بازدید 4341

اعتراض گروه جی ۷ به سیاست های اقتصادی دولت آمریکا

بر اساس گزارش های منتشر شده، اجرایی شدن تعرفه های جدید اقتصادی توسط دولت آمریکا و تهدید به اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکت های معامله کننده با ایران باعث دوری جستن متحدان تجاری این کشور در گروه جی ۷ شده است.
کد خبر: ۸۰۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 03 June 2018

اعتراض گروه جی ۷ به سیاست های اقتصادی دولت آمریکابر اساس گزارش های منتشر شده، اجرایی شدن تعرفه های جدید اقتصادی توسط دولت آمریکا و تهدید به اعمال تحریم های ثانویه علیه شرکت های معامله کننده با ایران باعث دوری جستن متحدان تجاری این کشور در گروه جی ۷ شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، وزیران امور مالی و روسای بانک مرکزی شش کشور از مجموع هفت کشور گروه جی ۷ در جریان نشست دیروز خود در شهر ویستلر کانادا نسبت به سیاست های آمریکا در خصوص اجرایی کردن تعرفه های جدید بر روی واردات آلومینیوم و فولاد و همچنین بازگرداندن تحریم های اقتصادی علیه ایران اعتراض کرده اند. این انتفادات در حالی مطرح شده است که در روز جمعه ی هفته ی گذشته کانادا و اتحادیه ی اروپا شکایتی را در شورای حل اختلاف سازمان تجارت جهانی علیه آمریکا به دلیل اعمال کردن تعرفه های تجاری بر اساس ملاحظات امنیت ملی مطرح کرده بودند.

اعتراض گروه جی ۷ به سیاست های اقتصادی دولت آمریکا

همچنین، کشورهای شرکت کننده در نشست رو شنبه اعلام کردند که در جلسه ی بعدی گروه جی ۷ که در کبک کانادا برگزار می شود لازم است که ''تصمیمات تعیین کننده ای را'' علیه سیاست های اقتصادی آمریکا اتخاذ نمایند. در این خصوص، اولاف شولز وزیر امور مالی آلمان اظهار کرده که اجرایی شدن تعرفه های اقتصادی دولت آمریکا باعث تسریع روند ایجاد اصلاحات اقتصادی در اتحادیه اروپا خواهد شد. همچنین، وزیر امور مالی کانادا اذعان کرده که به همتای آمریکایی خود گفته است از دیدگاه وی این ''کاملا بی معنی است که کانادا بخواهد یک تهدید امنیتی برای آمریکا باشد''. افزون بر این، به گفته ی وزرای امور مالی کشورهای ژا‍پن و فرانسه سیاست های اقتصادی دولت آمریکا این کشور را تنها کرده و گروه جی ۷ را عملا به گروه جی ۶+۱ تبدیل کرده است.

این در حالی است که استیون منوچین وزیر امور خزانه داری آمریکا پس از مواضع اخیر گروه جی ۷ اعلام کرده که دونالد ترامپ رییس جمهور این کشور قصد دارد که روابط تجاری آمریکا را به حالت ''بازتعادل'' برساند. وی در کنفرانس خبری ای که اخیرا برگزار کرده گفته است که موارد مطرح شده توسط اعضای گروه جی ۷ را به اطلاع ترامپ رسانده و رییس جمهور آمریکا در نشست بعدی این گروه در خصوص مسائل نامبرده با همتایان خود صحبت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی