بازدید 15665

تجمع اعتراضی بازاریان تهران

کد خبر: ۸۱۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 25 June 2018

خبرگزاری فارس نوشت: بازاریان تهران صبح امروز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار ، گرانی نرخ ارز و کمبود مشتری با بستن مغازه‌های خود دست از کار کشیدند و تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند.

یک روز پس از اینکه فروشندگان موبایل در بازار چارسو و علاءالدین در تهران در اعتراض به افزایش بی‌رویه نرخ ارز و گران شدن تلفن همراه اعتراض کرده بودند، امروز دوشنبه چهار تیر ماه 97 بازاریان تهران نیز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار نوسان بی‌ضابطه نرخ ارز، کمبود مشتری و گرانی کالا دست از کار کشیدند.

بنابر گزارش‌های دریافتی، ابتدا پارچه‌فروشان و بازاریان راسته بازار بزرگ و چارسوق و سرای قیصریه اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌ها دست از کار کشیدند.

پلیس نیز در صحنه حضور دارد، و با ایجاد نظم و آرامش ، زمینه تجمع مسالمت آمیز و صنفی بازاراریان را فراهم کرده است.

بنا بر مشاهدات خبرنگار فارس، در بازار امین حضور نیز که محل فروش لوازم خانگی است برخی از بازاریان می‌گویند به خاطر اینکه نمی‌دانیم سرنوشت دلار چه می‌شود یا جنس به مشتری نمی‌فروشیم و یا ابتدا پیش دریافتی از او می‌گیریم و با او شرط می‌کنیم که اگر جنس مورد نیاز از سوی کارخانه گرانتر شد، باید تفاوت قیمت را نیز قبول کند. در این شرایط نمی‌توانیم جنس‌های موجود را به مردم بفروشیم چون نمی‌دانیم برای تامین اجناس فروخته شده براساس چه نرخ دلاری باید کالا خریداری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۰
مستا جرين هم تحت فشارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
اعتراض مستاجرين كي ميشه
فریبرز
| France |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
سایرین نیستند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
مستاجرین هم تحت فشارند و هم بد بخت. از یک طرف جیب مالکین را پر میکنند از طرف دیگر دلالان یا همون بنگاهی ها رو
آقا از ماست که بر ماست. خب جنسی رو که به قیمت قبل خریدی با سود معقول بفروش بعد که میخوای جنس جدید با قیمت جدید بخری با قیمت جدید و همون سود معقول و مصوب بفروش. خیلی سادست ولی وای بر طمع کاران و گران فروشان.
پاسخ ها
کاوه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
فرض کنید فروشنده یخچال هستید. 10 یخچال در انبار دارید. امروز یخچال دو برابر گرانتر شده است. اگر 10 یخچال را به قیمت قبلی بفروشید فردا فقط می توانید فقط 5 یخچال بخرید و این به معنی پنجاه درصد ضرر از اصل سرمایه است و هیچ کاسبی نمی تواند اینگونه به کارش ادامه بدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
مهندس جنس رو میخرم 1000 تومن بعد با نرخ سود معقول میفروشم 1050 تومن بعد نمیرم دوباره همون جنس رو بخرم میبینم شده 1200 تومن .
در نتیجه از فروش قبلی هیچ سودی نکردم که هیچ 150 تومن هم از جیبم باید بذارم تا همون جنس قبلی تو مغازم باشه .
افتاد الان !!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خوب عزیز جان، بنده جنسم را به قیمت قدیم فروختم، میخواهم جنس جدید بخرم، دیگر پولم نمیرسد. حالا باید چه کنم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
یا واقعا متوجه نیستی یا خودت رو زدی به اون راه!!!!!
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
خوب عقل كل مثلاطرف 100 هزار دلار جنس آورده با دلار 3700 خوب ميشه 370 ميليون با گمركي و غيره 450 ميليون حالا كلش رو با 20% سود به فرموده شما بفروشه ميشه 530 ميليون پول داره خوب بره همون جنس رو دوباره بياره 100 هزار دلار دلاري 9000 تومن ميشه 900 ميليون گمركي اضاف شده 1ميليرد و 100 ميليون خوب 1ميليارد و100 بايد پول بده اين 1 ميليارد و 100 منهاي اون 530 ميليون ميشه 570 ميليون اين تاجر خرج خونه نداره ميگيم اجاره خونه نده اجاره مغازه هم نده درمان نداره ماليات كه ماشا الله نداره با حرف شما هر دفعه كه جنس مياره بايد 570 ميليون از جيب بزاره اين كجاش كاسبيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو اقتصاد به تجارت و كاسبي ميگن فروش جنس و جايگزيني دوباره با يه درصدي صود كه بر ميداريم اما ميشه بگيد اسم اين چيه ؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
استاد؛ من یک یخچال دارم یک میلیون خریدم میفروشم
یک میلیون وصد با سودش کرایه مغازه ومالیات واب وبرق وخرج خونه رو میدم.دوباره میخرم یک میلیون واین میشه ثبات اقتصادی وچرخه درست.حالا فرض کن اوضاع قاراشمیشه مثل الان.من در مغازه ده یخچال دارم یک میلیون خریدم ویک میلیون وصد میفروشم.دفعه بعد که میرم بخرم گرون شده ومن با پول اون ده یخچال فقط ۵ تا میتونم بخرم.خوب اونها رو هم بقول تو با سود مصوب میفروشم.بعد که دوباره میرم بخرم قیمت یخچال شده ۱۰ میلیون ومن ایندفعه فقط یک دونه میتونم بخرم.پس مغازم خالی شده وسرمایم از بین رفته.اینجوری میشه که بازاری ورشکست میشه وکارتن خواب.امیدوارم ساده توضیح دادم شما وامثال شما که هی میگین سود مصوب قضیه رو فهمیده باشین.بجای اینکه بگین چرا با کسی که زورتون نمیرسه سرشاخ شدین ومملکت رو دارین نابود میکنین به کاسبی که فکر خرج زندگی در اوردنه گیر ندیدن بابا جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
جنس رو فرخت با کدام پول همون جنس دوباره بخره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
استدلال بازاریان به این است که چرا قیمت طلا لحظه ای است ولی کالای انها نه!!
فریبرز
| France |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
تاجر موفقی خواهی شد. آرزو کن که عیب و عار نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
فرمایش شما متین است حالا اجازه بدهید اینطور بپرسم فرض کنید من فروشنده موبایل هستم و هر گوشی را یک میلیون خریده ام و صد میلیون سرمایه دارم این صد گوشی را به نرخ معقولی که می فرمائید می فروشم سود آن خرج زندگی ام می شود پرسنل آب و برق و گاز و اجاره و مالیات. درست حالا دلار گران می شود نه 5 درصد و 7 درصد که دو برابر من باید گوشی را به قیمت دو میلیون بخرم پس بیشاز پنجاه گوشی نمی توانم بخرم بعد دلار نسبت به ابتدا سه برابر می شود و در پنج ماه اخیر شده حالا تنها می توانم 33 گوشی برای فروش بیاورم و ..... حالا بعد بالاخره چه خواهد شد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
از کجا بیاره به سه برابر قیمت بخره؟؟؟
آراز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
مشکل مردم و بازاریان همواره همین بوده که شما گفتید. بعد می گوییم فلان چیز و بهمان چیز گران شد. طرف قبل از خرید جنس از کارخانه، سود آنرا از مشتری می گیرد
با سلام در زمان جنگ تلویزیون برنامه ای مستند پخش میکرد و بازار تهران را نشان می داد و گوینده متن برنامه می گفت :اینجا بازار تهران است نبض اقتصاد ایران اینجاست و به حق هم می گفت زیرا همه شاهد حمایت بازاریان از دولت و تامین هزینه های جنگ بودیم ای کاش با همت همین بازاریان دوباره ثبات به کشور باز گردد.ای کاش ای کاش می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
عزيزم اون دوران گذشت و همه فهميدن چه كلاه گشادي سرشون رفته الان ديگه مردم به دولت هيچ اعتمادي ندارن
فریبرز
| France |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
معلومه که آدم واردی هستی.عمو، مگه با کاشکی گفتن کار درست می شود؟ اگر می شود، منهم می گویم کاشکی تیم ملی ایران قهرمان جام جهانی شود. دوران جنگ 30 ساله تموم شده. عرصه جنگ اقتصادی و نه به مفهوم عامیانه «کشت و کشتار» همواره بوده و هست. همه می خواهند سود کنند. کاشکی قیمت ها مصل قیمت های سال 1320 بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
همت برای چه کاری حمایت از چپاول بیشتر!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
مگر بازار ارز نیز دست بازاریان است؟ همت هم حد و حدودی دارد
متاسفانه چرخ دنده ماشین معیوب اقتصاد ایران دوباره در حال گیر کردنه و بدبختانه کاری از دست کسی ساخته نیست ،ممکنه هر از گاهی با سرعت های کم و زیاد بچرخش بیافته ولی در نهایت میشکنه و باز تکرار تاریخ و غارت اموال سرمایه دارها و چرخی جدید برای دستگاهی وعیوب تا باز بعد چند دهه همین اش و همین کاسه تکرار شه ، کاش فقط مردم هوشیار باشن و قدر برادر هاشون رو بدونن . توهمات یک ذهن اشفته.
جالبه بعد توی خبر بالا رئیس اصناف می گه بازار تهران در آرامش و فعال است
دقیقا این رکود حاصل رفتار خود ماست زیرا بر طبق گرانی بهر دلیلی می کوبیم . درست است که مردم ما بر خلاف رویه اقتصاد عمل می کنند و هر جنسی گرانتر شود را بیشتر می خرند اما این هم حدی دارد و حد یقف آن می شود رکود بازار و بازاری. رکود تولید و ساخت و ساز و انفجار قیمت مسکن و اجاره
خود همین بازاریان از گرانی موجود بهترین و بالاترین سود و بهره برداری و سواستفاده را کردند ! حالا کاسه داغ تر از آش شدند . همین ها نبودند چند سال قبل میرفتند جنس درجه پایین از چین میاوردند و به قیمت درجه یک به مشتری اجحاف می کردند !! همین ها مملکت را الان بسوی سقوط کشاندند.
آقا بازاریا هم بازاریای قدیم ... اون موقع یه قداستی داشت
دلت خوش است بابا بازاریهاکمک کنند تا آقازاده ها با امکانات بیشتر ودرآمد بیشتر از کشور خارج بشن برن امریکا وما هم اینجا بشنیم بزنیم توی سرمون ومرگ بر امریکا بگیم
هرگونه اعتراض اینچنینی تیشه بر ریشه خود است.
شنا با همان قیمتی که خریدین باید بفروشین و عدم تکلیف بهانه ای بیش نیست
سایت عقب مونده ای دارید.
3000 میلیار دلار از ثروتهای این کشور هم حیف شد و هم میل و تازه بدانید که این روزها روزهای خوشمونه.
الکی شلوغش می کنن. وگرنه بازاری ها از این اوضاع سود کردند. الان خیلی هم خوشحالند که سود بالایی کردند. الکی جو ندهید.
بسیار عالی . حق دادنی نیست گرفتنی است . باید حقمان را بگیریم .
بهتر بود تهدید ترامپ را جدی می گرفتند و به موقع یه راهکار سیاسی برای آن انجام می دادند. بر عکس شد خوب اینهم نتیجه آن می شود.
کار از کار گذشته، مملکت از دست رفت، بی کفایتی مسئولین و تصمیمات غلط اقتصادی کار رو به اینجا رسوند
عدم تحمل كاهش رفاه با اقتصاد مقاومتي سازگار نيست.
مسالمت آمیز و صنفی....
تا کی.....؟؟
بازاریان در حمایت از رییس جمهور به کوه میروند و عده ای هم برای دو هفته تعطیلات
همه چی آرومه.
بازاریان و کسبه تو این دوره زمونه حریص شدند و جنس رو تا جایی که بتونن گرون میفروشن.
امروز هم نگران گرون فروشی به مردم نبودن نگران گرون خری خودشون بودن
فعلا کارهای مهمتری در دولت در دست اقدام هست.
مثلا ربنای شجریان،کنسرت و توچال و...
به این مسایل درجه چندم هم رسیدگی می شود.
چقدر شما عجله دارید؟
بزار تیتر یک تابناک عزیز.نظرات مردمو بزار تا بگوش مسئولان برسه مردم چی میخوان
بازاری ها سرشون کلاه نمیره با دلار دیروز خریدن، به دلار امروز میفروشن یا اصلا احتکار میکنن و نمیفروشن . بیچاره مصرف کننده و قشر کارمند که ته زنجیره غذایی هستند
بدترین حالت تبدیل اعتراض ها به اغتشاشات سیاسی است
باید مواظب فرصت طلبان بود
.
مردم هرچه قدر در تنگنای اقتصادی باشن ولی دیگه حوصله اغتشاشات رو نداره
خرید اجناس با دلار به قیمت نیمه دوم شال 96 را به قیمت دلار 8 هزار تومان به مردم می فروشید و طبکار هم هستید
چرا دولت شفافیت نداره؟؟چرا اون لیست دریافت کنندگان ارز 4200تومنی که دیروز آقای جهرمی منتشر کرد زودتر وقبل از این اعتراضات منتشر نشد؟؟چرا باید یه عده کاسبان تحریم گوشی ها رو با ارز4200وارد کنند ولی با 9000بفروشند؟؟
چرا دولت تو این بحران اقتصادی که دشمن به شدت دنبالش میگرده از این موقعیتها استفاده کنه ،چرا دولت تیمی برای پی گیری تخلفات وبرهم زنندگان بازار نمیکنه؟؟چطور میشه ظرف چند ساعت سکه 300هزارتومن افت قیمت پیدا میکنه که همچنان هم این افت ادامکه داره؟؟چطور دلار قیمتش میره روی 9000 وامروز میاد روی 8000هزار؟؟این اخلال گران کی هستند؟؟به کجا وصل هستند؟؟چرا اسامی اونعا منتشر نمیشه؟

تابناک لطفا مقاله ای پیرامون این قضیه منتشر کنید.اینکه ملت چشمشون به کانالهای تلگرامی یا توییتر یا سایت خبری باشه که داره در بازار اقتصادی چه اتفاقی میوفته این فاجعه به تمام معناست
یکبار برای همیشه ارتباط با امریکا را به رای ملت بگذارید....میزان رای ملت است..ملت فقیر بدبخت..خیلی خطرناکتر از ملت شاد و خوشبخت است...بفهمید تا دیر نشده...
دولت بی کفایت
بازاریهای ایران فقط به فکر جیب خودشون هستند بعد که امتیازشون رو گرفتن دست در دست دولت شروع می کنن به خالی کردن جیب مردم بیچاره می کنن.
تجربه نشان داده دولت خیلی زود به خواسته اینا رسیدگی می کنه.
مشکل بر سر ضرر از سود است. جنسهای انبار را میخواهند با دلار ۹ تومان بفروشند .... شما بازاریان و کسبه خون مردم رادر شیشه کردید و الان نگران جیب مبارکتان هستید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها