بازدید 3730

روسیه سازمان جدید نفتی تاسیس می‌کند

کد خبر: ۸۱۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 21 July 2018

وزیر انرژی روسیه از توافق برای تاسیس سازمان جدید نفتی با همکاری برخی اعضای سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) خبر داد.

به گزارش ایرنا، «آلکساندر نواک» در حاشیه نشست مسئولان بخش انرژی روسیه به خبرگزاری تاس گفت: سازمان جدید نفتی در چارچوب کشورهای عضو اوپک و تولید کنندگان نفت غیرعضو اوپک تاسیس خواهد شد.

وی با بیان این که سازمان جدید نفتی از اول ماه ژانویه سال 2019 (11 دی ماه) آغاز بکار می کند، اظهار داشت: سازمان جدید وظیفه تنظیم تولید نفت را برعهده خواهد داشت و در صورت نیاز می تواند به کاهش تولید نفت کمک کند.
وزیر انرژی روسیه گفت: ایجاد این سازمان جدید در نشست وزیران اوپک مطرح خواهد شد و نام سازمان جدید تولید کنندگان نفت و مقر آن هنوز انتخاب نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش عرضه در بازار جهانی نفت بر اثر افزایش تولید کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی خاطرنشان کرد که انتظار ندارد در آینده نزدیک در بازار نفت جهانی مازاد نفت بوجود آید.

به گزارش ایرنا، اواسط سال 2016 قیمت نفت در جهان سقوط کرد و به بشکه ای 27 دلار رسید، اعضای اوپک و غیر اوپک در آن زمان برای جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت نفت در بازار جهانی گردهم آمدند و تصمیم گرفتند محدودیت تولید نفت در بازار جهانی را به اجرا بگذارند.

براساس گزارش اخیر اوپک، انجام تعهدات اعضای اوپک و غیر اوپک در دو سال گذشته، تداوم ناآرامی ها در لیبی و همچنین توئیت های بحث برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باعث شد که بهای نفت در بازار جهانی به بالای 70 دلار در هر بشکه برسد.

اعضای اوپک و غیراوپک نزدیک به یک ماه پیش در تازه ترین نشست خود در وین با توجه به اینکه تعهدات در اجرای محدودیت تولید نفت به 152 درصد رسیده و باعث شده است قیمت بالای نفت مورد انتقاد بسیاری از کشورهای صنعتی قرار گیرد، تصمیم گرفتند سقف تعهدات خود را به 100 درصد کاهش دهند.

به عبارت دیگر یک میلیون بشکه بر تولید نفت در جهان بیافزایند و کشورهایی که بیشترین سهم را در اجرای تعهدات داشتند، به همان اندازه تولید خود را افزایش دهند.

هر چند روسیه معتقد بود که برای رسیدن به سقف 100 درصدی، باید میزان تولید به یک میلیون و 500 هزار بشکه افزایش یابد، اما در نهایت افزایش تولید به یک میلیون بشکه مورد توافق قرار گرفت.

اوایل تیرماه آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه پس از دیدار با همتای عربستانی خود در حاشیه مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه اعلام کرد با توجه به توافق حاصل شده برای افزایش یک میلیون بشکه ای تولید نفت توسط اعضای اوپک و غیراوپک، تولید نفت روسیه در طول یک ماه روزانه 200 هزار بشکه افزایش می یابد.

وی توضیح داد: چرا که سهم روسیه از توافق اوپک و کشورهای غیر عضو آن برای افزایش تولید یک میلیون بشکه نفت در روز، روزانه 200 هزار بشکه است.

نوواک در مورد امکان افزایش بیشتر تولید نفت روسیه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این موضوع مطرح نیست و پس از ارزیابی وضعیت بازار در ماه های آینده امکان آن بررسی خواهد شد.

وی تثبیت بازار نفت را هدف اصلی روسیه خواند و خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی تقاضا برای یک میلیون بشکه اضافی در بازار جهانی نفت وجود دارد که تا ماه های آینده حفظ خواهد شد.

بنابراین افزایش تولید نفت که از اوایل تیرماه کلید خورد در نتیجه سیاستی است که اعضای اوپک و غیراوپک درخصوص آن به توافق رسیدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر