بازدید 2163

گرما، تعداد اهداکنندگان خون در تهران را کم کرد

کد خبر: ۸۱۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳ 20 July 2018

مدیرکل انتقال خون استان تهران شمار مراجعه کنندگان روزانه در تهران به مراکز انتقال خون را بیش از یک هزار و 300 نفر اعلام کرد و گفت: یک هزار و 100 نفر از آنها موفق به اهدای خون می شوند اما با این حال گرمای هوا و انتظار ماندن مردم سبب کاهش مراجعه آنها شده است.گرما، تعداد اهداکنندگان خون در تهران را کم کرد

مرتضی طباطبایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر میزان خونی که توسط اهداکنندگان به صورت داوطلبانه اهدا می شود در حد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی تهران است. وی ادامه داد: میزان استقبال برای اهدای خون در بهار و اوایل تابستان سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال بهتر بود؛ اکنون برای تشویق و ترغیب مردم به اهدای خون، تبلیغات عمومی در رسانه ها سه تا پنج برابر افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران به قطعی برق و تعطیلی موقت برخی مراکز شهرستانی انتقال خون استان تهران اشاره کرد و گفت: گرمی هوا و در انتظار ماندن مردم موجب شده است که میزان مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان تهران کاهش یابد.

وی با بیان اینکه مشکل قطعی برق در مراکز جامع اهدای خون مانند مناطق چهار و پنج به دلیل داشتن ژنراتور کمتر است، افزود: اهداکنندگان خون باید توجه داشته باشند که نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و به ویژه در فصل های گرم سال بیشتر از همیشه به کمک بیماران نیازمند به خون بشتابند.

** گروه های خونی منفی بیشتر از دیگران خون اهدا کنند

طباطبایی با بیان اینکه 90 درصد ایرانیان دارای گروه های خونی مثبت هستند، از اهداکنندگان خون با گروه های خون منفی خواست بیش از دیگران خون اهدا کنند و این عمل نوع دوستانه را مورد توجه ویژه قرار دهند. وی از همه افرادی که شرایط اهدای خون را دارند و در سلامت به سر می برند، به ویژه بانوان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، خواست برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران، در حال حاضر میزان ذخیره خون و فرآورده های خونی در استان تهران را خوب اعلام کرد و گفت: تا هفت روز ذخیره داریم و مشکلی در این مورد وجود ندارد؛ با این حال نیاز به جذب اهداکنندگان در گروه های خونی منفی و همچنین تامین پلاکت است.

وی گفت: لازم است اهداکنندگان به ویژه اهداکنندگان مستمر(با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال) بیش از پیش در فصل گرما یاریگر انتقال خون و نجات بخش بیماران نیازمند باشند.به گزارش ایرنا، در حال حاضر در ایران اهدای خون به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون نیز در کشور 27 نفر به ازای هر یک هزار نفر جمعیت است که شاخص مطلوبی محسوب می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر