بازدید 14727
دومین اتفاق مثبت پس از پیشنهاد «تابناک»؛

کنسرت خیابانی همایون شجریان پس از کنسرت نیم‌بهای شهرام شکوهی

اقدام شجریان همان چیزی است که از همان ابتدا نیز از این خواننده انتظار می‌رفت و اکنون منتظر صدور مجوز از سوی مسئولین برای برگزاری یک کنسرت در محوطه‌ای بسیار وسیع و باز در شهر تهران هستیم تا طیف گسترده‌ای از مردم که هیچ‌گاه توان مالی حضور در کنسرت‌های موسیقی را نداشته و ندارند، بتوانند در این روزهای سخت، از این فرصت بهره ببرند؛ فرصتی که امیدواریم از سوی سایر اهالی فرهنگ ایران به شیوه‌های مشابه فراهم شود.
کد خبر: ۸۲۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 30 July 2018

کنسرت خیابانی همایون شجریان پس از کنسرت نیم‌بهای سیامک عباسیپس از آنکه «تابناک» از اهالی هنر خواست به جای لغو برنامه‌هایشان به عنوان همدردی با مردم، اقدام به اجرای ارزان یا رایگان برای عموم مردم کنند، همایون شجریان ـ که در همین راستا کنسرت سیمرغ را لغو کرده بود ـ امروز در اقدامی ارزشمند، از تلاش برای برگزاری یک کنسرت خیابانی رایگان برای همراهی با مردم در این شرایط سخت خبر داد؛ رویکردی که پیش از این از سوی شهرام شکوهی نیز با برگزاری کنسرت نیم‌بها پیگیری شده بود و انتظار می‌رود دیگر هنرمندان نیز در این راه گام بردارند.

به گزارش «تابناک»؛ در هفته‌های اخیر، نخست سیروان خسروی به دلیل همراهی با وضعیت معیشتی مردم کنسرتش را و در ادامه، همایون شجریان برگزاری دور تازه کنسرت ـ تئاتر سی را با عنوان مشابه لغو کرد و در این میان، جشن خانه سینما نیز به بهانه همراهی با مردم لغو شد؛ هرچند درباره مورد سوم تردیدهای جدی وجود داشت.
پس از این اتفاقات، «تابناک» به هنرمندان پیشنهاد کرد، به جای لغو برنامه‌هایشان که هیچ تأثیری در روند زندگی عموم مردم به ویژه قشری که در این ایام بیش از دیگران تحت فشار قرار می‌گیرد، اقدام به برگزاری رویدادهای ارزان یا رایگان نمایند.

«تابناک» تأکید کرد، اینکه هنرمند در مقابل شرایط سخت، تنها به بی‌عملی روی بیاورد و به یک رشته نقد در فضای مجازی دست بزند، تأثیر عمیقی در فضای عمومی ندارد. هنرمند از ابزاری برخوردار است که اتفاقاً در شرایط سخت می‌تواند همراه مردم باشد. در جریان جنگ مصر با اسرائیل که روزگار سختی برای مردم مصر بود، یکی از خوانندگان مشهور مصر، نه تنها در فضاهای عمومی اجراهایی داشت، بلکه حتی به جبهه جنگ رفت و برای سربازان اجرا کرد تا قوت قلبی برای مردم مصر باشد و به همین دلیل، نه تنها محبوب ترین خواننده مصر بلکه یکی از محبوب‌ترین خوانندگان جهان عرب شد.

کنسرت خیابانی همایون شجریان پس از کنسرت نیم‌بهای سیامک عباسی

شهرام شکوهی، نخستین خواننده‌ای است که با این فضا همراهی کرد و به جای بی‌عملی، بلیت‌های کنسرتش را به شدت ارزان کرد. او در این زمینه گفت: «بعضی از دوستان این مسأله را عنوان می‌کنند که اوضاع اقتصادی مردم به گونه ای نیست که بتوانند بلیت کنسرت تهیه کنند. اگر یک خانواده چهار نفره بخواهند به یک کنسرت بروند و در کنارش شامی هم بیرون از منزل بخورند، حدود 800 هزار تومان برایشان هزینه دارد. بی شک هزینه تهیه بلیت برای خانواده ها زیاد است؛ اما لغو کنسرت‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی جامعه، مردم را از لذت برگزاری کنسرت محروم می‌کند. بعد اینکه چرخه درآمدزاییِ بخشی از جامعه را قطع می کنیم؛ کسانی هستند که از راه برگزاری کنسرت ها درآمدزایی دارند.»

شکوهی در عین حال آگاه بود که چنین افت قیمتی ممکن است به برند او آسیب بزند اما پای این کار ایستاد. این خواننده در این زمینه تصریح نمود: «پایین آوردن قیمت بلیت ها به تلقی برخی از دوستان، خودزنی است. من در تیرماه چهار هزار بلیت فروختم. پس نیازی به کاهش قیمت نداشتم. اما برای کنسرت پیش رو میانگین قیمت بلیت ها را 50 هزار تومان قرار داده ایم. در عین حال بالاترین قیمت بلیت کنسرت ها 70 هزار تومان است. برای رسیدن به این قیمت ها من از دستمزد خودم گذشته ام، تهیه کننده محترم هم از سودش گذشته است. این قیمتی که ما قرار داده ایم، تنها هزینه برگزاری کنسرت است.»

این خواننده تأکید کرد: «این دیدگاه قلبی من است که اگر من اینجا هستم به لطف مردم بوده است. جایی باید ما بیاییم و جبران لطف مردم را بکنیم. اینکه مخاطب با هزینه ای 40 یا 50 هزار تومانی بیاید و کنسرتش را ببیند و برود، برای من واقعا خوشایند است. اگر سالن ها حاضر شوند که اجاره بها از ما نگیرند و سالنشان را رایگان به ما بدهند، من حاضرم کنسرت رایگان یا با حداقل قیمت بلیت مثلا 20 هزار تومان، برای مردم برگزار کنم. در سالن فرهنگسرای بهمن که در پایین شهر است، اگر این سالن حاضر باشد که رایگان سالن را به ما بدهد، حتما من حاضرم به صورت رایگان یا با همان قیمت 20 هزار تومانی کنسرت برگزار کنم.»

پس از شهرام شکوهی، امروز همایون شجریان نیز اقدام مشابهی کرد و با انتشار متنی با بیان اینکه به وعده خود برای اهدای کولر و یحچال به خانواده‌های زلزله زده کرمانشاه عمل کرده، از برگزاری کنسرت خیابانی در صورت صدور مجوز خبر داد.

فرزند استاد شجریان تأکید کرد: «عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد. دوستان مهربانم، در پاسخ به پیگیری شما عزیزان به اطلاع‌تان می‌رسانم از اجرای کنسرت «ایران من» در سال گذشته که نیت کرده بودیم به قسمتی از درد و رنج زلزله‌زدگان کرمانشاه بپردازیم، چنین مقرر شد که با نظارت و همت دوست گرامی جناب متین، مجموعا چهارصد یخچال و کولر تهیه و به خانواده‌های مصیبت دیده اهدا شود. باشد که این ناقابل مقبول درگاه معشوق قرار گیرد. سلامت و برقرار باشی.»

اقدام شجریان همان چیزی است که از همان ابتدا نیز از این خواننده انتظار می‌رفت و اکنون منتظر صدور مجوز از سوی مسئولین برای برگزاری یک کنسرت در محوطه‌ای بسیار وسیع و باز در شهر تهران هستیم تا طیف گسترده‌ای از مردم که هیچ‌گاه توان مالی حضور در کنسرت‌های موسیقی را نداشته و ندارند، بتوانند در این روزهای سخت، از این فرصت بهره ببرند؛ فرصتی که امیدواریم از سوی سایر اهالی فرهنگ ایران به شیوه‌های مشابه فراهم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۱۵
دمشون گرم!
سایه پدر بر سرشون مستدام!
تو پارک که نمی شه چون ورود ساز ممنوعه،تو خیابان هم که خوب ممکنه صهیونیست ها و عوامل استکبار نفوذ کنند و شعار ضد حکومتی بدهند،به نظرم بهتره پول بلیط کنسرت ها را مردم بدهند برای حوثی های یمن یا برای ساخت و ساز در جیبوتی
دغدغه های لاکچری ...کنسرت
اقایون با تکرارشون ملت رو ناامید کردند، حالا می خواهند با سنتور و تمپک امید بیارن ..
ربنا گوش کنید شاید مشکلاتتون حل شد !! خخخ
عالی عالی
فقط به درد روحانی و هواداران پولدارش میخورن این پدر و پسر.
به اسم مردم به کام دولت !!!!!!!!!!!
اینایی که میرن کنسرت که مشکل معیشتی ندارند...نیم بها بودن براشون مهم نیست...
آخرین برگ های دولت تدبیر و امید برای جلب اعتماد از دست رفته .
برگهاتون سوخته. فایده نداره.
باید کنار بروید.
البته امیدوارم تبدیل به شوی مبتذل خیابونی نشه که بعدا باید چندوقت صرف بشه جمش کنند.
آفرین بر تو که به صورت عملی وارد میدان شدی و همچنین آفرثن بر تو ای تابناک. هرکسی اگر از خود شروع کند چه بسا ایران نیز روزی آباد گردد.
دمت گرم
اینکارا خوبه زیاد کنید این کارارو
ترامپ یکی از کاراش اینه میخواد مردم رو مایوس و نامید کنه با این کارا حداقل یه شادی بین مردم میاد
و سر كار گذاشتن مردم...
یک آقازاده به معنای واقعی کلمه نه مثل ...
متاسفانه وقتی به وضعمون نگاه میکنیم با این شرایط حالمون اصلا خوب بشو نیست!!!تغییر اساسی احتیاج داریم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی