بازدید 7375

کلاهبرداری میلیونی از 438نفر با ربات تلگرامی

کد خبر: ۸۰۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 02 June 2018

اعضای باند که اطلاعات 438 شهروند را با استفاده از یک ربات تلگرام جعلی سرقت کرده بودند، با تلاش پلیس دستگیر شدند.

به گزارش عصر ایرانیان، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی‌استان مرکزی در تشریح این خبر، گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت سه میلیون و 700 هزار ریال از حساب بانکی‌اش توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود:در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد شاکی چندی پیش از ربات تلگرامی‌که با عناوین و وعده‌های دورغین فعالیت دارد، استفاده کرده و بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی‌اش در این ربات، متوجه می‌شود که مبلغ سه میلیون و 700 هزار ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است.

این مقام ارشد انتظامی‌استان اظهار داشت: در ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم اصلی این پرونده در یکی از استان‌های مرکزی کشور شناسایی شد که بلافاصله با کسب نیابت قضائی متهم در عملیات پلیس دستگیر و به اراک منتقل شد.

شناسایی و دستگیری متهم
سردار «عزیزی» با اشاره به اعتراف متهم به جمع آوری اطلاعات حساب بانکی 438 نفر و برداشت 600 میلیون ریال از حساب‌های بانکی آنان با همدستی دو تن از دوستان خود خاطرنشان کرد: در دو عملیات جداگانه همدستان متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی گفت : در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی از جمله کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی، درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت پایین و این قبیل موضوعات تبلیغاتی دروغین و بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های شهروندان است.

سرقت اطلاعات حساب با ربات تلگرامی‌جعلی
همچنین در راستای اخبار این حوزه چندی قبل ؛ رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی‌استان مرکزی گفت: فردی که اطلاعات یک هزار و ۶۰ شهروند را با استفاده از یک ربات تلگرام جعلی سرقت و بیش از ۷۰۰ میلیون ریال از حساب آنان برداشت کرده بود، در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتای استان دستگیر شد.

سرگرد « احسان آنقی» در تشریح این خبر، گفت: درپی شکایت فردی مبنی بر برداشت ۳ میلیون ریال از حساب بانکی اش توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس، مشخص شد متهم چندی پیش از ربات تلگرامی‌که با عناوینی، چون رفع ریپورت اکانت تلگرام، ربات ماهواره جیبی و ... فعالیت دارد، استفاده کرده و مدتی بعد از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی اش در این ربات، متوجه می‌شود که مبلغ ۳ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است.

کشف ۶۸ سیم کارت تلفن از متهم
سرگرد آنقی بیان داشت: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، متهم شناسایی و دستگیر و تعداد ۶۸ سیم کارت تلفن همراه از او کشف شد و در بررسی تجهیزات مخابراتی توقیف شده از این فرد، تعداد یک هزار و ۶۰ مورد اطلاعات حساب بانکی و مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال برداشت غیرمجاز که از حساب‌های متعدد افراد برداشت شده بود، به دست آمد.

وی با اشاره به تکمیل تحقیقات از متهم و ارجاع پرونده تشکیلی برای برخورد قانونی به مرجع قضائی، یادآورشد: در هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی ، درگاه پرداخت بانکی وجود ندارد و تبلیغات با عناوین فروش محصولات و شارژ با قیمت پایین و این قبیل موضوعات تبلیغاتی دروغین و بستری برای کلاهبرداری و سرقت اطلاعات حساب‌های شهروندان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری