بازدید 2736

دیدار ابتکار با وزیر خارجه لیتوانی

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دومین روز از سفر خود به جمهوری لیتوانی عصر امروز با لیناس لینکه ویشوس وزیر امورخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۸۰۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰ 08 June 2018

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دومین روز از سفر خود به جمهوری لیتوانی عصر امروز با لیناس لینکه ویشوس وزیر امورخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از ورشو، در این دیدار که رامین مهمان پرست سفیر آکرودیته جمهوری اسلامی ایران در لیتوانی هم حضور داشت دو کشور ظرفیت های موجود را برای ارتقای مناسبات بررسی کردند.
ابتکار با اشاره به میزبانی موفق لیتوانی در برگزاری نشست رهبران سیاسی زنان جهان؛ بر استفاده از تجربیات و آموزه های دو کشور درخصوص چالشهای اجتماعی و امور مربوط به خانواده تاکید کرد.
وی با ابراز امیدواری درباره افتتاح سفارتخانه های دو کشور در آینده نزدیک‏، در ادامه به شرایط جدید حاصل از خروج یک طرفه و ناخوشایند آمریکا از برجام اشاره و عواقب و پیامدهای آن و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خروج آمریکا از برجام را نقض این قرارداد و و مظهر بی اعتمادی دانست.
معصومه ابتکار جمهوری اسلامی ایران را نمونه یک اسلام معتدل دانست که در جنگ با تروریسم و افراط گرایی حضوری جدی دارد.
وزیرامور خارجه لیتوانی هم با تایید نقطه نظرات معاون رئیس جمهور کشورمان گفت: درخصوص مساله برجام در اتحادیه اروپا اعضا به طور دائم در حال تبادل نظر هستند و تاکید کرد که باید راه گفتگو همواره باز باشد.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برای شرکت در نشست رهبران سیاسی زنان جهان به کشور لیتوانی سفر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی