بازدید 1859

عدالت باید سرلوحه اقدامات نمایندگان قرار گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از نمایندگان مجلس خواست تا عدالت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و با پیگیری مشکل مالباختگان موسسات مالی بزرگترین خدمت را در حق مردم انجام دهند.
کد خبر: ۸۰۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 13 June 2018

احمد بیگدلی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 23خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس نظارت بر امور اجرایی مملکت است رهبر عزیزمان در شروع مجلس دهم به نمایندگان مجلس در مورد ضرورت انجام وظایف قانونی توصیه فرمودند و خود نظارتی و نظارت بر امور اجرایی کشور را سرلوحه فعالیت نمایندگان قرار دادند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معیار عدالت برای ما حضرت علی(ع) می باشد آیا تا به حال از خود پرسیده ایم چند طرح و مصوبه مجلس به دلیل بی عدالتی و رعایت نشدن عدالت رد شده است؟ آیا توانسته ایم با مردم باعدالت برخورد نماییم؟ درحالی که مدام شعار عدالت طلبی سر می دهیم متاسفانه مجلس به آن گونه که امام فرموده بوده اند در راس امور نیست. شاید در تئوری می خواهیم مجلس را در راس امور داشته باشیم ولی متاسفانه در عما انجام نشده است و ما نتوانستیم از لحاظ عملی سازماندهی کنیم تا در راس امور بمانیم.

وی اظهار کرد: خداوند پیامبران را با کتاب و ترازو برای اجرای عدالت و رفتار بر اساس عدالت فرستاد و قرآن نیز سرشار از آیات مورد عدالت است و همه مسلمانان معتقد هستیم امام زمان (عج) برای اجرای عدالت می آید، خداوند قرآن را برای ما زنده ها و عبرت، پند و راهنمایی ما زنده ها نازل کرده است نه برای خواندن برای اموات، آیا بر اساس آیات و روایات و دستورات خداوند و پیامبران و شهید کربلا که برای عدالت شهید شد مملکت را طبق عدالت توانسته ایم اداره نماییم؟ و در حقیقت چقدر تونسته ایم بر اساس عدالت بین اقشار مردم رفتار کنیم؟

بیگدلی تصریح کرد: آیا در میان مردم محروم و روستانشینان، کارمندان، فرهنگیان به عدالت رفتار شده است؟ آیا از نحوه اجرای عدالت خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان راضی هستند؟ آیا در رعایت حقوق قومیت ها که از اصول قانون اساسی است عدالت وجود دارد؟ و آیا تفاوت فاحش پرداخت‌ها و ایجاد گسل بین دریافتی کارمندان و بعضا مدیران ارشد توانسته‌ایم با عدالت رفتار کنیم؟ چرا عده‌ای از جوانان و دانش آموخته های کشور بدون شغل و درآمد حداقلی باشند و دچار آسیب های اجتماعی گردند و یک عده قلیل درآمد یک روزشان با درآمد کل عمر یک جوان برابری نماید؟

وی افزود: آیا این از عدالت است که روستانشین محروم که امام آنها را صاحبان اصلی مملکت نامیدند از تحصیل محروم بماند اما فرد دیگری ماهانه میلیون ها تومان هزینه آموزش نماید؟ آیا اینکه اجازه ندهیم بر اساس اصل 15 قانون اساسی قومیت ها با زبان خود بخوانند و بنویسند اجرای عدالت است؟

بیگدلی یادآورشد: اما نیاز اساسی و ضروری دیگر جامعه وحدت، انسجام و همدلی بر اساس تبعیت از قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری است در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به وحدت داریم هیچ کشوری در دنیا نخواسته و نتوانسته و نخواهد توانست منافع ما ایرانیان را برآورده نماید، دل بستن به هر کشوری اشتباه است.

وی گفت: حضرت علی (ع) ایجاد وحدت در بین مسلمانان را از نماز و روزه برتر می داند، آیا ما که همیشه در صحبت ها، سخنرانی ها و دعاهایمان دم از علی می زنیم چقدر توانستیم فرمایش ایشان را عملی نمائیم و در افکار و عقاید تمام افراد سیاسی و غیر سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی و متخصصان احترام بگذاریم؟ آیا آزادی بی قید و شرط عده ای که در گذشته مملکت را تا لبه پرتگاه بردند با عدالت علی و رفتار امام و رهبری همسویی دارد و باعث اتحاد خواهد شد؟

بیگدلی بیان کرد: ما برای رسیدن به اهداف انقلاب، امام و شهدا راهی جز رسیدن به وحدت واقعی و انسجام که منجر به عدالت شود نداریم باید همانند امامانمان ببخشیم و به همدیگر وصل شویم و نگذاریم دشمنان اسلام و ایران از اختلاف نظر ما سوء استفاده نمایند این تریبون ها و این فرصت ها که در اختیار ما گذاشته شده برای تخریب همدیگر نیست، هر فردی در هر مقام و موقعیتی بخواهد از موقعیت، تریبون و جایگاه خود عامل نفاق و دوری شود به کشور و شهدا خیانت کرده و مردم از چنین رفتارهایی ناراضی هستند و این افراد را نخواهند بخشید.

وی عنوان کرد: شفاف سازی در تمام مسائل کشور از نیازهای اصلی می باشد و شفاف سازی در زمینه مالی و اقتصاد بسیار موثر و مهم است اینکه بتوانیم و بدانیم از تولید پول و اسکناس و محل مصرف تا خروج پول از سیستم مالی و بانکی کشور شفاف سازی کنیم و آن را رصد کنیم تا همگان بدانند چه بلایی سر این اسکناس ها و پول بیت المال می آید حق طبیعی همه مردم و ایرانیان است.

بیگدلی افزود: اگر شفاف سازی انجام می شد ده ها میلیارد پول مردم در موسسات قرض الحسنه که خانواده ها را گرفتار کرده است گم نمیشد و کسی جرات زمین خواری و پول خواری نداشت و در نهایت با شفاف سازی می توانیم مشخص کنیم 750 میلیارد دلار درآمد نفتی در دولت نهم و دهم چه بلایی سرش آمده است.

وی گفت: اگر مجلس دهم به جای مصوب کردن طرح ها و قوانین و لایحه های موازی که آنچنان دردی از جامعه را درمان نخواهد کرد انرژی و توان خود را صرف شفاف سازی همین یک مورد نماید و بتوانیم پول مردم و بیت المال را برگردانیم بزگترین خدمت را کرده ایم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: مگر وزارت راه برای استانداردسازی جاده ها که قتلگاه و بلای جان مردم شده است چقدر بودجه می خواهد با 10 میلیارد دلار می شد کل کشور را ریل گذاری کرد مگر وزارت نیرو برای چاره اندیشی و تامین آب شرب و آب کشاورزی چقدر اعتبار لازم دارد و دیگر وزارتخانه ها؟

این نماینده مردم در مجلس دهم، خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: بجای روزمرگی و صبح را به شب گذراندن در دوره نمایندگی همت کنیم تکلیف این 2600 میلیارد تومان درآمد نفتی در دولت نهم و دهم را مشخص کنیم و مردم نیز از مجلس چنین توقعی دارند، با چند هزارم از این پول می توان مشکل فرهنگیان، بافت های فرسوده، مدارس تخریبی، کارمندان قراردادی که با حداقل حقوق زحمت می کشند را حل نمود؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سالیانه صدا و سیما با بودجه و اعتبار کلان و نجومی نتوانسته است منویات رهبری را عملیاتی کند، چقدر توانسته است جوانان و نوجوانان را جذب نماید تا گرفتار مشکلات و معضلات فضای مجازی نشوند، دهه اول انقلاب با یک برنامه تلویزیونی جوانان جانشان را فدای مملکت کردند و لی اکنون ساعتشان را نیز با صا و سیما تنظیم نمی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان