بازدید 3724
۱

رشد اقتصادی هند تا سال ۲۰۵۰ از آمریکا پیشی می‌گیرد

همزمان با تغییر مرکز ثقل قدرت راهبردی و اقتصادی جهان به سمت شرق با محوریت منطقه آسیا و اقیانوسیه، یک موسسه پژوهشی اقتصادی پیش بینی کرد که هند تا نیمه قرن حاضر از بزرگترین اقتصاد جهان یعنی آمریکا پیشی خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۳۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 21 September 2018

همزمان با تغییر مرکز ثقل قدرت راهبردی و اقتصادی جهان به سمت شرق با محوریت منطقه آسیا و اقیانوسیه، یک موسسه پژوهشی اقتصادی پیش بینی کرد که هند تا نیمه قرن حاضر از بزرگترین اقتصاد جهان یعنی آمریکا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا در روز پنجشنبه به نقل از روزنامه 'اکونومیک تایمز' هند، موسسه 'لووی'(LOWY) که در استرالیا مستقر بوده و به رصد تحولات استراتژیک اقتصاد جهان می پردازد اخیرا در گزارشی اعلام کرد که در حال حاضر سه اقتصاد بزرگ جهان حضور در این منطقه آسیا-اقیانوسیه حضور دارند و تا سال 2025 دو سوم جمعیت جهان در این منطقه زندگی خواهند کرد. 

بر اساس این گزارش ، از میان 25 کشور با نفوذ جهان منطقه آسیا و اقیانوسیه سهم چشمگیری را به خود اختصاص داده و هند در جایگاه چهارم قرار گرفته است .

این موسسه تاثیرگذار در گزارش خود برای هر کشور 114 شاخص اقتصادی، نظامی، دیپلماسی و نفوذ فرهنگی جهت اندازه گیری رتبه بندی تعیین کرده است. این شاخص ها نشان می دهند که هر کشوری نسبت به دیگران به چه میزان تاثیر گذار است.

درحالی که آمریکا در مکان اول این رتبه بندی قرار گرفته است، هند پس از چین و ژاپن در جایگاه چهارم می باشد.

اگرچه فاصله ارزش اقتصادی چین (21 تریلیون دلار) و هند (8.7 تریلیون دلار) با آمریکا (18.6 تریلیون دلار) بسیار زیاد است اما این موسسه تخمین زده است که هند تا یازده سال آینده به اقتصاد آمریکا خواهد رسید و تا سال 2050، رشد اقتصادی آن از آمریکا فراتر خواهد رفت.

تا سال 2050 ارزش تولید ناخالص داخلی هند 44.1 تریلیون دلار و آمریکا 34.1 تریلیون دلار خواهد بود.

اما هند همچنان با کشور های ذکر شده از نظر تعداد شرکت های بزرگ اقتصادی فاصله زیادی دارد. هم اکنون آمریکا دارای 564 شرکت، چین 262 و ژاپن 229 شرکت بزرگ است درحالی که هند تنها 58 شرکت بزرگ اقتصادی دارد که این امر به معنی عدم توانایی این کشور در استفاده از منابع و نیروی انسانی خود است.

همچنین ارزش تجارت هند با سایر کشور های منطقه آسیا و اقیانوسیه بسیار کمتر از رقیبان خود می باشد.در سال 2015 ارزش صادرات چین به جهان 2.5 تریلیون دلار، آمریکا 1.4 تریلیون دلار، ژاپن 918 میلیارد دلار و هند 292 میلیارد دلار بوده است.

پیش از این صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی هند را برای سال 2018 و 2019 به ترتیب 7.3 و 7.5 درصد اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کافیه توی گوگل به انگلیسی سرچ کنید gdp امریکا در سال ۲۰۲۸ . توی این سال gdp امریکا به ۲۹تریلیون و هشتصد میلیارد دلار میرسه یعنی ۲۰ سال طول میکشه تا به ۳۴ تریلیون برسه! لازمه بدونید الان در اخر سال ۲۰۱۸ اقتصاد امریکا از ۲۰ تریلیون هم بالاتر رفته .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی