بازدید 3621
سفیر چین:

ایران حلقه مهمی در احیای جاده ابریشم است

سفیر چین گفت: اکنون که دنیا به واسطه دنیای اینترنت به دهکده کوچکی تبدیل شده، ما قصد داریم جاده تاریخی ابریشم را زنده کنیم زیرا ایران حلقه مهمی در این مسیر محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ 17 July 2018

سفیر چین گفت: اکنون که دنیا به واسطه دنیای اینترنت به دهکده کوچکی تبدیل شده، ما قصد داریم جاده تاریخی ابریشم را زنده کنیم زیرا ایران حلقه مهمی در این مسیر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پانگ سن، سفیر چین در ایران در همایش فعالان اقتصادی بخش خصوصی گفت: ما به خوبی می‌دانیم که ظریف وزیر امور خارجه ایران چگونه تلاش کرد برجام را حفظ کند و بر اساس همین تلاش‌ها برجام منعقد شد و مورد تایید سازمان ملل متحد قرار گرفت، البته این تنها به نفع ایران نبود.

وی گفت؛ برجام نمونه خوبی برای حرکت به سمت یک نظام دیپلماسی بین المللی است.

پانگ سن گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام ایران نشان داد، به همه تعهدات خود پای‌بند است و همه امضا کنندگان دیگر هم نشان دادند، از برجام پشتیبانی می‌کنند.

وی بیان داشت: چین به روشنی اعلام کرده است که از معاهده برجام پشتیبانی می‌کند و درک مشترک در مورد آن دارد.

سفیر چین در تهران گفت: همه امضا کنندگان این معاهده با حسن نیت به تعهدات خود پایبند باشند.

وی در ادامه به روابط ایران و چین اشاره کرد و گفت: روابط این دو کشور به هزاران سال قبل و ارتباط از مسیر جاده ابریشم باز می‌گردد. جاده ابریشم تنها یک جاده نیست، بلکه یک مسیر تبادل، مذهبی و تمدنی و فرهنگی بوده است.

سن اظهار داشت: اکنون که دنیا به واسطه دنیای اینترنت به دهکده کوچکی تبدیل شده، ما قصد داریم که جاده تاریخی ابریشم را زنده کنیم که ایران حلقه مهمی در این مسیر محسوب می شود.
سن اظهار داشت: ملت ایران، شجاع و با استقامت است و ما اعتقاد داریم با همبستگی این کشور می‌تواند به همه مشکلات نایل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی