بازدید 2505

خروج ترامپ از برجام تاثیری بر آینده بورس ندارد

تحلیلگر تکنیکال بورس با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: مردم رفتارهای هیجانی در بازار بورس نداشته باشند، چراکه ۹۷، یکی از بهترین سال‌های مالی برای بازار سرمایه کشور است.
کد خبر: ۷۹۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳ 10 May 2018

تحلیلگر تکنیکال بورس با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: مردم رفتارهای هیجانی در بازار بورس نداشته باشند، چراکه ۹۷، یکی از بهترین سال‌های مالی برای بازار سرمایه کشور است.

نوید اختری‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: اگرچه ممکن است که خروج ترامپ از برجام، آثار اقتصادی برای ایران داشته باشد، اما به هرحال در بازار سرمایه ایران تاثیر منفی نخواهد گذاشت و حتی اگر به صورت کوتاه‌مدت، شاخص رو به کاهش نهد، در یک یا دو روز به سرعت جبران خواهد شد؛ همانطور که امروز هم بازار سرمایه بی‌تفاوت به تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، روز را با افزایش شاخص آغاز کرد.

تحلیلگر تکنیکال بورس افزود: در ابتدا رفتار امروز سهامداران می‌تواند هیجانی باشد؛ اما باید توجه داشت که هیچ اتفاق خاصی در بازار سرمایه نیفتاده است، اگرچه بالاخره برای اقتصاد ایران، مشکلاتی ممکن است بروز کند، ولی برای بازار سرمایه مشکلی چندانی پیش نمی‌آید؛ چراکه سابقه این را داریم که خیلی از مسائل سیاسی پیش آمده و حتی توافق برجام امضا شده است، ولی نتیجه آن بر بازار سرمایه، کاملا برعکس بوده است.

وی تصریح کرد: با لحاظ کردن جمیع شرایط، ولی من فکر می‌کنم که رفتار هیجانی برخی سهامداران در یک تا دو روز رخ دهد، اما به سرعت بازار به روال عادی بر خواهد گشت.

اختری زاده ادامه داد: پیش‌بینی شاخص به این نحو است که اگرچه ممکن است که شاخص کل، افتی را تا محدوده ۸۹ هزار واحد داشته باشد، اما بعد از آن مجدد به روال صعودی ادامه خواهد داد؛ چراکه سال ۹۷ سال مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور است و پیشنهاد من به سهامداران این است که امسال در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنند. این در حالی است که موافق رشد بازار سرمایه در سال ۹۷ هستم و موج هیجانی که ممکن است برای فروش سهام به وجود آید، حداکثر دو روز بیشتر دوام نخواهد داشت.

تحلیلگر تکنیکال بورس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که زهر فروش سهام به دلیل خروج آمریکا از برجام، امروز(چهارشنبه) و شنبه پیش رو، گرفته می‌شود و مشکل خاصی در بازار سرمایه به وجود نمی‌آید؛ البته تبعات اقتصادی برای کشور ممکن است داشته باشد، ولی تجربه در بازار سرمایه این را نشان داده است که شاخص کاملا می‌تواند برعکس خبرهای خوش یا بد سیاسی عمل کند؛ همانطور که یادم هست که دی ماه ۹۴ که برجام قطعی شد، بازار نه تنها رشد نکرد، بلکه سقوط را تجربه نمود و در سال ۹۱ نیز که برجام استارت زده شده بود، سقوط شاخص را شاهد بودیم.

وی افزود: افق سال ۹۷ بازار سرمایه بسیار روشن  است و به عنوان تحلیلگر پیشنهادهای خرید خوبی را برای خرید سهام داشته و تاکید می کنم که سهامداران رفتار هیجانی را از خود دور کنند؛ چراکه واکنش منفی بازار خیلی خیلی کوتاه مدت خواهد بود، در حالیکه چشم انداز بازار سرمایه در سال ۹۷ بسیار بسیار روشن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار