بازدید 3834

بررسی تخلفات آسمان در سقوط ATR در قوه قضاییه

رییس کمیسیون عمران مجلس: تقصیر شرکت هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیمای تهران به یاسوج کمتر از خلبان نیست.
کد خبر: ۷۸۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰ 11 April 2018

رییس کمیسیون عمران مجلس: تقصیر شرکت هواپیمایی آسمان در سقوط هواپیمای تهران به یاسوج کمتر از خلبان نیست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرونده سقوط هواپیمای‌ای تی آر یاسوج برای روشن شدن تخلفات شرکت آسمان به قوه قضائیه ارسال شده است، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در این پرونده، اشتباه محرز خلبان علت سقوط هواپیمیای‌ای تی آر تهران به یاسوج اعلام شده است.
رضایی با بیان اینکه در سقوط هواپیمای تهران یاسوج مجموعه‌ای از عوامل دخیل بودند افزود: در حال بررسی زمینه‌ها و عواملی هستیم که منجر به اشتباه خلبان در لحظه آخر این پرواز شده است.
نماینده مردم جهرم در مجلس بر سهل انگاری و مقصر بودن شرکت هواپیمایی آسمان نیز در موضوع سقوط هواپیمای ATR۷۲ تاکید و تصریح کرد: در لحظه آخر اشتباه خلبان منجر به سقوط هواپیما شده، اما باید به این نکته هم توجه کرد که عوامل زمینه ساز دیگر در بروز این حادثه کم نبوده است.
رضایی گفت: ریسک و خطر پرواز در شرایط جوی آن روز بسیار بالا بوده است و تقصیر شرکت هواپیمایی آسمان در این موضوع کمتر از خلبان نیست.
وی در درباره پرواز تهران به یاسوج افزود: این حادثه در یک شرایط سخت جوی و با توجه به ارتفاعات دنا و وضعیت خاص فرودگاه روی داده است و همچنین کمک خلبان این پرواز نیز به تازگی تنها از مرز ۹۰ ساعت پرواز عبور کرده بوده است.
دکتر رضایی همچنین به ارجاع تخلف هواپیمایی آسمان به قوه قضاییه برای رسیدگی نهایی اشاره کرد و گفت: برای روشن شدن کامل این موضوع بررسی‌ها و تحقیقات تا حصول نتیجه همچنان ادامه خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان