همکاری می‌کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: خط مشی سیاسی که آمریکا درخصوص حل و فصل بحران خاورمیانه در پیش گرفته، تلاش‌ها درباره روند صلح را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

نبنزیا در سخنرانی خود در شورای امنیت گفت، ادله و شواهد نشان می‌دهد که تلاش‌هایی برای تضعیف پایه و اصول حل و فصل این بحران وجود دارد؛ اصولی که با مشارکت ایالات متحده وضع شده‌اند.

 

وی تصمیمات اخیر آمریکا درباره قدس اشغالی، بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن، قطع تامین بودجه آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و توقف کمک‌ها به بیمارستان‌های قدس شرقی را در راستای این تلاش‌ها عنوان کرد.

این مقام مسؤول گفت، این اقدامات آمریکا خسارت بزرگی به اقدامات گروهی برای تضمین حل و فصل کامل اختلافات میان فلسطین و اسرائیل وارد می‌کند.

نبنزیا در ادامه سخنان خود از ایالات متحده خواست این تصمیمات منفی را پیش از فوت وقت لغو کرده و خط مشی خود را مجددا بررسی کند چرا که پیامدهای خطرناکی بر چشم‌انداز روند صلح خواهد داشت.

همچنین وی از جامعه بین‌الملل خواست، همکاری بین‌المللی در چارچوب کمیته چهارجانبه خاورمیانه از سر گرفته شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر ضرورت تلاش برای آغاز مذاکره مستقیم فلسطین و اسرائیل تاکید و بار دیگر پیشنهاد مسکو برای برگزاری دیدار میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مطرح کرد.

در ابتدای این نشست، هشت کشور اروپایی حاضر در این جلسه ، به‌طور رسمی از رژیم صهیونیستی خواستند تصمیمش برای تخریب روستای «خان‌الاحمر» در منطقه کرانه باختری را لغو کند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل هم از تماس امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در روز جمعه خبر داد و با انتقاد از وضعیت ناامید کننده‌ غزه، هشدار داد این حالت ممکن است در هر لحظه به یک بحران تمام عیار منجر شود.

نماینده انگلیس در شورای امنیت با اعلام مجدد تعهد به راهکار دو کشوری ، بهترین روش برای توافق را مذاکرات مستقیم دانست. وی همچنین نسبت به قطع حمایت‌های آمریکا از آژانس پناهندگان و کاریابی برای فلسطین (آنروا) ابراز نگرانی کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار