بازدید 7384

اقتصاد هند از فرانسه پیش افتاد و به زودی آمریکا را نیز کنار خواهد زد

براساس آمار جدید بانك جهانی، هند به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است و با عبور از فرانسه، این کشور را با یک پله سقوط به جایگاه هفتم رانده است.
کد خبر: ۸۱۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱ 11 July 2018

اقتصاد هند از فرانسه پیش افتاد و به زودی آمریکا را نیز کنار خواهد زدبراساس آمار جدید بانك جهانی، هند به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است و با عبور از فرانسه، این کشور را با یک پله سقوط به جایگاه هفتم رانده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، تولید ناخالص داخلی (GDP) هند در پایان سال 2017 به 2.597 تریلیون دلار رسیده است. این در حالی است که تولید ناخالص داخلی فرانسه 2.582 تریلیون دلار بوده است. هند در ده سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را دو برابر کرده است، اما با جمعیت 1.34 میلیارد نفری که 20 برابر بیشتر از جمعیت فرانسه است، این کشور اروپایی کماکان دارای استانداردهای بهتری برای زندگی است.

اقتصاد هند از فرانسه پیش افتاد و به زودی آمریکا را نیز کنار خواهد زد

با پیش بینی رشد 7.3 درصدی در دو سال آینده، هند در حال تبدیل شدن به سریع ترین اقتصاد در حال رشد جهان است. بانک جهانی پیش بینی می کند سرعت رشد اقتصادی در این کشور تا سال 2019_2020 تا 7.5 درصد افزایش خواهد یافت.

آیهان کوز، مدیر گروه چشم انداز توسعهِ بانک جهانی، گفت: "اقتصاد هند (امروز) قوی، مقاوم و دارای پتانسیل رشد پایدار است." رانندگان اصلی اقتصادی هند "مصرف خصوصی قوی و تقویت سرمایه گذاری" هستند.

شرکت خدمات مالی و بانکداری بریتانیایی HSBC در لندن گزارش داده كه هند مي تواند در ده سال آينده با پشت سر گذاشتن ژاپن و آلمان به سومين اقتصاد جهان تبديل شود.

شرکت مشاوره مالی «پرایس واتر هاوس کوپرز» با این پیشبینی موافق است. در سال گذشته، این شرکت پیش بینی کرد که طی سه دهه آینده، اقتصاد جهانی تحت تأثیر چین قرار می گیرد و ایالات متحده جایگاه اقتصادی خود را از دست خواهد داد و از هند عقب خواهد افتاد. بر اساس گزارش پرایس واتر هاوس کوپرز، روسیه با تولید ناخالص داخلی 7 تریلیون دلار، اقتصاد برتر اروپا،  پیش از آلمان، انگلیس و ایتالیا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار