بازدید 46462

قتل زن در ملأعام توسط شوهر پنجم!

کد خبر: ۸۱۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 19 July 2018

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن زنی خون آلود روی زمین افتاده و مردی بالای سر او ایستاده و کلماتی را بیان می کند در حالی که تعدادی از مردم نیز فقط نظاره گر این صحنه هستند.

به گزارش رکنا، صبح روز 22 تیرماه امسال جوانی به نام پدرام با حضور در پلیس آگاهی پایتخت اعلام کرد که همسرش را روز چهارشنبه (20 تیر جاری) در اسلامشهر به قتل رسانده و به خاطر عذاب وجدان تصمیم گرفته خودش را به پلیس معرفی کند. این متهم پس از اعتراف به قتل همسرش بازداشت شد و به دادسرای امور جنایی تهران انتقال یافت.

پدرام درباره جزئیات قتل همسرش به بازپرس امور جنایی تهران گفت: حدود چهار سال قبل با دختری به نام سهیلا ازدواج کردم و صاحب یک دختر شدم اما دو سال قبل به دلیل بیماری اعصاب و روان در بیمارستانی بستری و در آن جا با دختری به نام نازی که او هم بیماری اعصاب و روان داشت، آشنا شدم و تصمیم گرفتم با وی ازدواج کنم، در نهایت دو سال پس از ازدواج با سهیلا، وی را طلاق دادم و با نازی ازدواج کردم که به من گفت پیش از ازدواج با من، دو ازدواج ناموفق داشته اما پس از مدتی متوجه شدم دروغ گفته، او دو شناسنامه داشت و پیش از ازدواج با من چهار ازدواج ناموفق داشته است که از همان زمان اختلاف بین ما شروع شد و سر همین موضوع با همدیگر قهر کردیم.

وی اظهار کرد: یک روز که با هم دعوایمان شده بود، نازی با چاقو خودزنی کرد البته سابقه خودزنی داشت و موادمخدر نیز مصرف می‌کرد. او از خانه خارج شد و چند روز قبل از قتل در تماس با من گفت که باید از هم جدا شویم، من نیز روز حادثه با وی در نزدیکی دادگاه خانواده اسلامشهر قرار گذاشتم که پس از مراجعه به دادگاه گفتند باید قبل از دادگاه به دفترخانه برویم، قرار بود به دفترخانه برویم که با هم بحث مان شد و او چاقویی را که با آن خودزنی کرده بود، روی گلویش گذاشت، من نیز در یک لحظه عصبی شدم، چاقو را از دستش گرفتم و چند ضربه به او زدم. در آن لحظه حواسم جمع نبود، پشیمان شدم و با اورژانس تماس گرفتم اما نمی‌دانم چه شد که با خودرویم فرار کردم و به تهران آمدم. پدرام اظهاراتش به بازپرس را این گونه ادامه داد: نازی را دوست داشتم و نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد، در نهایت موضوع را به مادرم گفتم و چون عذاب وجدان داشتم همراه با مادرم نزد پلیس رفتیم و به قتل اعتراف کردم. متهم پس از این اظهارات با دستور محسن مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل پایتخت بازداشت شد و با توجه به این که قتل در شهر اسلامشهر به وقوع پیوسته بود، پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت برای رسیدگی به دادسرای مربوط در اسلامشهر ارسال شد. در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است قاتل خطاب به جسد مقتول گفت: خیلی دوستت داشتم اما خودت کردی.

رواج پدیده بی تفاوتی اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد

در همین حال خبرآنلاین با اشاره به این فیلم نوشت: پیکر بانوی جوان کنار خیابان روی زمین افتاده، فردی که به نظر می رسد قاتل است بالای سر آن ایستاده و می گوید: «نازی خیلی دوستت داشتم؛ مادرش رو مقابل دادگاه صدا کنین و بگین عروست رو کشت».

درحالی از بروز پدیده ای با عنوان بی تفاوتی اجتماعی در مواقع بروز قتل یا مشاهده فرد مصدوم در جاده صحبت می کنیم که در همین جامعه وقتی برخی رویدادها مثل زلزله و دیگر حوادث رخ می دهد باید مانع حضور مردم و دخالت شان در امور به منظور جلوگیری از اختلال در کار متولیان و متخصصان سر صحنه حادثه شویم.

برخی جامعه شناسان پس از شنیدن شرح ماجرا گفتند این فیلم آن ها را به یاد جنایت میدان کاج تهران می اندازد.این تناقض از ابعاد مختلف جامعه شناختی دارای اهمیت و کندوکاو علمی است و باید درکنار چرایی علل تشدید خشونت ها، کاهش آستانه تحمل افراد و نیز رواج پدیده بی تفاوتی اجتماعی مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۴۰
مردم چقدر قصي القلب شدند متاسفانه انگار نه انگار قتل اتفاق ميفته جلو چشمشون ،زخدا رحم كنه واقعا اخرالزمانه
پاسخ ها
حسن
| Spain |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
شما وقتی دارین می بینین یه نفر داره از شر بدبختی و نکبت راحت میشه ناراحت میشین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
حسن جون، پل های زیادی تو این کشور برای راحت شدن شما از شر بدبختی ساختن، میتونی بری و یکیش رو امتحان کنی. ما هم مثل این مردم شریف توی این فیلم، ازت فیلم برداری میکنیم و لذت میبریم که یکنفر داره از شر بدبختی راحت میشه.
مردم را علیه یکدیگر تحریک نکنید
منظورتون اینه که مردم باید وارد عمل میشدند و جان خود را به خطر می انداختند تا آن خانم را نجات دهند؟
مملکت پلیس نداره؟
اگر به خاطر دخالت مردم نفرات دیگری کشته شوند شما پاسخگو خواهید بود؟
پاسخ ها
آزاده
| Germany |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
یعنی نمی تونستند با پلیس تماس بگیرند ؟ حتما باید بایستند و کشته شدن یک آدم رو با لذت تماشا کنند ؟ واقعا متاسفم . ملتی که برای تماشای اعدام صف می کشند بیش از این انتظار نمی ره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
ببین، اگه این حرفت رو جدی میگی که خیلی برات متاسفم.
پلیس در لحظه که نمیتونه حاضر بشه. تو اون موقع مردم باید با احتیاط هرکاری که جلوی این عمل رو بگیره انجام بدن.
این حرف تو مصداقش همین ادمایی هستن که سر هر حادثه جمع میشن یه جا و هیچ کاری بجز فیلم گرفتن نمیکنن. احساس میکنم تو هم یکی از اونایی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
رسیدن پلیس زمانبر است. ضمنا هر شهروند مسولیت خودش را دارد . پیشترها مردم برای هم بیشتر دلسوزی میکردند
انتظار دارید که مردم در مسائل یک زوج روانپریش و درگیر مداخله کنند که چه بشود ؟ مثلا اگر یک جوان سالم مداخله کند و با یک ضربه چاقو مجروح شود امر پسندیده ای است؟ یک جوان سالم قربانی جهالت یک زوج روانی بشود تا چه چیزی به دست آید ؟
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
دوست عزیز موضوع جان یک انسان است حتی اگر اون فرد روانی و ناخلف باشد. مگر در آن لحظه افرادی که در محل بودند از پیشینه این دو نفر مطلع بودند که اقدامی نکردند؟ لذا لطفا صورت مساله را پاک نکنیم و قبول کنیم که بیماری بی تفاوتی اجتماعی در جامعه بشدت رشد کرده و در حال پیشرفت است
ناشناس
| Germany |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
پس لطفا تماشاچی هم نباشید به قول خودتون روان پریش
اند لذت میبرید نگاه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
و این نکته هم اضافه کنید که اگر شما در یک دعوا دخالت کنید و یکی از طرفین دعوا از شما شکایت کنند جناب آفای قاضی می فرمایند مملکت پلیس دارد وشما بیخود کردید که دخالت کردیداین اتفاق برای من عینا افتاد ودیگه غلط بکنم دخالت کنم
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
ناظران از روانی بودن زوج خبر داشتند؟
مردم هم مثل مسئولین شده اند ...



بی تفاوت به اتفاقات و رویدادها ...
مردم بیمار
موضوع مداخله نيست بي عكس العمل بودنه انگار بي اهميته براشون اين نشون ميده جامعه حس همدلي و همدردي نداره هيچ جاي دنيا فكر نميكنم مردم انقدر دل سنگ باشند.
با این همه کانالهای صدا و سیما به کجا می رویم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم.
باید با پلیس 110 تماس بگیرند. دخالت در این مسائل باعث مشکلات حقوقی برای مردم میشه.
بحث زلزله کاملا متفاوت با این اتفاق است، وبرای درمان این پدیده به قول شما بی تفاوتی اجتماعی ، انتظار دارید با وضعیتی که مردم (بی کفایتی مدیران نالایق، اختلاصهای میلیاردی، گرانی و تورم، وضعیت آلودگی هوا وقطعی برق و حمایت و دخالت وجنگ در کشورهای دیگرو.......) را با آن گرفتار ودرگیر کرده اند، هر کسی سرش گرم بدهی ها ومشکلات وپر کردن شکم زن وبچه هاشون و مواظبت از آنها که مورد تجاوز در مدرسه وباشگاه واستخر و... قرار نگیرن هستند و این جور اتفاقات هم برای مردم عادی شده وکسی خودش رو درگیر این مسایل نمیکنه.
ما خیلی وقتها در مقابله با حوادث احساس میکنیم هیچ کاری از دستمان بر نمی آید , چون هیچ آموزشی در این خصوص ندیده ایم. شاید عده ای هم تصور کنند دوربین مخفی است و بعضی هم از فرد ضارب هراس دارند که بلایی سرشان بیاورد. وقتی در مملکتی دزد را بگیری بدی دست پلیس بعد دزد بخاطر ضرب و جرح از شما شکایت کند و دیه بگیرد معلوم است که کسی خودش را برای دیگران به درد سر نمی اندازد. دلایل زیادی هست که نمی توان با یک کلمه " بی تفاوتی اجتماعی" مسئله را ساده سازی کرد.
نخير قصي القلب نشده اند اگر نزديک بري بايد بري چندين وراحل را در دادگاههاي ... طي کني تا ثابت کني خودت مقصر نيستي نه اينکه شاهد ماجرا باشي يا نباشي. ضمن اينکه مردم را آنقدر بي اعتقاد و بي اعتماد کرده اند که ديگر هيچ چيز اهميتي ندارد و اين است ترفند دشمنان داخلي ملت .
چه تضمینی وجود داره کسی که نزدیکترین کس خود (همسر) را میکشد با همون چاقو دیگران را درحالی که تهدید میکند مصدوم یا به قتل نرسوند
مشکل جای دیگر هست بر میگردد به قوانین و نوع اجرا و البته فقرو بیکاری و تورم و نقص قانون
تابناک اینطوری تیتر نزن توهین آمیزه به جامعه ی زنان
شوهر پنجم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
وقتي مردم براي كمك جلو ميرن و بعدش بايد متهم هم شوند خب معلومه كسي جلو نميره ، مشكل قانوني داريم در كشور


من شاهد دعوايي بودم كه مرد زن رو در خانه ميزده ، مامور پشت در صداي جيغ و داد و دعوا و بزن بزن و التماس ميومده اما چون قانون اجازه نميداده همه واسادن و تماشا كردن و بعدشم رفتن خونه

به همين سادگي



مشكل از كجاست ؟ مردم ؟ مامور يا قانون ؟
میانجی گری بین افراد زمانی درسته که عقل و منطقی وجود داشته باشه وقتی فردی چاقو دستشه یعنی عقلانیت و منطقی نیست. قطعا افراد اطراف هر حادثه ی مشابهی دوست دارند کمک کنند اما عواقب آن میتواند خطرناک باشد. فرد عصبانی می تواند هر لحظه اقدام غیرقابل پیش بینی انجام دهد.
زن نمیدونست که همه گناه ها در اتاقی است که کلید دروغ هست اگه مردم کم دروغ بگن کمتر دچار اشتباه میشند ولی الان دورغ گفتن زرنگی هست
این را بایستی ریشه یابی کرد احتمالا ترس از مراجعه به کلانتری و دادگاه دارند
وقتی دزد میاد خونه ادم دزدی و صاحب خونه جرات نمیکنه از مالش دفاع کنه چون اگه از گل نازکتر به دزد بگی فردا همین قانون پوستت رو میکنه و بدهکارت میکنه ،اونوقت شما انتظار داری مردم برن و برای نجات کسی تو خیابون جونشون رو به خطر بندازن؟
پسر دایی من با دزدی که تا اتاق خواب انها امده بد درگیر شد و دزد اسیب دید . اما دادگاه پسر دایی ام را به پرداخت دیه محکوم کرد. وقتی دزد اینقدر امنیت دارد و از نظر قانونی چیزی به نام دفاع از ناموس و اموال پذیرفته نیست نتیچه اش می تفاوتی مردم می شود. باید مانند همه کشورهای پیشرفته دفاع از حریم شخصی محترم شمردخ شود.
دلیل اصلی اینکه کسی کمکی نمی کنه،ترس از جان خودشه.
این طبیعیه ولی وظیفه ما اینه که وقتی کسی به کمک احتیاج داره،کمکش کنیم.در این موارد جنایی،هم باید با پلیس و هم با اورژانس تماس گرفته شود و هم باید تلاش کرد تا جلوی جنایت رو گرفت.هرتلاشی که در توان ماست.
اگه قتل،زورگیری و مسائل بی اخلاقی در روز روشن در ملا عام رخ بده و ما ساکت بمانیم و بگیم مملکت پلیس داره(که پلیس سر جای خودش) و ترس خودمون رو توجیه کنیم،به امنیت خود و خانواده خودمون آسیب زدیم.اگه در یه جای شلوغ به یکی از افراد خانواده ما حمله بشه و پلیس اونجا نباشه و مردم کمکش نکنن،چه حالی پیدا می کنیم،چه فکری درباره مردم ترسو و بی تفاوت می کنیم؟
اول آرزو کنیم که در این موقعیت قرار نگیریم ولی اگه پیش اومد آرزو کنیم که نترسیم،که ترسناک ترین چیز در دنیا خود ترسه که ترس برادر مرگه.
پای اقازاده ای درکاربوده ابنها همه دروغ هست درتمام قصایا اقازاده های مسولبن دخیل هستند شک نکنید درگرانبها احتکار ارز سکه وووتمام این مصیبتها عاملش اقازاده هاهست وبس
مردم شاید ترسیدن که جلو نرفتن, من خودم میترسم یکی چاقو دستش باشه و خون جلوی چشماش رو گرفته, بی تفاوتی نیست
من بیش از۴۰۰ میلیون تومان خرج کردم تابه کانادامهاجرت اگرده برابراین مبلغ راهم خرج میکردم برای فرارازاینجا ارزشش راداشت
اجرای قانون های عجیب و غریب باعث اینکار شده به عنوان مثال شما یک تصادفی را برسانید بیمارستان اول خود شما را می گیرند .
من یکبار سال۱۳۶۶باچنین صحنه ای در شلوغی خیابان مواجه شدم آقایی که بر اثر ضربات چاقو غرق در خون بود ومردم بی تفاوت نظاره‌گر ماجرابودند .من با حس کمک وانسان دوستی وی را به بیمارستان رساندم ، اما پلیس حدود سه ساعت مرا در اورژانس بیمارستان نگه داشت وبازجویی کرد .!
با سلاماز کوزه همان برون تراود که درون خود اوست
نبود آموزش از سنین کودکی نبود حقوق مدون و عملی در دفاع از حقوق کودکان و دختران . حقوق نابرابر خانومها .تبیعض جنسیتی. تابو بودن روابط و مخفی کاری و ریختن قبح دروغ . ناشناخته ماندن مشکلات روانی در کودکان تا سن نوجوانی و جوانی .فقر. محیط .اقتصاد اعدام در ملا عام.
چقدر این جمله اشناست برای من و شما : غیرت داشته باش مگه مرد نیستی .تو از یک زن کمتری. بدبخت گرگ باش حقتو بگیر . زرنگ باش.خواب زن چپه. فرهنگ اموزش در خانوادها
بود این جملات چند بار اینارو شنیدید؟ آیا غیر از این بودیم
این نوع تربیت رو تعمیم به همه نمیدم ولی خودمونی بگم اینجوری هستیم به خودمون دروغ نگیم . وحشی پروری در کودکان و توقع یک جامع ایمن رو داریم و یک نگاهمونم به غربه که وه چه فرهنگی دارن بی نقص نیستن بله که فرهنگ دارن عزیزم چون نظارت دارن در بیشتر امور.اونقدر که بهداشت جیب اهمیت داده میشه آیا اصلا ما چیزی بنام بهداشت روان رو میشناسیم ؟نه پدران و مادران ایا چیزی در مورد مسایل جنسی و بحرانهای جنسی اطلاعاتی به فرزندانشون انتقال دادن؟نه بهانمون هم همون تز قدیمیه بچها پرو و چشم گوششون باز میشه . اصلا در مدارس ما در کودکی و نوجوانی پسر و دختر جدا از هم اموزش میبینن بدون حس همیاری و هم دلی و همکاری و شناخت از هم دیگه .نگید وه کجای داداش ببینی جامعه ....نه عزیزم وقتی ناشناخته از هم و بدون آموزش به هم میرسن انگار از مریخ همدیگرو شناختن و اولین چیزی که بعد از این مدت نظرشون جلب میکنه حس جنسیه که شکر خدا اموزش اونم ندیدیم.و و با چاشنی یک رابطه احساسی تابع میل جنسی و با چاشنیه یک مقدار! روان پریشی درمان نشده و ازدواج بدون درک از هدف و بلوغ عاطفی نتیجه خوب مشخصه .اون اقا نتیجه و محصول جامعه امروز ماست شده داستان تکراری.
در مورد اون عده تماشاگر صحنه قتل که بحثش جداست در یک جامعه با این وضعیت بی اعتنای ومسخ شدن افراد در مواجهه با چنین اتفاقاتی اگر نباشه باید تعجب کنیم.دویتان محترم اشاره کردن خلا قانونی وجود داره . تا دلتون بخواد در قانون ما ماده و بند هست ولی در عمل و نظارت ومشارکت هیچ.
در کل حرف زیاده من نه دکترم و نه روان شناس منم یک ادم عادیم مثل شما گاهی سر شار از خشم خشمهای فروخورده که و و اموزشهای که در ۴۶ سالگی باید تازه از این آموزشهارو از منابع دیگه یاد بگیرم که چقدر دردناکه . به خودم فکر میکنم بله کلی میشه تز داد ولی نمیدونم تو شرایط بحران قرار بگیرم من چه عکس العملی نشون میدم.
در آخر مثالی میارم فیلم گوزنهارو حتمی خیلی هاتون دیدید
دیالوگ داشت که هنوزم بعد از سالها توی گوشمه میگفت:
اخه بابا یکی به ماها چیزی یاد داد که حالا میگن چرا لگد پروندیم.
درست می فرمایید. مردم در مقابل این صحنه های دلخراش بی تفاوت شده اند. از اواسط قرن گذشته جامعه شناسان متوجه شدند تکرار خشونت در اجتماع حتی از طرف مجری قانون ، موجب بی تفاوت شدن مردم و حتی تزریق خشونت به داخل جامعه میشود. در ایران نیز متاسفانه مجازات محکومین با دعوت از مردم برای تماشا صورت میگیرد. جا دارد مسولین به تجدید نظر در این تصمیم بیاندیشند تا شاهد جامعه ای انسانی تر و نسبت به هم دلسوزتر و مهربانتر باشیم.
مردمی که هر روز مرگ از خدا میخوان میخوای نسبت به مرگ دیگران چه واکنشی نشون بدن؟
قبر هم که رایگان میدن
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی