بازدید 2292
اقتصاد در گذر زمان

از تقدیم لایحه تشکیل وزارت کشاورزی به مجلس تا تصویب معافیت مالیاتی برای صادرات کالاهای غیرنفتی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۸۳۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 21 September 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

30 شهریور 1320، لایحه تشکیل دو وزارتخانه جدید به نام «وزارت بهداری» و «وزارت کشاورزی»، به مجلس تقدیم شد.

همچنین در این روز، محمدعلی فروغی نخست ‌وزیر کابینه خود را به این شرح به مجلس شورای ملی معرفی کرد: علی اصغر حکمت وزیر پیشه و هنر، علی سهیلی وزیر امورخارجه- مجید آهی وزیر دادگستری- اسماعیل مرآت وزیر بهداری- دکتر محمد سجادی وزیر راه- سرلشگر احمد نخجوان وزیر جنگ- امان ‌الله جهانبانی وزیر کشور- علی اکبر حکیمی وزیر کشاورزی- دکتر شرف نفیسی وزیر دارایی- عباسقلی گلشائیان وزیر بازرگانی و اقتصاد- حمید سیاح وزیر پست و تلگراف – دکتر عیسی صدیق وزیر فرهنگ.

30 شهریور 1333، لایحه قرارداد نفت و کنسرسیوم بین‌ المللی از سوی دولت به مجلس تقدیم شد.

30 شهریور 1343، قرارداد جدید بازرگانی با ترکیه در محل وزارت بازرگانی آن کشور امضا شد.

30 شهریور 1353، محسن رها به ریاست شرکت فرش تعیین شد.

30 شهریور 1391، دولت آمریکا اعلام کرد که ۱۱۷ هواپیمای ایرانی را تحریم کرده است. وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد این هواپیماها متعلق به شرکت‌‌ های هوایی ایران ایر، ماهان ایر و یاس ایر بوده‌ اند.

30 شهریور 1393، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات ‌های مستقیم، صادرات کالاهای غیرنفتی را از مالیات معاف کردند. به موجب مصوبه مجلس صد در صد درآمد حاصل از صادرات خدمات کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و ۲۰ درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می ‌شود.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی