بازدید 2820

آلمان محافظ بن‌لادن را مسترد نمی کند

کد خبر: ۷۹۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 25 April 2018

آلمان نمی‌تواند محافظ «اسامه بن‌لادن» رهبر معدوم القاعده را به تونس مسترد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس مقامات آلمانی اعلام کردند که تا زمانی که تونس در زمینه حفظ امنیت محافظ اسامه بن لادن اطمینان ندهد، وی را به این کشور تحویل نمی‌دهد.

آلمان نمی‌تواند محافظ «اسامه بن‌لادن» رهبر معدوم القاعده را به تونس مسترد کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این مرد تونسی به نام «سامی. ا» سالهاست که در آلمان به سر می‌برد و مقامات آلمان می‌گویند که در حال حاضر نمی‌توانند وی را به تونس باز گردانند. دولت محلی نورت‌راین وست‌فالیا در آلمان روز گذشته اعلام کرد که از بیم اینکه این فرد در تونس مورد شکنجه قرار بگیرد و یا با او بدرفتاری شود، نمی‌گذارند وی به تونس بازگردد.

آلمان به تصمیم دادگاه در آوریل ۲۰۱۷ اشاره دارند که در آن احتمال شکنجه شدن و یا رفتار غیرانسانی با این فرد در صورت بازگردانده شدن وی به کشورش را مطرح کرده است.

یک مقام آلمانی در این مورد گفت که سامی تا وقتی که تونس اطمینان بدهد که خطری او را تهدید نمی‌کند در آلمان باقی خواهد ماند.

سامی نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عنوان دانشجو وارد آلمان شد. وی متهم است که در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ در کمپ القاعده در افغانستان بوده است و در قالب یکی از محافظ‌های رهبر معدوم این گروه تروریستی آموزش‌های نظامی دیده است. این در حالی است که سامی این اتهام را رد کرده و اعلام کرده است که در آن زمان در کراچی واقع در پاکستان مشغول تحصیل بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل