بازدید 13750
پیمانه اقتصادی؛

از «پرداخت غرامت ۲۴۲ میلیون دلاری تویوتا به خانواده آمریکایی» تا «خرید ۵ هزار سکه با تسهیلات ۷۰ میلیاردی از شبکه بانکی»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کشف ۹ انبار احتکار کالا به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان، توقف تولید ۳ اتوبوس، تقویت ۰.۸۱ درصدی شاخص کل بورس، حبس بازه‌ای «تسه»ها در بازار اوراق مسکن، توزیع سبد غذایی اقشار آسیب پذیر در شهریور ماه، وعده کاهش قیمت مرغ تا ۲ هفته آینده، عرضه سکه‌های پیش فروش شده از امروز و باز شدن پای مک دونالد و استارباکس به دعوای ترکیه و آمریکا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 19 August 2018

از «پرداخت غرامت ۲۴۲ میلیون دلاری تویوتا به خانواده آمریکایی» تا «خرید ۵ هزار سکه با تسهیلات ۷۰ میلیاردی از شبکه بانکی»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کشف ۹ انبار احتکار کالا به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان، توقف تولید ۳ اتوبوس، تقویت ۰.۸۱ درصدی شاخص کل بورس، حبس بازه‌ای «تسه»ها در بازار اوراق مسکن، توزیع سبد غذایی اقشار آسیب پذیر در شهریور ماه، وعده کاهش قیمت مرغ تا ۲ هفته آینده، عرضه سکه‌های پیش فروش شده از امروز و باز شدن پای مک دونالد و استارباکس به دعوای ترکیه و آمریکا را در بر دارد.

 

پرداخت غرامت ۲۴۲ میلیون دلاری تویوتا به خانواده آمریکایی

هیات منصفه یکی از دادگاه‌های ایالت تگزاس آمریکا شرکت تویوتاموتورز را مقصر بروز یک مورد سانحه رانندگی با خودرو لکسوس دانست که باعث صدمه دیدن فرزندان یک خانواده آمریکایی شد. به نقل از دنیای اقتصاد، از این رو این دادگاه تویوتا را به پرداخت غرامت ۲۴۲ میلیون دلاری به این خانواده محکوم کرده است. سانحه‌ رانندگی این لکسوس مدل ES۳۰۰ در سپتامبر ۲۰۱۶ رخ داد. در بیانیه این دادگاه آمده است در جریان این سانحه یک پسر سه ساله و یک دختر ۵ ساله در صندلی‌های عقب این خودرو حضور داشته‌اند. بر پایه تحقیقات انجام شده مشخص شد که صندلی‌های جلوی این خودرو ایمنی لازم را نداشته‌اند و تویوتا در مورد این موضوع هشدار نداده است. در همین حال شرکت تویوتا اعلام کرده در حال بررسی این موضوع است.یک سخنگوی تویوتا موتورز در این باره گفت: در حالی که به تصمیم هیات منصفه احترام می‌گذاریم، اما اطمینان داریم که صدمات وارد شده تنها به‌دلیل شدت سانحه بوده و ارتباطی با نوع طراحی و ساخت این مدل خودرو ندارد.

شرکت «اسپروانکو»: فعالیت های خود را در ایران ارتقا می دهیم

شرکت اسپانیایی «اسپروانکو اینترنشنال» که در حوزه نفت و گاز تخصص دارد، اعلام کرد که فعالیت هایش را در ایران تا «سطح بالاتری» ارتقا می دهد و اعتنایی به تحریم های آمریکا نمی کند. «کارلوس تولدو» مدیر روابط عمومی این شرکت به شبکه روسی اسپوتنیک گفت در سال 2013 که «همه طرف ها یعنی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم هایی علیه ایران وضع کردند» اسپروانکو کارش را در ایران شروع کرد. وی افزود: ما در آن زمان رقیبی نداشتیم که این امر ما را بر آن داشت تا وارد بازار ایران شویم. تولدو همچنین اظهار داشت زمانی که تحریم ها در سال 2015 برداشته شد، «رقابت گسترده ای» ایجاد شده و فعالیت های این شرکت در ایران کاهش یافت. مدیر روابط عمومی اسپروانکو گفت: اکنون در نظر داریم فعالیت های خود را در سطح بالاتری از سر بگیریم. اتحادیه اروپا تاکنون هیچ تحریمی علیه ایران اعمال نکرده است. چیزی که آمریکا می گوید مشکل خودش است، نه مشکل ما. به گفته این مقام اسپروانکو، این شرکت تهدیدی دریافت نکرده و اگر دریافت کند آن را نادیده می گیرد. وی ادامه داد: هیچ کسی به ما نمی گوید که چه بکنیم و چه نکنیم. بنابراین، ما کاری را که می خواهیم انجام می دهیم.

کشف ۹ انبار احتکار کالا به ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان

رئیس پلیس پایتخت از کشف 9 انبار احتکار کالاهای اساسی به ارزش 320 میلیارد تومان در تهران خبر داد و گفت: این کالاها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی استان قرار خواهد گرفت. به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سردار حسین رحیمی در بازدید از انبارهای های مذکور گفت: کالاهای احتکار شده از قبیل لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی در انبارهایی در جاده ورامین، کهریزک، مهدی آباد، جاده های خاوران و واوان توسط معاونت مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی تهران بزرگ کشف و ضبط شد. وی ادامه داد: تاریخ انقضای برخی لاستیک‌ های احتکار شده در این انبارها گذشته است و کیفیت اولیه را ندارند با این وجود احتکارکنندگان قصد داشتند آنها را در زمان مناسب مورد نظرشان در بازار توزیع کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ بر ایجاد ساز و کار نظارتی مناسب بر توزیع ارز و عرضه مناسب کالاهای اساسی در بازار تاکید کرد. سردار رحیمی خاطرنشان کرد: کالاهای مکشوفه در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار خواهد گرفت.

تولید ۳ اتوبوس متوقف شد

تیر ماه امسال تولید اتوبوس بین شهری یوتونگ شرکت ایران خودرو دیزل با کاهش ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۴۱ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید اتوبوس سه محور شرکت عقاب افشان نیز ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۳۲ دستگاه در تیر ماه ۱۳۹۶ به صفر کاهش یافت. تیر ماه امسال تولید اتوبوس مان R۰۷ شرکت یاوران خودرو شرق نیز متوقف شده و از ۴ دستگاه در تیر ماه سال گذشته به صفر رسید. /ایستا

شاخص کل بورس ۰.۸۱ درصد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با افزایش 1058 واحدی معادل 0.81 درصد به رقم 131 هزار و 535 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 310 واحدی معادل 0.81 درصد به رقم 38 هزار و 564 واحد رسید. شاخص کل هم وزن همانند روزهای قبل، با رشد 285 واحدی معادل 1.49 درصد، عدد 19 هزار و 421 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 202 واحدی معادل 1.49 درصد به رقم 13 هزار و 744 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 850 واحد افزایش معادل 0.61 درصد را رقم زد و به سطح 139 هزار و 942 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 757 واحد افزایش معادل 0.80 درصد به رقم 96 هزار و 27 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 2216 واحد افزایش معادل 0.84 درصد همراه بود و عدد 266 هزار و 153 واحد را به نمایش گذاشت. 

از «» تا «باز شدن پای مک دونالد و استارباکس به دعوای ترکیه و آمریکا»

بازار اوراق مسکن؛ حبس بازه‌ای «تسه»ها

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) با افت ۶/ ۰ درصدی به قیمت ۶۴ هزار و ۴۱۶ تومان معامله شدند. روند کم‌نوسان «تسه»ها در بازه ۶۴ تا ۶۶ هزار تومان را شاهد هستیم. آمار فرابورس از معاملات اوراق تسهیلات مسکن، از ابتدای مرداد تا روز گذشته، رشد ۴ درصدی حجم معاملات «تسه»ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان داد. اما تقویت سمت عرضه، ارزش معاملات را با افت ۴/ ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه کرد. میانگین «تسه»ها در مرداد سال گذشته ۷۷ هزار و ۴۳۱ تومان و در مرداد سال جاری ۶۶ هزار و ۶۳۳ تومان است. با توجه به رابطه مستقیم قیمت و نرخ سود، نرخ سود واقعی وام ۱/ ۲۱ درصد است. با وجود تشدید روند صعودی قیمت مسکن، همچنان دورنمای تورمی و جهش قیمت نهاده‌های تولید احتمال تداوم روند صعودی قیمت مسکن را تقویت کرده است.

توزیع سبد غذایی اقشار آسیب پذیر در شهریور ماه

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع سبد غذایی در بین طیف وسیعی از اقشار آسیب پذیر جامعه خبرداد و افزود: این سبد حمایتی شهریورماه سال جاری در بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دیگر اقشار آسیب پذیر کشور توزیع خواهد شد.  انوشیروان محسنی بندپی همچنین اظهارداشت: بسته غذایی برای اقشار آسیب پذیر به پیشنهاد معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده که خوشبختانه دستور تامین منابع مالی این سبد از سوی سازمان برنامه و بودجه صادرشده است. سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سبد مدنظر ضمن کامل بودن، تعداد جمعیت بیشتری از اقشار آسیب پذیر و طبقات ضعیف جامعه را شامل می شود. وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سه درصد بازنشستگان کشور ماهانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند، افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته بدون شک این دسته از افراد نیز در زمره دریافت کنندگان بسته مزبور خواهند بود.

قیمت مرغ هم حبابی شد؛ وعده کاهش قیمت مرغ تا ۲ هفته آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: در کشور 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود در حالی که نیاز ما 2 میلیون تن است و مشکلی برای تامین بازار نداریم، اما هزینه‌های تولید این محصول در کشور بالا رفته و قیمت نهایی را برای مصرف کننده در مقایسه با سال گذشته بیشتر کرده است. وی یادآور شد: در بخش طیور نیز نهاده‌ها (خوراک دام و طیور) وارداتی است و افزایش قیمت این محصول نیز بر قیمت تمام شده محصول نهایی یعنی گوشت مرغ تأثیر گذاشته است. ذوالفقاری تایکد کرد: گزارشات جهاد کشاورزی استان تهران نیز نشان می‌دهد که قیمت گوشت مرفغ در برخی نقاط تهران به 11500 تومان رسیده است که رقم بالایی به حساب می‌آید و باید قیمت آن کاهش یابد. وی افزود: برای تنظیم بازار این محصول دولت و شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران توزیع مرغ گرم و منجمد خود را آغاز کرده است و هر کیلوگرم مرغ منجمد را به قیمت 6750 تومان و مرغ گرم را به قیمت 8175 تومان توزیع می‌کند. به نقل از تسنیم، ذوالفقاری افزود: براساس افزایش جوجه‌ریزیهای انجام شده تا دو هفته آینده باید منتظر کاهش قیمت مرغ در بازار باشیم که در این مدت لازم است اقدام به کنترل بازار نماییم تا قیمت‌ها خود کاهش یابد. وی با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ در بازار حبابی است، گفت: افزایش دمای هوا نیز در راندمان تولید تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت این محصول شده و از طرفی محدودیت‌های حمل و نقل نیز در این افزایش قیمت تاثیرگذار است.

وزیر دارایی سابق عراق: زمان کنار گذاشتن دلار فرارسیده است

وزیر دارایی سابق و عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به جنگ اقتصادی که آمریکا با پشتوانه دلار علیه کشورهای مختلف دنیا به راه انداخته تاکید کرد که اکنون زمان کنار گذاشتن دلار در تعاملات مالی دنیا فرارسیده است. 'باقر جبر الزبیدی' روز شنبه در یادداشتی در صفحه شخصی اش در فیسبوک نوشته است که زمان کنار گذاشتن دلار در تعاملات مالی دنیا و جایگزین کردن یک واحد پولی دیگر و یا فلزهای گرانبها به جای آن فرارسیده است. وی پیشنهاد کرده است که با توجه به اعمال محاصره و تعرفه آمریکا علیه روسیه، ایران، ترکیه، چین، کره شمالی، سوریه و ونزوئلا زمان آن فرارسیده است که کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) از واحد یورو به عنوان همطراز دلار در تعاملات مالی خود بهره ببرند. وزیر سابق دارایی عراق تاکید کرده است که ضروری است که 3 تا 4 ارز خارجی در تعاملات جهانی مطرح شود تا کشورها از سلطه دلار و بهره برداری سیاسی که آمریکا از آن می کند، رهایی پیدا کنند. الزبیدی گفته است که با توجه به سوء استفاده آمریکا از سلاح دلار علیه کشورهای دیگر، شرایط لازم برای تشکیل یک ائتلاف منطقه ای و بین المللی از طریق سازمان اوپک یا خارج از آن با همکاری اتحادیه اروپا و کشورهای روسیه، چین، هند، ایران، سوریه، ترکیه، ونزوئلا و کشورهایی که متعاقبا آسیب خواهند دید، فراهم شده است. وی افزوده است که دلار در صورت فرو ریختن اش فاقد هرگونه پشتوانه یا حمایت و یا پوشش است و در صورت سقوط دلار همه کشورها و اشخاصی که با دلار تعامل می کنند، با آن سقوط خواهند کرد. به گفته وی، اعتقاد بر این است که تنها گزینه امن در بلند مدت در برابر سلطه ارزهای خارجی در دنیا، تعامل با طلا یا فلزهای گرانبها است. /ایرنا

عرضه سکه‌های پیش فروش شده از امروز

بانک مرکزی از ۲۸ مردادماه دور جدید عرضه سکه‌های پیش فروش شده را آغاز می‌کند تا ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار سکه تحویل خریداران شود. به نقل از ایرنا، در بازه زمانی ۱۷ تا ۲۷ مردادماه امسال، موعد عرضه ۲۶ هزار فقره سکه‌های پیش فروش شده به صورت ودیعه‌ای بود که خریداران آن در هنگام ثبت نام بابت هر قطعه سکه مبلغ یک میلیون تومان به عنوان ودیعه پرداخت کرده بودند و قرار بود در هنگام تحویل به قیمت روز با چهار درصد تخفیف برای پیش‌خرید شش‌ماهه و ۹ درصد برای پیش‌خرید یکساله، لحاظ شود. با توجه به پایان یافتن دوره واگذاری این مسکوکات، بانک مرکزی به پیش خریداران سه ماه فرصت داده است تا با مراجعه به شعبه بانک ملی ایران که ثبت نام کرده اند و پرداخت مبلغ باقیمانده، سکه خود را تحویل گیرند؛ البته باید گفت: قیمت روز سکه در زمان مراجعه به بانک ملی برای محاسبه مابه التفاوت مبلغ، ملاک عمل قرار می‌گیرد. طرح پیش‌فروش ودیعه‌ای از ۱۷ بهمن ماه سال پارسال به مدت هشت روز اجرا شد و در این مدت در مجموع ۳۶ هزار قطعه سکه پیش‌فروش شد که ۲۶ هزار با سررسید ۶ ماهه است. از مجموع سکه‌هایی که قرار است در این دوره تحویل خریداران شود، ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار قطعه باقیمانده است که تا ۱۶ آبان ماه امسال به تدریج و براساس سررسید‌ها تحویل خریداران می‌شود. خریداران سکه‌های قطعی تا ۶ ماه پس از سررسید فرصت دارند با مراجعه به شعب بانک و ارایه رسید پیش خرید، سکه‌های خود را دریافت کنند.

باز شدن پای مک دونالد و استارباکس به دعوای ترکیه و آمریکا

پس از فراخوان رجب طیب اردوغان برای ممنوعیت خرید کالاهای الکترونیکی آمریکایی، این بار شهردار شهری در نزدیکی پایتخت از ممنوعیت صدور مجوز فعالیت برای برندهای آمریکایی در این شهر خبر داده است. مصطفی آک- شهردار شهر کجیئورون- که از اعضای حزب حاکم نیز به شمار می‌رود گفته است روند صدور مجوز فعالیت برای شرکت‌های آمریکایی در این شهر متوقف شده است و از شهرداران دیگر شهرها نیز خواست تا با اقدامی مشابه به جنگ اقتصادی آمریکا بر ضد ترکیه پاسخ دهند. این ممنوعیت شامل برندهای مشهور مک دونالد، استارباکس و برگرکینگ نیز می‌شود.

خرید ۵ هزار سکه با تسهیلات ۷۰ میلیاردی از شبکه بانکی

قاضی ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعدادی از حساب های افرادی را که سکه ثبت نام کرده بودند، بررسی کردیم که یکی از این افراد ۴۷۱ حساب، دیگری ۴۱۰ حساب و نفر سوم نیز ۳۹۳ حساب داشت. وی گفت: یکی از این افراد ۷۲ میلیارد ریال از بانک برای اجرای ۴ قرارداد تسهیلات گرفته بود که ۷۰ میلیارد ریال را صرف خرید ۵ هزار سکه کرد. قاضی سراج افزود: از آنجا که این پول باید در اجرای آن ۴ قرارداد هزینه می شد، خرید این ۵ هزار سکه خلاف قانون بود وبا پیگیری های ما این فرد ۵ هزار سکه را پس داد و پولی را هم که به بانک داده بود، دریافت کرد و ۴۰ کیلوگرم طلا به نفع دولت شد که تفاوت قیمت آن با قیمت الان شاید دو تا سه برابر باشد. به نقل از ایبنا، رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: به همه کسانی که با پول های با منشاء غیر قانونی سکه خریداری کرده اند اخطار می دهیم که سکه هایشان را پس بدهند در غیر اینصورت منتظر برخورد ما باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۰
اگر ماشین مورد نظر ساخت جنرال موتورز بود ، این مقدار غرامت رو نمی خواستند. امریکایی ها به هر بهانه ای شده می خواهند به واردات خودرو به امریکا لطمهب زنند و کمش کنند با مالیات و این چیزها و ما برعکس هستیم.
راستی این همه انبار تو این مملکت کشف میشه که برنج و سایر مایحتاج مردم توش به قول خودشون احتکار شده پس چرا اینا وارد بازار نمیشن که اگه بشن حتما تو قیمت‌ها با این حجمی که اعلام می‌کنند گرفتیم تاثیر میذاره یا از این جیب برمیدارند و اون یکی جیبشون میزارن
مملکت امن تراز این نمیشه وام کلان وبه سرعت بالا ی نور ميگري وبا هاش سکه ميگيري بعدم به سه برابر می فروشی امنیت و رفاه به این میگن خداوند به این مردم درایت بالا عطا بفرما تا خوب رو از بد تشخیص بدن خدایا خودت به آنها یی که به مردم خدمت میکنند نصرت عطا فرما وانهايي که به این مردم خیانت میکنند ريششونو بدست وفقط بدست خود مردم از جا بکن
به نظر من کسی که 70میلیلردریال وام برای اجرای 4قرارداد از بانک میگیرد وبجای آن میاد سکه میخرد ، دراینمورد بخاطر تخلف ایجادشده نه تنها نباید سکه به وی داده شود بلکه سازمان بازرسی اقدامات لازم به جهت بازگرداندن پول به بانک وام دهنده را بعمل میاورد.
روز اول که میفروختند صحبت از اینکه پولش از کجا امده نبوده حالا که فهمیده اند فروششان اشتباه بوده دنبال بهانه میگردند که فروش را بهم بزنند این یعنی دبه در معامله و با اخلاقیات جور در نمیاید و ممکن است در بازار رواج پیدا کند توجه باید داشت که عمل ما معیار تقلید است نه حرف ما حالا هر چه بیایند و راجع به اخلاق حسنه حرف بزنند.
با این همه هیاهو مبارزه با فساد ، دیروز بانک کشاورزی اعلام فروش اوراق کرد که قرار بود از ساعت هشت صبح فروخته شود ولی بانک کشاورزی اکباتان در ساعت شش صبح 80 درصد اوراق را فروخت . دقیقا با مکانیزم پیش فروش خودروها.
"توزیع سبد غذایی اقشار آسیب پذیر در شهریور ماه"

بهتر است مبلغ این سبد غذایی هم نوشته شود

خانواده 4 نفره 35 هزار تومان در سری قبل سبد غذایی دادند. یعنی پول یک پرس غذا هم نمی شود.
چرا زمانى كه پول ميخواستن وبانك مركزى گير ولنك پولهاى مردم بود با آغوش باز وبدون بررسى اين سكه ها رو دادن؟؟؟؟
جدى سكه ١ ميليون ميشد مردم ٥٠٠ ت ضرر ميكردن باز اين داستانها بود؟؟؟؟
ضرر مردم رو جبران ميكردن؟؟؟؟؟؟؟
چرا مسئولین پیگیر پرداخت غرامت جنگ تحمیلی به ایران از سوی عراق نمی شوند؟

براستی دستگاه دیپلماسی و مسئولین کشور چرا انقدر بی عرضه هستند؟

دریافت غرامت جنگ تحمیلی باید در سطح اجتماع به یک مطالبه تبدیل شود و رسانه ها بخصوص تابناک عزیز می تواند در طرح این موضوع پیشتاز عمل کند.


با تشکر
وقتی قاضی سراج گفتند که خریدار سکه حاضر شدند سکه ها را پس بدهد، از طرح قوی قضایی هم برای زبرخورد با اخلال گران اقتصادی ناامید شدم.
1- فراموش نکنید که خریدار یک متخلف است و بعد از اینکه دست رو شد، حاضر شد، سکه ها را پس بدهد. "توبه گرگه مرگه"
2- چرا یک نفر باید 471 حساب بانک داشته باشد، این جرم نیست،حتماً برای تقلب و فرار از قانون این کار را کرد؟
3- آیا گرفتن تسهیلات و خرید سکه ها با این تسهیلات که نام و عنوان دیگری داشتند، جرم نیست؟
4- حتماً ثروت این شخص نا مشروع و غیر قانونی است امروز برخود نکنید، پس کی میخواهید برخورد کنید؟
امریکا اعلام کرد، براندازی نظام، نه با حملۀ نظامی بلکه با حربه اقتصادی، این خریدار هم به اطاعت از اسرائیل و امریکا و سعودی ... دست به خرید سکه زد، آن هم با پول خلف قانون؛ اگه این خریدار مفسد نیست چه کسی مفسد است؟!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار