بازدید 2563

کلاهبرداری یک میلیارد تومانی با عکس خودرو

کد خبر: ۸۱۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 18 July 2018

مرد شیاد با انتشار تصاویر خودروهای مدل بالا در کانال تلگرامی‌اش و به بهانه فروش لیزینگی این خودروها یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

به گزارش ایران، 10 خرداد مرد جوانی به کلانتری 129 جامی رفت و از یک کلاهبردار شکایت کرد. او گفت: از طریق تلگرام با شخصی به نام سعید آشنا شدم. او خودش را وارد‌کننده خودروهای خارجی معرفی کرد. بعد از چند جلسه صحبت با سعید، قرار شد برای خرید خودروی فولکس با شرایط لیزینگی 16 میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت به حسابش واریز کنم.

با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی با شکایت‌های مشابه دیگری نیز مواجه شدند. درنهایت سعید در خانه مجردی‌اش در سعادت آباد دستگیر شد.

مرد کلاهبردار زمانی که در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت به کلاهبرداری‌هایش اعتراف کرد و گفت: به نمایشگاه‌های خودرو می‌رفتم و از خودروهای مدل بالا عکس می‌گرفتم، سپس تصاویر خودروها را در کانال تلگرام منتشر می‌کردم و می‌گفتم فروشنده و وارد‌کننده خودروهای خارجی هستم. مالباخته‌ها نیز با دیدن تصاویر مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت به حسابم واریز می‌کردند و مابقی پول خودرو را هم طبق قرار باید بعد از تحویل ماشین به حسابم واریز می‌کردند. این درحالی بود که اصلاً ماشینی در کار نبود و آنها فقط به خاطر عکس خودرو به حسابم پول واریز می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی کلاهبرداری‌های این مرد گفت: با شناسایی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌های بانکی متهم، تاکنون دهها مالباخته در این پرونده شناسایی شدند. طبق تحقیقات صورت گرفته متهم این پرونده از هر کدام از مالباختگان 15 میلیون تومان گرفته است.

پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: خرید خودرو با شرایط لیزینگی باید از طریق شرکت‌های دارای مجوز رسمی و از مبادی قانونی انجام شود.

شرکت‌های فاقد مجوز از بانک مرکزی، مجاز به فعالیت در زمینه فروش لیزینگی خودرو نبوده و صرف ثبت عنوان شرکت به منزله فعالیت قانونی شرکت‌ها نیست.فضای مجازی بستری مناسب را برای افراد فرصت طلب و سودجو ایجاد کرده است؛ هوشیاری مردم و توجه به هشدارهای پلیسی مهم‌ترین عامل در ناکامی این گروه از افراد سودجو و فرصت طلب خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل