بازدید 3751

واشنگتن: نتیجه انتخابات ونزوئلا را نمی‌پذیریم

معاون وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه این کشور نتایج انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا است.
کد خبر: ۸۰۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ 21 May 2018

معاون وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه این کشور نتایج انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا است.

به گزارش فارس، در حالی که نظرسنجی‌ها از احتمال انتخاب دوباره «نیکلاس مادورو» به ریاست‌جمهوری ونزوئلا خبر می‌دهند، «جان سالیوان» معاون وزیر خارجه آمریکا می‌گوید واشنگتن نتایج این انتخابات را به رسمیت نخواهد شناخت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سالیوان با بیان اینکه آمریکا نتایج این انتخابات را نمی‌پذیرد، گفت واشنگتن «فعالانه» در حال بررسی اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا است. مادورو می‌گوید آمریکا خشمگین از اینکه نفوذش را از ونزوئلا از دست داده، به دنبال فشار به این کشور و سلطه بر منابع نفتی ونزوئلا است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم در واکنش به انتخابات ونزوئلا، در توییتر نوشت: «امروز نظاره‌گر ونزوئلا هستیم. انتخابات تقلبی هیچ‌چیز را تغییر نمی‌دهد. لازم است که مردم ونزوئلا قدرت را در این کشور در اختیار بگیرند؛ کشوری که داشته‌های زیادی برای عرضه به جهان دارد.»

مردم ونزوئلا روز یکشنبه برای انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان شوراهای قانونگذاری ایالتی و شهری این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند. کشورهای غربی به رهبری آمریکا از مدت‌ها قبل این انتخابات را «نامشروع» خوانده و نتایج احتمالی آن را زیر سوال برده بودند.

مخالفان غربگرای دولت مادورو هم با بیان اینکه این انتخابات «نابهنگام» و فاقد «شرایط مناسب» است، مشارکت در انتخابات را تحریم کرده‌اند. با این وجود، «هنری فالکون» از اصلی‌ترین مخالفان مادورو با بیان اینکه تحریم انتخابات بی‌نتیجه است، در انتخابات نامزد شده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا تحت نظارت گروهی از ناظران خارجی قرار دارد و با گذشت ساعت‌ها از برگزاری آن، گزارشی دال بر تخلف از سوی این ناظران منتشر نشده است. تا این لحظه هیچ حادثه امنیتی‌ای هم در جریان برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر