بازدید 4962

آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برگزار شد

آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با حضور ۱۰ هزار نفر برای تصدی ۳ هزار پُست مدیریت برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 21 June 2018

آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با حضور ۱۰ هزار نفر برای تصدی ۳ هزار پُست مدیریت برگزار شد.

به گزارش فارس، مرحله اول پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با هدف استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی برگزار شد.

عظیم محبی مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بازدید از روند این آزمون در شهر تهران، اظهار کرد: انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و ارائه چارچوب فرایند کار از طریق سامانه دارای چند مرحله بود که برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران پروژه استانی و راهنمایی برای بارگذاری مشخصات مدارس در سامانه در مناطق مجری جهت ثبت‌نام داوطلبان، از جمله اقدامات مرحله اول بود.

وی افزود: در این مرحله بیش از 11 هزار نفر داوطلب تصدی پست مدیریت در مناطق مرکزی استان‌ها، در سامانه مربوطه ثبت‌نام کردند که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز حدود 10 هزار نفر از آنان توسط کمیته‌های انتخاب و انتصاب مدیران مناطق مرکز استان‌ها تأیید و امکان حضور آنان در آزمون حضوری و الکترونیکی به وجود آمد.

محبی گفت: مرحله دوم، برگزاری آزمون است که به‌صورت حضوری و الکترونیکی بوده و این کار در مرکز نیروی انسانی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش اجرا شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این آزمون، شناسایی نیروهای توانمند جهت پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی است که دارای 200 امتیاز است.

محبی اظهار کرد: روز گذشته تمام داوطلبان تصدی مدیریت مدارس که شرایط آنها توسط کمیته انتخاب و انتصاب منطقه مورد تأیید قرار گرفته، با حضور در پایگاه آزمون به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور وارد سامانه شده و نسبت به پاسخگویی به سؤالات اقدام کردند؛ کسب حداقل 40 درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند الزامی است.

وی افزود: داوطلبان پس گذارندن موفق مرحله آزمون، وارد مرحله مصاحبه می‌شوند؛ مصاحبه دارای ۴۰۰ امتیاز است که این مصاحبه با این امتیازات سه بخش را می‌سنجد؛ بخش اول، شایستگی‌های شخصیتی و روانشناختی فرد است.

مدیرکل دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کسی که مدیر می‌شود باید بتواند روابط عمومی بالایی داشته و ارتباط خوبی برقرار کند؛ باید بتواند صبور و مسئولیت‌پذیر بوده و رفتارش، آرامش بخش مدرسه باشد.

وی با بیان اینکه وظیفه مدیر مدرسه، برنامه‌ریزی در مدیریت است و باید برای اداره مدرسه برنامه داشته باشد، تصریح کرد: مدیر باید تسلط به قوانین و آیین‌نامه‌های تخصصی داشته باشد.

محبی افزود: ما در سطح کشور حدود سه هزار مدیر نیاز داریم و حدود ۱۰ هزار نفر شرایط شرکت در آزمون را داشتند؛ بنابراین از هر سه نفر یک نفر انتخاب خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی