بازدید 7664

بعید بودن تحریم شرکت هوآوی به خاطر نقض تحریم‌های ایران

یکی از سه مدیر ادواری شرکت هوآوی به یک روزنامه فرانسوی گفته است که شرکت هوآوی چین، به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه های مخابراتی در جهان،  انتظار ندارد که خود را مشمول تحریم های آمریکا ببیند و در سال جاری به خرید تراشه های آمریکایی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۱۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶ 08 July 2018

بعید بودن تحریم شرکت هوآوی به خاطر نقض تحریم‌های ایرانیکی از سه مدیر ادواری شرکت هوآوی به یک روزنامه فرانسوی گفته است که شرکت هوآوی چین، به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه های مخابراتی در جهان،  انتظار ندارد که خود را مشمول تحریم های آمریکا ببیند و در سال جاری به خرید تراشه های آمریکایی ادامه خواهد داد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت هوآوی که همچنین سومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است، شرکتی خصوصی است، اما خود را در مواجهه با این تلقی می بیند که با دولت چین درارتباطات است و بارها و بارها این ادعا را رد کرده است.

اخیرا مشکلی که شرکت هوآوی در ایالات متحده با آن مواجه شده، این است که برخی از قانونگذاران ایالات متحده در ماه گذشته ادعا کرده اند که منابع مالی پژوهشی این شرکت به دانشگاه های آمریکایی، تهدیدی جددی برای امنیت ملی است.

شرکت ZTE، یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات مخابراتی چینی، در ماه گذشته با توافق برای پرداخت جریمهٔ ۱.۴ میلیارد دلاری به  واشنگتن، توانست به مراودات خود با آمریکا ادامه دهد. این شرکت متهم شده بود که توافق اجرایی که در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران و کره شمالی بوده است را نقض کرده.

کن هو، یکی از مدیران ادواری هوآوی، به خبرنگار روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche در پاسخ به این سوال که آیا نگران این هست که شرکتش مورد تحریم واقع شود، گفته است:

"تصور این امر سخت است. ده سال پیش، ما سیستمی برای کنترل صادراتمان ایجاد کردیم که بسیار کارآمد بوده است. سیاست ما این است که تمام قوانین و مقرراتی را که از جانب اروپا، سازمان ملل و ایالات متحده وضع شده است، به طور کامل اجرا کنیم."

هو در پاسخ به این پرسش که آیا هوآوی می تواند بدون قطعات آمریکایی به فعالیت خود ادامه دهد گفت که زنجیره ی تدارکاتی شرکت، بین المللی است. “دست ما باید برای انتخاب بهترین تکنولوژی و بهترین محصولات باز باشد. به همین علت ما به خرید تراشه های آمریکایی در سال جاری ادامه خواهیم داد.”

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس