بازدید 2091

توافق جدید تعرفه ای میان ایران و روسیه در راه است

رئیس مجلس شورای اسلامی از توافق جدید تعرفه ای ایران و روسیه خبر داد و گفت: موضوع گندم نیز رفع و رجوع خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹ 09 April 2018

رئیس مجلس شورای اسلامی از توافق جدید تعرفه ای ایران و روسیه خبر داد و گفت: موضوع گندم نیز رفع و رجوع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی در همایش تجاری ایران و روسیه گفت: رئیس دومای روسیه در ملاقات های بسیاری که در مسکو و تهران با هم داشتیم با یک دید درازمدت به روابط با روسیه نگاه می کند و علاقه مند است که روابط تجاری بین بخش های خصوصی دو کشور تنگاتنگ تر شود.

رئیس مجلس افزود: در برخی از زمینه ها همچون سرمایه گذاری در نفت و گاز پیشرفت های نسبتاً خوبی حاصل شده است ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی نیز صحبت هایی صورت گرفته است.

لاریجانی به اتاق بازرگانی ایران و روسیه توصیه کرد تا از این هم سخنی که میان پارلمان های دو کشور وجود دارد، استفاده کرده و اشکالات روابط تجاری ایران و روسیه را حل و فصل نماید. این در شرایطی است که ظرف یک ماه آینده حقوق گمرکی ایران و روسیه با تعرفه های جدید دچار تغییر خواهد شد که به نظر می رسد در حوزه گندم نیز این توافقات اثرگذار باشد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مشکلات ایران و روسیه باید دسته بندی شده و از طریق اتاق های بازرگانی دو کشور به جمع بندی برسد. ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی ایران و دومای روسیه تلاش دارد تا شرایط را برای توسعه روابط تجاری ایران و روسیه فراهم نماید.

همچنین لاریجانی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران نیز بار دیگر تاکید کرد گسترش روابط تجاری ایران و روسیه مورد اراده مقامات عالی رتبه دو کشور است و تلاش می کند تا روابط تجاری افزایش یابد و در این راستا باید بخش خصوصی جدی تر وارد عمل شده و کار را پیش برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه ای که امروز میان فعالان اقتصادی و روسای مجلس ایران و روسیه برگزار شده نشانگر آن است که تلاش داریم تا روابط تجاری ایران و روسیه ارتقاء یابد و بر همین اساس برخی چالش های موجود از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد.

همچنین در ادامه ولادین رئیس دومای روسیه نیز تاکید کرد: پیشبرد مسائل اقتصادی اولویت کار پارلمان های دو کشور است و همچنان که در کمیسیون مشترک میان ایران و روسیه بخشی از آنها طرح شده، قرار بر این است  که در جلسه اتاق مشترک ایران و روسیه که قرار است در سپتامبر برگزار شود، این مشکلات طرح شده و موضوع را مورد بحث قرار خواهیم داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان