بازدید 55964

تاثیر نماز صبح در جلوگیری از سکته قلبی

کد خبر: ۸۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۵ 20 January 2010
نتایج یک تحقیق جدید علمی نشان می‌دهد ادای بوقت نماز صبح ، بهترین راه برای پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و تصلب شرائین است.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اردنی الحقیقه الدولیه، نتایج این تحقیق علمی تائید کننده نتایج تحقیق علمی دیگری است که سال گذشته منتشر شد.

شماری از متخصصان انجمن پزشکان قلب اردن با اعلام نتایج این تحقیق افزودند: ادای بوقت نماز صبح به درمان بیماری های قلبی و تصلب شرائین کمک می کند. گرفتگی عضله قلب باعث سکته قلبی و تصلب شرائین نیز عامل سکته مغزی است.

نتایج این تحقیق که روز یکشنبه در امان منتشر شد نشان می‌دهد انسانی زمانی که مدت زمان طولانی می‌خوابد

تپش قلبش به میزان زیادی کاهش می یابد و به پنجاه تپش در دقیقه می‌رسد.

زمانی که تپش قلب کاهش می یابد گردش خون نیز در عروق و رگها به شدت کند می شود و همین موضوع به رسوب املاح و چربیها در دیواره های عروق و رگها به خصوص در عروق قلب منجر می شود و به انسداد آن می انجامد.

تحقیقات علمی و پزشکی نشان می‌دهد گرفتگی قلب از خطرناکترین بیماریهاست و عامل اصلی بیماری تصلب شرائین و انسداد شاهرگ نیز خواب طولانی مدتی در طول شبانه روز است.

تحقیقات علمی مرکز ملی مطالعات مصر نیز نشان داده است نماز صبح در اول وقت به فعالسازی سلولهای بدن انسان منجر می شود و و نمی گذارد انقسام سلولی به وجود اید . انقسام سلولی به بیماریهای سرطانی منجر می شود .

نماز بموقع صبح همچنین به جلوگیری از سکته های قلبی کمک می کند و فعالیت هرمونهای بدن و گردش خون را تنظیم می کند .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۰
با سلام
با تشكر، بعد از انجام فريضه نماز كمي نرمش ايجاد شادابي مي نمايد.
سبحان الله که هیچ کدام از فرامین پروردگار بی حکمت نیست وهمش بخاطر کمک به بنده های نا شکر ش میباشد.البته خواندن نماز صبح اثرات روح وروانی ومعنوی به مراتب بیشتری نیز دارد .
زنده باد انساني كه نمازش را اول وقت مي خواند.
خيلي جالب بود. من پدرم 10 ساله مشكل قلبي داره، همه پزشكان گفتند بايد اورژانسي عمل بشه. ولي همه اطرافيان معتقديم فقط بخاطر نمازهايي كه مي‌خواند مخصوصا نماز صبحش است كه زنده هست. از زمانيكه يادمان مي‌آيد هميشه 10 دقيقه قبل از اذان صبح بيدار مي‌شو ند و زياد نماز مي‌خوانند بعد به سركار مي‌روند. به نظر مي‌رسد مصداق خوبي براي نتايج فوق باشد.
چه مزخرفاتي! ميزان سكته قلبي ميان مسلمانان كه از كشورهاي غربي بيشتر است! بنابراين يا اين تخقيق مشكل دارد يا اكثر مسلمانان نماز نمي‌خوانند!
خيلي جالب بود ممنون
تحقیقات علمی در زمینه کارهای دینی عقدیتی به کل مردود است و نباید انجام شود. چون علم دارای نقص نسبی است و هرروز یک حرفی می زند و تکامل علم در نقض حرفهای گذشته خودش است حال آنکه دین اینطور نیست. به همین دلیل به هیچ عنوان نباید با کارهای علمی بخواهیم مسائل عقیدتی را تایید کنیم. اگر باب این کار باز شود و فردا یک نظر علمی (البته به دلیل نقص نسبی علم) با دین مخالف درآید چه؟ اگر هم بخواهیم بگوییم فقط آن نتایج علمی را قبول داریم که با دین همخوانی کند که این هم دیگر علم نمی شود. لذا سنجش مسائل عقیدتی و دینی با علم به کل مردود است و در اسلام هم از ما خواسته شده که مسائل عقیدتی را تعبداً بپذیریم و انجام دهیم و برای آن دلیل و ادله علمی نخواهیم.
خوب این به شرطی هست که آدم زیاد بخوابه !
اگه ساعت خواب ادم تغییر کنه، می تونه این اثر رو نداشته باشه، یا مثلا نماز ظهر این اثر رو بزاره !
بی دلیل نیست که خداوند منان خواندن قرآن و تعالیم الهی و عمل به آنها را باعث سلامت دنیوی و سعادت اخروی بشر ذکر کرده است.
بابا ادعای ما گوش فلک را کر کرده! اینقدر از تحقیق هم کپی برداری نکنید برید خودتان تحقیق کنید تا ابن سینا باشید، رازی باشید، حسابی باشید، مطهری و وووووووووووووووباشید تا نسل های آتی ما از خوبی های شماها بگن نه مثل ما حی را بریم پهلوی چنان کرد، قاجار چنین کرد و پادشاهان خائن بودند. خوب بودن که بودن آقا شما بله شما چه کردید.
ای کاش منبع خبر به طور دقیق و گروه تحقیق را هم معرفی می کردید
احتمالا اگر اين تحقيق در آمريكا يا انگليس بود مطمئنا بعضي ها مي گفتند كه ديگه نماز صبح نخونيم .
تو ضیحات بالا هرکس سحر خیز باشد همان فواید نصیبش میشود.
محقق دچار توهم شده چون افراد زيادي را ميشناسم كه قبل يا بعد از خواندن نماز صبح دچار سكته قلبي شده و فوت نمودند .
مادر بزرگ من70 سال نماز صبح و ظهر و مغرب را اول وقت مي خواند همان روزي هم كه به رحمت خدا رفت بعد از نماز اول وقت صبح رو به قبله دراز كشيد و به ديار باقي شتافت.اين چيزهايي كه محققان گفته اند اراجيف است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی