بازدید 5982
۲
سوژه

درانتظار قرعه تاریخی؛ دربی آسیایی استقلال و پرسپولیس

کد خبر: ۷۹۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 16 May 2018

با صعود دو نماینده ایران به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا، اکنون باید انتظار قرعه‌ی احتمالی و جذابی را کشید.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال با برتری مقابل ذوب آهن و جبران شکست بازی رفت با پیروزی سه بر یک مقابل شاگردان امیر قلعه نویی، اکنون در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار گرفته است. شاگردان وینفرد شفر که در بازی رفت با تک گل دقایق پایانی ولیسانی با شکست فولادشهر را ترک کرده بودند، فشار را از همان دقایق ابتدایی با پیشتیبانی و حمایت هواداران خود روی دروازه حریف استارت زدند. این فشار در نهایت با گل دقیقه 10 مامه بابا تیام همراه شد تا آنها به کاملا به جبران امیدوار باشند. در نهایت نیز مهاجم سنگالی آبی‌ها در قامت سوپرمن این تیم ظاهر شد و با هت تریک خود، تک گل قاسم حدادی فر را بی ثمر کرد و تیمش را به مرحله بعدی رساند.

شب گذشته نیز پرسپولیس شرایط مشابهی را پشت سر گذاشت؛ شاگردان برانکو ایوانکوویچ نیز با شکست در امارات مقابل الجزیره با نتیجه 3 بر 2 امیدوار به جبران آن در آزادی بودند و در یک بازی پراسترس و هیجان با گل دقیقه پایانی سیدجلال حسینی به گل پیروزی بخش دست یافت و به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان رسید.

اکنون ایران دو نماینده در جمع هشت تیم برتر آسیا به خود اختصاص داده است. قرعه کشی این مرحله روز دوم خردادماه در مقر کنفدراسیون آسیا برگزار خواهد شد و انتظارات در مالزی به یک بازی پرهیجان و جذاب خواهد بود. دیداری نو و جالب توجه که می‌تواند قرعه دربی آسیایی نمایندگان ایران را به خود اختصاص دهد.

در صورتی که قرعه کشی به شکلی شود که نمایندگان ایرانی با یکدیگر برخورد کنند، آنها دربی بعدی خود بعد از سوپرکاپ را در آسیا برگزار خواهند کرد. اتفاقی که از یک حیث کاملا به سود فوتبال ایران خواهد بود و حداقل یک نماینده در جمع چهار تیم برتر آسیا خواهیم داشت.

پرسپولیس فصل گذشته نیز با برتری مقابل لخویا و الاهلی عربستان به مرحله نیمه نهایی راه یافته بودند و در این مرحله با بدشانسی بزرگ و مصدومیت و محرومیت 5 ستاره خود بازی بزرگ را به الهلال عربستان واگذار کردند تا آبی‌های عربستانی راهی فینال شوند. استقلال نیز در مرحله یک هشتم با شکست دور از انتظار مقابل العین به کار خود در آسیا پایان داده بود.

با اوج گیری سرخابی‌های پایتخت که در لیگ هفدهم به عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دست یافته‌اند، شاید یک دربی فوق العاده در لیگ قهرمانان آسیا بتواند اوج هیجان را در فوتبال ایران شکل دهد. وینفرد شفر و برانکو ایوانکوویچ مطمئنا در این جدال یکی از بزرگترین دیدارهای تاریخ مربیگری خود را پشت سر خواهند گذاشت البته اگر قرعه به نام تقابل دو تیم شکل بگیرد. قرعه‌ای که می‌تواند خاطره انگیز شود و شکست هر کدام از دو تیم، سال‌ها کری جدید و تاریخی از سوی طرفدار تیم پیروز شکل دهد. در فاصله یک هفته مانده تا قرعه هیجان انگیز در کوآلالامپور باید دید فوتبال آسیا، ایران را غرق در هیجان خواهد کرد یا نمایندگان ایران باید برابر السد و الدحیل قطر تقابل خود برای دستیابی به مرحله نیمه نهایی را شکل دهند.

البته شاید برخورد این دو تیم با نمایندگان قطری نیز روی جالب توجه دیگری را شکل دهد و آنها با برتری مقابل قدرت‌های فوتبال آسیا بتوانند بدون نیاز به قرعه در مرحله نیمه نهایی جدالی هیجان‌انگیزتر را پیش روی هواداران فوتبالی ایران قرار دهند. جدالی که تیم پیروز را به مرحله نهایی لیگ قهرمانان آسیا که برای فوتبال ایران طلسم شده است، روانه کند و فرهنگ کری خوانی را به شکلی جالب تغییر دهد.

شما کدام قرعه را می‌پسندید؛ تقابل سرخابی‌های در مرحله یک چهارم یا پیروزی آنها مقابل نمایندگان قطری و عجیب‌ترین دربی تاریخ فوتبال ایران برای صعود به فینال آسیا؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اخه اینم جذابیت داره. تیمهای ایرانی تو مرحله یک چهارم نه تو فینال بهم بخورند و همدیگر را حذف کنند.
باید تو سایت AFC درخواست بفرستیم که تیمهای از یک کشور را در قرعه کشی بهم نندازند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان