بازدید 3638

هشدار گروه صنعتی آلمان به آمریکا در مورد خطر وضع تعرفه‌ها

روز یکشنبه و پیش از آنکه ژان کلود یونکر، رئیس کمسیون اروپا، در هفته جاری با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند، گروه صنعتی آلمان هشدار داد که تعرفه هایی که ایالات متحده وضع کرده است یا تهدید به وضع آن ها می کند، خطر آسیب رساندن به خود آمریکا را در پی دارد.
کد خبر: ۸۱۸۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳ 23 July 2018

هشدار گروه صنعتی آلمان به آمریکا در مورد خطر وضع تعرفه هاروز یکشنبه و پیش از آنکه ژان کلود یونکر، رئیس کمسیون اروپا، در هفته جاری با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند، گروه صنعتی آلمان هشدار داد که تعرفه هایی که ایالات متحده وضع کرده است یا تهدید به وضع آن ها می کند، خطر آسیب رساندن به خود آمریکا را در پی دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، واشنگتن در یک ژوئن با اشاره به زمینه های امنیت ملی تعرفه هایی را بر روی واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد و ترامپ تهدید کرده است که این تعرفه ها را بر خودرو ها و قطعات خودرویی وارداتی از اتحادیه اروپا گسترش می دهد. یونکر طی نشستی در روز چهارشنبه با ترامپ درباره تجارت صحبت خواهد کرد.

دیتر کمپف، رئیس انجمن صنایع آلمان گفت: "تعرفه های مبتنی بر امنیت ملی باید لغو شود." او به روزنامه Welt am Sonntag گفت که یونکر می بایست ترامپ را مطلع کند که ایالات متحده خود را با تعرفه های خودرو و قطعات خودرویی متضرر خواهد کرد.

صنایع خودروسازی آلمانی در ایالات متحده بیش از ۱۱۸ هزار نفر استخدام کرده و ۶۰ درصد از آنچه آنها تولید کرده اند صادر شده است. وی افزود: "اروپا نباید اجازه دهد که تحت باج مواهی قرار گیرد و در ایالات متحده باید با اعتماد به نفس ظاهر شود."

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان، روز یکشنبه به رادیو "Deutschlandfunk" گفت که هنوز امیدوار است راهی پیدا شود که مورد قبول دوطرف باشد. او گفت: "برای ما این بدان معناست که ما خواهان بازارهای آزاد و تعرفه های پایین هستیم."

او گفت که احتمال تعرفه های ایالات متحده برای خودرو های اتحادیه اروپا بسیار جدی است و تاکید کرد که کاهش تعرفه های بین المللی در ۴۰ سال گذشته و باز شدن بازارهای منجر به کسب منافع عمده ای برای شهروندان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل