بازدید 15495
۳

عزل معاون پرحاشیه سازمان امور دانشجویان!

ابوالحسن ریاضی، معاون سابق سازمان امور دانشجویان کشور که پیش از این و نزدیک به چهار سال در سمت معاونت این سازمان جا خوش کرده بود، بالاخره از این سمت کنار رفت و جای خود را به محمد رضا علم داد.
کد خبر: ۸۰۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 30 May 2018

عزل معاون پرحاشیه سازمان امور دانشجویان!ابوالحسن ریاضی، معاون سابق سازمان امور دانشجویان کشور که پیش از این و نزدیک به چهار سال در سمت معاونت این سازمان بود، بالاخره از این سمت کنار رفت و جای خود را به محمد رضا علم داد.

به گزارش «تابناک»، مراسم تودیع و معارفه معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان با حضور ریاست سازمان، معاونین و مدیران و همکاران سازمان روز گذشته برگزار شد.

دراین مراسم ریاست سازمان امور دانشجویان ضمن تقدیر از زحمات ابوالحسن ریاضی معاون پیشین دانشجویان داخل درایام تصدی این پست، محمدرضا علم عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز را به عنوان معاون دانشجویان داخل سازمان منصوب کرد.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که پیش از این و در اسفندماه سال گذشته که دکتر ریاضی استعفای مکتوب خود را تحویل ریاست سازمان داده بود، با استعفای وی موافقت نشد؛ استعفایی که در آستانه برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه سال گذشته صورت گرفت.

دکتر صدیقی در آن دوران ضمن مخالفت با استعفای این فرد، گفت: ما در حال صحبت و رایزنی با ایشان هستیم تا نسبت به استعفای خود تجدید نظر کنند و با استعفای آقای ریاضی موافقت نمی کنیم.

حالا و اینکه با گذشت کم تر از دوماه به یکباره چه اتفاقی رخ داد که نظر رئیس سازمان در مورد معاونش تغییر کرده و او را عزل می کند، نکته قابل تأملی است که پرداختن به آن خالی از لطف نیست.

واقعیت این است که دکتر ریاضی به واسطه مقام حساسی که در اختیار داشت، در پیشانی تعامل و ارتباط با دانشجویان سراسر کشور قرار داشت و بارها گزارش و شکایت های متعددی از نحوه عملکرد او در این حوزه رسانه ای شده بود.

اعتراض گسترده جمع زیادی از نمایندگان شوراهای صنفی دانشجویان در سال گذشته که در ساختمان امور دانشجویان با برخورد ناشایست مسئولان رو به رو شدند و معاون این سازمان توجه و رسیدگی چندانی به مشکل آنها نکرد، شاید اولین حاشیه ای بود که برای این مقام مسئول در وزرات علوم پیش آمد.

با این حال بر عهده گرفتن مسئولیت بررس و پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه های مختلف در حوادث سال قبل که بارها از سوی دانشجویان این پیگیری ها مورد اعتراض قرار گرفت، موضوع دیگری بود که این فرد را به حاشیه ها کشاند.

از جمله موضوعات مهم دیگری که در دوره تصدی گری آقای ریاضی توسط وی مورد بررسی قرار گرفت و بارها وعده اجرای آن داده شد، اما هیچگاه محقق نشد، می توان به موضوع طرح رفاه کارت دانشجویی اشاره کرد؛ طرحی که وی از سال 1393 تا 1395 به کرات وعده اجرایی شدن آن را داد، اما بالاخره مشخص نشد که سر انجام این طرح چیست و چه خواهد شد.

طرح رفاه کارتی که حتی وزیر سابق علوم نیز به واسطه صحبت ها و وعده های معاون سازمان امور دانشجویان چندین نوبت از نهایی شدن آن خبر داد، اما این طرح یعنی رفاه کارت دانشجویی هیچگاه در اختیار دانشجویان قرار نگرفت؛ موضوعی که مشخص نیست بنا بر چه مصالحی مسکوت ماند!

فارغ هر گونه مصلحتی که اجازه اجرایی شدن این طرح را نداد، از یک مدیر عالی وزارت علوم انتظار نمی رفت که اینگونه و بدون پشتوانه عملیاتی بارها وعده اجرایی شدن طرحی را بدهد که از کامل بودن آن اطمینان ندارد.

با این حال شاید هیچ کدام از این موارد مثل ماجرای انتخاب دانشجوی نمونه کشوری در سال 1395 برای آقای ریاضی حاشیه ساز نشد. وی که مسئول و متولی برگزاری مراسم انتخاب دانشجوی نمونه کشوری بود، به همراه تیم داوری زیر نظر خود، پس از ماه ها بررسی و ارزیابی دانشجویی را به نام (س.ا.ا) به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب کردند که بنا بر اطلاعات به دست آمده که همان زمان رسانه ای شد، بسیاری از معیارها و شایستگی های انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه کشوری را دارا نبود.

استعفای اسفندماه دکتر ریاضی در آستانه برگزاری مراسم انتخاب دانشجوی نمونه کشوری نیز بی ارتباط با این مراسم مهم و ملی نبود و شنیده های «تابناک» حکایت از این دارد که در این مراسم نیز در برخی گروه های آموزشی انتخاب دانشجوی نمونه بر اساس شایستگی ها صورت نگرفت.

این اختلاف ها آنقدر بالا گرفت که میان سازمان امور دانشجویان و یکی از دانشگاه های بزرگ کشور بر سر بررسی صلاحیت دانشجویان اختلاف شدیدی ایجاد شد و مسئولان این دانشگاه که «تابناک» بنا بر مصالح اشاره به نام دانشجویان را صلاح نمی داند، بر اساس مستندات فراوان مدعی بودند که در حق دانشجوی آنها در این رابطه اجحاف شده است و علی رغم شایستگی های علمی غیر قابل مقایسه فرد دیگری به عنوان دانشجوی نمونه اعلام و مورد تقدیر قرار گرفت.

موضوع مهم دیگر که شاید در برکناری معاون سازمان امور دانشجویان بی تأثیر نبود، برخورد ناشایست وی و همکارانش با ارباب رجوع و دانشجویانی بود که برای پیگیری امور دانشجویان به این سازمان مراجعه می کردند و با رفتار نچندان شایسته مسئولان مجموعه مواجه می شدند.

اکنون و فارغ از همه حاشیه هایی که علی رغم میل رئیس سازمان، دکتر ریاضی را مجبور به کنار رفتن از مقام خود کرد، این سازمان فرصت دارد تا با دوری از حاشیه های گذشته فصل جدیدی از خدمت های عادلانه و شایسته را در حق دانشجویان آغاز کند و طرح هایی که در گذشته تنها در حد حرف باقی ماند را عملیاتی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
اقا دوران مسئولیت ایشان طولانی نبود که مدیران واحد های جهد دانشگاهی قریب به بیست ساله که همچنان در این سمتتند.
در مورد این آقا اجازه فرمایید خاطره ایی را برای شما و (اگر باز نشر دادید )برای باز دید کنندگان از سایت بنویسم:
جانباز 70درصد ویلچری هستم. برای انتقال فرزندم به شهر خودمان بر اساس مصوبات قانونی خدمت این آقا رسیدیم. بعد طرح مشکلات ایشان گفتند یک ترم دیگر نیز بگذرد تا در این مورد تصمیم بگیرند. موقع خروج از دفتر، ایشان خواستند چند دقیقه با فرزندم تنها صحبت کنند. طبق گفته فرزندم بعد از خروج من ایشان توصیه ایی به این شرح برای فرزند جانباز ویلچری داشته اند:
" شما خودتان را معطل پدر نکنید. دنبال زندگی خودتان و جوانی و درس خودتان باشید. اینها( جانبازان) هم جوانی خودشان را با جنگ و دلخوشی های زمان خودشان سپری کرده اند حالا شما چه لزومی دارد که آینده و جوانی خودتان را بخاطر همراهی با پدر از دست بدهید"
جواب شنیده بود: " پدرم و امثال او برای خوشگذرانی و هوی و هوس نرفته اند و امروز نه تنها وظیفه من فرزند بلکه وظیفه شما مسئول خدمتگزاری و پاسداشت ایثار آنهاست".
هرچند مشکل ما به دست ایشان و همکارانشان حل نشد ولی عدو شو سبب خیر اگر خدا خواهد.
.....والبته دلایل مهم دیگری هم بوده..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها