بازدید 2712

سیاست های مدیریت بازار جزایر منفک هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست های مدیریت بازار کشور تصمیم گیران مجزا دارند.
کد خبر: ۸۰۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 20 June 2018

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سیاست حراج سکه و تاثیر آن بر کنترل بازار اظهار داشت: دولت با هدف کاهش التهاب بازار سیاست حراج سکه را دنبال می کند؛ اما از آنجایی که نتوانسته عرضه و تقاضا در بازار را متعادل کند حراج سکه تاثیری بر کاهش التهاب و نوسانات را نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عرضه و تقاضا با حراج سکه به تعادل نرسیده است و همچنان این دو کفه ترازو هم تراز نشده اند و شاهد افزایش قیمت ها هستیم.

نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به ارائه اوراق گواهی توسط دولت، توضیح داد: دولت در نظر دارد با گواهی اوراق فشار را از بازار بردارد و نقدینگی در دست مردم را جمع آوردی کند، با جمع آوری نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید می تواند در امر رونق اقتصادی عملکرد مثبتی داشته باشد؛ اما مردم در این زمینه قابل پیش بینی نیستند.

وی با بیان اشاره به اینکه 5 درصد سکه در اختیار 50 نفر است، گفت: این موضوع را در جلسات کمیسیون بررسی خواهیم کرد تا مشخص شود با شناسایی این اقشار چه اقدامات و مدیریتی بر بازار می توان اعمال کرد.

حسینی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت با اقداماتی نقدینگی در جامعه را افزایش می دهد،اظهار داشت: دولت گاهی حرکاتی می کند که مردم در عرض چند روز به پول بسیاری دست پیدا می کنند یکی از این اقدامات دلار 4200 تومانی بود، مردم اجناس را با این مبلغ دلار خریداری می کنند و با دلار 7 هزار تومان به فروش می رسانند و میلیاردها پول مفت به دست می آورند و همین پول را به بازار سکه می آورند و تنظیم بازار را بهم می ریزند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیریت بازار به سیاست ها چندگانه نیاز دارد، گفت: عرضه دلار، سیستم نیما، فروش صحیح سکه و ارائه اوراق بهادار سیاست هایی است که باید مدنظر گرفته تا رونق تولید ممکن شود، در حال حاضر این مجموعه وجود دارد اما چون تصمیم گیران آن از یکدیگر جداست کارکرد آنها همخوانی ندارد و مانند جزایر منفک هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل