بازدید 2281

پایان آتش‌بس موقت در جنوب دمشق/ارتش سوریه اردوگاه الیرموک و الحجر الاسود را از داعش پس گرفت

"سانا" از پایان آتش بس موقت در منطقه "الحجر الاسود" در جنوب دمشق و از سرگیری عملیات نظامی علیه داعش در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 21 May 2018

"سانا" از پایان آتش بس موقت در منطقه "الحجر الاسود" در جنوب دمشق و از سرگیری عملیات نظامی علیه داعش در این منطقه خبر داد.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که شامگاه یکشنبه به دلایل انسانی و به منظور خروج کودکان، زنان و افراد سالخورده از منطقه الحجر الاسود، در این منطقه آتش بس موقت اعلام شده بود.

این منبع نظامی در ادامه گفت: این آتش بس موقت ظهر امروز (دوشنبه) پایان یافت و به دنبال آن بلافاصله ارتش سوریه عملیات مقابله با گروهک‌های تروریستی داعش را در منطقه الحجر الاسود و اردوگاه الیرموک بار دیگر از سر گرفت.

منابع امنیتی و نظامی سوریه در این راستا گزارش دادند، ارتش سوریه توانست امروز بعد از درگیری‌های خونین با داعش دایره کنترل خود را بر اردوگاه الیرموک بسط دهد.

به گفته منابع، ارتش سوریه اردوگاه الیرموک را آزاد کرد و پرچم سوریه را بر فراز آن برافراشت.

این منابع گفتند، در روزهای گذشته درگیری‌ شدیدی بین ارتش سوریه و گروه‌های فلسطینی هم‌پیمان با داعش در گرفته بود.

این منابع افزودند، ارتش سوریه به دلیل موانعی که افراد مسلح داعش در سراسر اردوگاه ایجاد کرده بودند و نیز کاشت هزاران مین برای ممانعت از پیشروی ارتش سوریه با مشکلات زیادی در پیشروی خود روبه‌رو بودند. این عملیات ارتش سوریه همراه با حملات توپخانه‌ای علیه مقرهای دشمن بود.

سانا نیز گزارش داد، ارتش سوریه به طور کامل منطقه الحجر الاسود در جنوب دمشق را تحت کنترل گرفته است.

 

 

 

ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل