بازدید 4481

دفترچه راهنما و شرایط شرکت در "کنکور 97"

کد خبر: ۷۹۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ 21 April 2018

هر آنچه باید از کنکور ۹۷ بدانید و بخوانید در این خبر گردآوردی شده است. از زمان برگزاری کنکور ۹۷ به همراه آمار و تعداد دواطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف در این خبر مطلع شوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور سراسری به عنوان بزرگ ترین آزمون همه ساله تعداد زیادی داوطلب را دارا و از حساسیت بالایی نیز برخوردار است.

"کنکور سراسری ۹۷" هم مانند سال های گذشته هیجان و حساسیت های خاص خودش را دارد. به طوری که با آغاز ثبت نام جهت شرکت در آزمون از ۱ بهمن ۹۶ این موضوع بسیار جدی تر و با اهمیت تر از قبل شده است. متقاضیان کنکور ۹۷ دفترچه راهنما و شرایط ثبت نام کنکور ۹۷ را می توانند از سایت سازمان سنجش دانلود و کارت ورود به جلسه خود را دریافت نمایند. هم چنین می توانید با کلیک بر روی لینک زیر دفترچه راهنمای کنکور سراسری ۹۷ را از سایت باشگاه خبرنگاران جوان نیز دانلود نمایید.

توجه: داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی ۹۷ نیز بایستی جهت شرکت در کنکور ۹۷ همین دفترچه را به طور کامل مطالعه نمایند. هدف از مطالعه دفترچه راهنما و ثبت نام کنکور مطلع شدن از شرایط عمومی و شرایط اختصاصی، سهمیه ها ، مقررات وظیفه عمومی، تسهیلات ثبت نامی است.

دانلود دفترچه راهنما و شرایط ثبت نامی کنکور ۹۷ سازمان سنجش

کنکور سراسری ۹۷ جهت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، نیمه حضوری، غیر دولتی، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس های خود گران دانشگاه ها و هم چنین کد رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

تعداد ثبت نام کنندگان در کنکور ۹۷

طبق اظهارات مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور تعداد افراد ثبت نام کننده در کنکور ۹۷ به شرح زیر است:

۹۵۱ هزار و ۹۰ داوطلب در کنکور سراسری ۹۷ در دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی از جمله رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ثبت نام نموده اند. این تعداد در مرحله اول ثبت نام که از ۱ بهمن تا ۱۶ بهمن ادامه داشت اقدام به ثبت نام کرده اند. اما در فرصت دوباره و زمان مجددی که برای ثبت نام کنکور ۹۷ در اسفند ماه ۹۶ در نظر گرفته شد، این آمار به یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

نحوه ثبت نام کنکور ۹۷

جهت ثبت نام کنکور بایستی به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و به صورت اینترنتی این کار را کرد. دفترچه کنکور ۹۷ که دارای ضوابط و شرایط شرکت در کنکور سراسری به صورت هم زمان در روز ۱ بهمن ۹۶ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. داوطلبان برای تکمیل ثبت نام خود و حضور در آزمون سراسری ۹۷ می بایست مبلغ ۲۲ هزارتومان را به سازمان سنجش کشور واریز کرده و اطلاعات کارت اعتباری ثبت نامتان را دریافت نمایید. هم چنین افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی، غیر انتفاعی و پیام نور را دارند بایستی ۱۱ هزار تومان نیز به مبلغ واریزی اضافه و علاقه مندی خود در فرم ثبت نام را مشخص کنند.

تعداد داوطلبان زن و مرد در کنکور ۹۷

از تعداد ۱ میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر در کنکور ۹۷ تعداد ۵۹۹ هزار و ۱۲۱ نفر در حدود ۵۹/۲۴% خانم و تعداد ۴۱۲ هزار و ۲۶۳ نفر در حدود ۴۰/۷۶% آقا هستند.

نکات مهم در رابطه با کنکور سراسری ۹۷

در کنکور ۹۷ تمامی داوطلبان اعم از دارندگان دیپلم نظام قدیم و فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی توانایی انتخاب رشته دلخواه خود را در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، هنر ، زبان های خارجی، علوم تجربی، علوم انسانی را دارا هستند و می توانند در فرم ثبت نام خود وارد کنند. بعد از کامل کردن فرم ثبت نام اینترنتی و ارسال عکس و بعد از دریافت کردن شماره پرونده و کد پی گیری ثبت نام حتما در بخش مشاهده و چاپ اطلاعات ثبت نامی تمامی مشخصات خود را به طور کامل بررسی کرده و در صورت وجود هر گونه اشکالی آن را اصلاح کنید. در آخر از این برگه برای خود پرینت بگیرید.

زمان برگزاری کنکور۹۷

در حال حاضر زمان های تعیین شده برای برگزاری کنکور سراسری ۹۷ روزهای ۷ و ۸ تیر ماه است. تمامی داوطلبان بایستی قبل از برگزاری آزمون جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۹۷ اقدام کرده باشند. لازم به ذکر است که افرادی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند باید پرینت تمامی کارت ها را همراه خود جهت ورود به جلسه آزمون نزد خود داشته باشند.

زمان اعلام نتایج کنکور ۹۷

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۷ نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود. نتایج بر روی سایت سازمان سنجش کشور قرار می گیرد. داوطلبان بعد از آگاهی از نتایج اولیه خود در صورت مجاز بودن می توانند رشته خود را انتخاب کنند. انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۷ حدودا یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور یعنی در نیمه دوم مرداد خواهد بود.

جزئیات شرکت کنندگان کنکور ۹۷ بر اساس گروه های آزمایشی

تعداد داوطلبان کنکور ریاضی ۹۷ (علوم ریاضی و فنی ) : ۱۴۴هزار و ۴۳۷ نفر
تعداد داوطلبان کنکور تجربی ۹۷: ۶۴۲هزار و ۲۲۸ نفر
تعداد داوطلبان کنکور علوم انسانی ۹۷: ۲۰۴هزار و ۹۳۶ نفر
تعداد داوطلبان کنکور هنر ۹۷: ۱۲ هزار و ۲۴۹ نفر
تعداد داوطلبان کنکور زبان ۹۷: ۷ هزار و ۵۳۴ نفر

هم چنین متقاضیانی که علاوه بر رشته هنر در گروه های آزمایشی دیگر نیز شرکت کرده اند در حدود ۶۶ هزار و ۵۶۶ نفر است. داوطلبانی که نیز علاوه بر زبان های خارجی در گروه آزمایشی دیگر ثبت نام کرده اند در حدود ۱۳۷ هزار و ۹۹۷ نفر است. برای آگاهی از منابع کنکور ۹۷ نیز می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

تیم باشگاه خبرنگاران جوان برای تمامی داوطلبان در گروه های آزمایشی مختلف "کنکور سراسری ۹۷" آرزوی موفقیت و پیروزی دارد. پس از اعلام نتایج در مرداد ماه می توانید رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و منتظر پذیرش از دانشگاه های مورد تایید باشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل