بازدید 24962
نخستین عکس‌های انتخاباتی «محسن هاشمی» و آغاز یک بازی پرماجرای سیاسی؛

یک هاشمی دیگر برای ریاست‌جمهوری آماده می‌شود؟/ گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 کیست؟!

محسن هاشمی در مصاحبه ای که چند سال پیش انجام داده بود، با اشاره به برگزاری جلسات خانوادگی خانواده مرحوم هاشمی که بیشتر در روزهای جمعه و تعطیل در خانه پدری برگزار می شده، اشاره کرده و گفته است، بسیاری از اعضای خانواده او را محافظه کارترین فرزند خانواده می دانند و از این جهت گاهی نقدهایی به او و عملکردش در حوزه سیاسی وارد می کنند؛ نقدهایی که اتفاقا فرزندان بعضا نسبت به رفتار و سکوت آیت الله مرحوم نیز داشته اند.
کد خبر: ۸۱۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 18 July 2018

محسن هاشمی بهرمانی، پسر بزرگ مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام است که بسیاری او را شبیه ترین فرزند آیت الله مرحوم به او در منش و روش سیاسی اش می دانند. او که این روزها پنجاه و هفتمین سال زندگی اش را پشت سر می گذارند، بعد از رحلت پدر ورودش به عرصه سیاسی را خیلی جدی تر و پررنگ تر دنبال می کند و در قامت رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران فعالیت های سیاسی و حزبی اش را پی می گیرد.

به گزارش «تابناک»؛ محسن هاشمی در مصاحبه ای که چند سال پیش انجام داده بود، با اشاره به برگزاری جلسات خانوادگی خانواده مرحوم هاشمی که بیشتر در روزهای جمعه و تعطیل در خانه پدری برگزار می شده، اشاره کرده و گفته است، بسیاری از اعضای خانواده او را محافظه کارترین فرزند خانواده می دانند و از این جهت گاهی نقدهایی به او و عملکردش در حوزه سیاسی وارد می کنند؛ نقدهایی که اتفاقا فرزندان بعضا نسبت به رفتار و سکوت آیت الله مرحوم نیز داشته اند.

یک هاشمی دیگر برای ریاست‌جمهوری آماده می‌شود؟/ گزینه اصلاح‌طلبان برای انتخابات 1400 کیست؟!

او که سیزده سال ریاست هیأت‌مدیره و مدیرعاملی شرکت متروی تهران را بر عهده داشته‌ است، در جریان شورای چهارم شهر تهران، رقیب جدی و گزینه اصلاح طلبان در برابر «محمدباقر قالیباف» بود؛ اما در نهایت نتوانست سکان مدیریت شهری پایتخت را از آن خود کند و بر صندلی شهرداری تهران تکیه بزند. او در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در قالب لیست اصلاح طلبان (امید) پا به عرصه رقابت گذاشت و در نهایت با بیش از یک میلیون و 750 هزار رأی به عنوان منتخب اول مردم تهران در انتخابات شوراها، راهی پارلمان شهری تهران شد.

محسن هاشمی که پیش از راهیابی به شورای شهر تهران در جایگاه هایی نظیر عضویت در هیأت‌مدیرهٔ شرکت مادرتخصصی حمل و نقل ریلی کشور، معاونت عمرانی ریاست دانشگاه آزاد، نایب‌رئیسی اتحادیهٔ بین‌المللی حمل و نقل عمومی در منطقهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا، ریاست دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری و عضو هیئت مدیره سازمان صنایع دفاع اشتغال داشته ‌است، با رأی اعضای شورای شهر به عنوان رئیس شورا انتخاب شد؛ تجربه ای جدید که حتما می تواند سکوی پرشی برای او به منظور قرار گرفتن در رقابت های جدی تر و جایگاه های بالاتر باشد.

او البته یکی از گزینه های جدی برخی اصلاح طلبان از جمله حزب کارگزاران سازندگی برای شهرداری تهران بود، اما برخی از فعالان سیاسی و تصمیم بگیران اصلاح طلبان، تمایلی به حضور او در شهرداری نشان ندادند و اعتقاد داشتند که بهتر است اعضای راه یافته به شورا ضمن احترام به رأی مردم و ادامه کار در شورا از کاندیداتوری برای شهرداری تهران منصرف شوند. آنها همچنین میثاق نامه اصلاح طلبان پیش از برگزاری انتخابات برای تمکین به تصمیم جمعی را از دیگر موضوعاتی می خوانند که انتظار عمل به مفاد آن داشتند؛ هرچند هاشمی هیچ گاه این میثاق نامه را امضا نکرده است.

در کنار همه اینها، محسن هاشمی فعالیت سیاسی اش را در قالب ریاست شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با قوت بیشتری دنبال می کند و برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که او از ظرفیت خوبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی به نمایندگی از جریان اصلاحات برخوردار است و می تواند با تکیه بر رأی خوبی که در انتخابات شوراها کسب کرده، وابستگی اش به مرحوم هاشمی و عملکردی که در نهایت در شورای شهر از خود بر جای خواهد گذاشت، گزینه حضور در این عرصه باشد.

برخی اظهارنظرهای محسن هاشمی و ظهور و بروزی که او در عرصه سیاسی کشور پس از ریاستش در شورای شهر داشته است، تا حدودی این گمانه زنی ها و پیش بینی های کارشناسان را قوت می بخشید، اما با برگزاری نشست شورای مرکزی حزب کارگزاران با دبیران استانی این حزب و حرکت روزنامه و ارگان مطبوعاتی این حزب در انتشار عکس او با تیتر درشت مربوط به انتخابات 1400 گمانه زنی ها را پیرامون حضور مجدد یک هاشمی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری آتی قوت بخشیده است.

در شرایطی که اصلاح طلبان با حمایت از «حسن روحانی» برای انتخابات ریاست جمهوری 92 و 96 و مشکلاتی که این روزها کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، سابقه خوبی از حیث تشکیل دولت و فعالیت نیروهایشان در عرصه اجرایی در اذهان باقی نگذاشته اند، تلاش دارند تا به نحوی تنور رقابت را از الان به نحوی برای انتخابات مجلس آتی و ریاست جمهوری آینده گرم کرده و گزینه های احتمالی خود را پرزنت کنند که توان رقابت با رقیب را داشته باشند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان