بازدید 8057
۷
خبر

قهرمانی تاریخی و زودرس شطرنجباز ایرانی در جهان

این برای نخستین بار بود که یک شطرنج باز ایرانی می تواند در رده جوانان به عنوان قهرمانی در جهان برسد.مقصودلو در این رقابت ها تا پایان دور دهم 9.5 امتیاز از 10 امتیاز ممکن را کسب کرد
کد خبر: ۸۳۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶ 14 September 2018

استاد بزرگ شطرنج ایران موفق شد یک دور مانده به پایان مسابقات جوانان جهان قهرمانی خود را قطعی کند.

به گزارش تابناک ورزشی، مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان جهان این روزها در کشور ترکیه در حال برگزاری است که پرهام مقصودلو در روزهای اخیر با عملکرد خیره کننده خود از سایر رقبا فاصله گرفته بود.

در دور دهم و ماقبل پایانی این رقابت ها که امروز برگزار شد، پرهام مقصودلو در شرایطی که با یک تساوی هم می توانست قهرمانی خود را قطعی کند، برابر ماکسیم واوولین از روسیه به برتری دست پیدا کرد. با این برد استاد بزرگ و پدیده شطرنج ایران قهرمانی خود را در مسابقات جهانی جشن گرفت.

این برای نخستین بار بود که یک شطرنج باز ایرانی می تواند در رده جوانان به عنوان قهرمانی در جهان برسد.مقصودلو در این رقابت ها تا پایان دور دهم 9.5 امتیاز از 10 امتیاز ممکن را کسب کرد و به عنوان نخست دست یافت. در روزهای اخیر بسیاری از چهره های مطرح شطرنج جهان از جمله سوزان پولگار نخستین استاد بزرگ شطرنج بانوان جهان در اظهار نظرات مختلف عملکرد خیره کننده مقصودلو را تحسین کرده اند.

قهرمانی تاریخی و زودرس شطرنجباز ایرانی در جهان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
پرهام مقصود لو و استاد بزرگ نوجوانی به نام فیروزجا. پدیده جهانی هستند و امیدوارم که حمایت بشن ، آقای فیروزجا ‌پانزده سال سن دارن و در مسابقات آنلاین معمولا بر پرهام غلبه می کنند، حدود سه ماه قبل فیروزجا هیکارو ناکامورا از آمریکا رو چنان شکست داد که ارزش ثبت در تاریخ مسابقات آنلاین شطرنج داره ، به جامعه شطرنج ایران موفقیت پرهام و سایر اساتید رو تبریک میگم
آفرین سر زنده و شاد و موفق باشی
الحمدلله بخاطر مرد بودن ایشان حاشیه ای بنام حجاب در مسابقات دیده نشد.
افرین درود بر شما ومایع افتخار ایران یهستی
هزاران آفرین
افرين
دمت گرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار