بازدید 9940
نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای درخواست کردند

ابقای ایران در لیست سیاه FATF

قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند از نفوذ آمریکا برای حفظ ایران در لیست سیاه گروه موسوم به FATF استفاده کند.
کد خبر: ۸۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷ 22 June 2018

قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند از نفوذ آمریکا برای حفظ ایران در لیست سیاه گروه موسوم به FATF استفاده کند.

به گزارش تسنیم، چند نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور با بیان ادعاهای قبلی خواسته‌اند واشنگتن از نفوذ خود برای نگاه داشتن نام ایران در فهرست سیاه «کارگروه ویژه اقدام مالی»، موسوم به FATF استفاده کند.

«اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «رابرت پورتمن»، رئیس کمیته فرعی تحقیقات در مجلس سنای آمریکا در این نامه با اشاره به نشست «کارگروه ویژه اقدام مالی» در هفته آینده نوشته‌اند: «ما از شما می‌خواهیم در نشست هفته آتی FATF به منظور محافظت از نظام مالی دنیا در برابر اقدامات ایران در زمینه پولشویی و تأمین مالی تروریسم از نفوذ ایالات متحده برای حفظ نام ایران در فهرست سیاه FATF و بازگرداندن اقدامات تقابلی علیه این کشور استفاده کنید.»

کارگروه اقدام مالی که خود را نهاد بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی معرفی می‌کند برای اولین بار در تیرماه سال 1395 به مدت 12 ماه اقدامات تقابلی و تنبیهی علیه ایران را معلق کرد. این کارگروه علی‌رغم این نام ایران را در فهرست سیاه خود نگاه داشت.

کارگروه اقدام مالی، در اقدامی که به باور عده زیادی تصمیمی سیاسی دانسته می‌شود، تنها نام ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه «کشوهای پرخطر در زمینه پولشویی» قرار داده است. این تصمیم به معنای آن است که بانکها و مؤسسات اعتباری دنیا در ارتباط با شرکتهای ایرانی بایستی احتیاط مفرط به خرج دهند که این اغلب، قطع همکاری‌های آنها با طرف ایرانی را در پی دارد.

پیوستن ایران به این کارگروه در مجلس شورای اسلامی ایران هم در دست بررسی است و نمایندگان مجلس در جلسه 20 خردادماه به توافق رسیدند بررسی FATF در مجلس تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها به‌مدت 2 ماه مسکوت بماند.

گروه کاری اقدام مالی (FATF) از سال 1989 و زیر نظر گروه هفت کشور صنعتی (G7) ایجاد شد. این گروه، به‌عنوان یک سیاستگذار پرنفوذ در حوزه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم، دستورالعمل ارائه می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی