بازدید 2832

نقدینگی جامعه به سمت بخش های مولد جامعه هدایت شود

اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) بر ضرورت تبدیل شعار سال از حرف به عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 01 April 2018

اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) بر ضرورت تبدیل شعار سال از حرف به عمل به معنای واقعی کلمه در جامعه تاکید کرد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الله عبدالملکی در برنامه «اقتصاد به وقت بهار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب افزود: معظم له در طلیعه آغاز سال جدید در راستای تبیین شعار سال نگاهی جامع، تخصصی و فنی ارائه دادند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود مردم و مسئولان را فراتر از بحث خرید تولیدات داخلی در جهت حمایت از کالای ایرانی توجه می دهند.این اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: تحقق شعار سال مستلزم برنامه ریزی، سیاست گذاری و توجه به تمامی ابعاد و جوانب کار است.

وی افزود: بازارفروش و خرید کالا یکی از گزینه های مهم در جهت حمایت از تولید ملی است ولی فراتر از این موضوع باید به بحث حوزه تولید و تجارت توجهی ویژه کرد.

عبدالملکی تصریح کرد: در بخش تولید برای اینکه کالای با کیفیت تر تولید و به قیمت مناسب عرضه شود خود تولیدکنندگان نیز باید حامی کالای ایرانی باشند و با حساسیت ویژه ای این موضوع را دنبال کنند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: کالای ایرانی از سمت علم و فناوری باید حمایت شود چرا که امروز بدون فناوری و تکنولوژی روز امکان تولید اقلام با کیفیت، قیمت مناسب و همینطور رقابت پذیر در مملکت وجود نخواهد داشت.

این اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: بعلاوه برای حمایت از کالای ایرانی باید نقدینگی جامعه به سمت بخش های مولد جامعه هدایت شود.

وی اضافه کرد: توسعه سرمایه گذاری در مسیر حمایت از تولید داخلی و اشتغال بسیارپررنگ است از اینرو ضرورت دارد بسترهای لازم جهت جذب سرمایه های سرگردان در جامعه بیش از گذشته فراهم شود.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث توسعه بازار وصادرات کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کالاهای ساخت داخل از حیث رقابت پذیری و کیفیت حرف زیادی برای گفتن در سطح بازارهای بین المللی دارند ولی تولیدکنندگان توان عرضه و حضور در این بازارها را ندارند بنابراین برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها باید به نحوی باشد که تولیدات داخلی به راحتی امکان ورود و حضور در بازارهای جهانی را پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای تبدیل شعار سال از حرف به عمل همه باید پای کارباشند، افزود: نقش اصناف و تشکل ها در این میان بسیار اساسی و قابل توجه است.این اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی در فروش کالا اجناس داخلی را بر اقلام خارجی ترجیح دهند، اظهارداشت: خوشبختانه به همت کار آفرینان، کارگران و سرمایه گذاران امروز کالاهای با کیفیت و استاندارد در سطح کشور تولید می شود از اینرو ضرورت دارد برای توسعه فروش بازار این اقلام در داخل و خارج برنامه ریزی و تلاش گسترده ای صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ترجیح عرضه و فروش کالای ساخت داخل نسبت به محصولات مشابه سایر کشورها از سوی واحدهای صنفی ضمن پایدار کردن روند تولید و اشتغال می تواند راهکاری مناسبی در جهت حمایت از کالای ایرانی در جامعه باشد.

عبدالملکی اذعان داشت: معرفی و شناساندن کالای ایرانی در جهت تحقق پذیری شعار سال خیلی مهم و قابل توجه است بنابراین نقش رسانه های و مراکز تبلیغی و فرهنگی در این عرصه بسیار کلیدی است.

وی یادآورشد: رقیب خارجی کالای ایرانی ضمن در اختیار داشتن قدرت مالی بالاتر، رسانه های قوی تر، هنر بیشتری در جهت فروش و معرفی کالاهای خود به خرج می دهد بنابراین می طلبد برای معرفی و مصرف تولیدات ساخت داخل همه پای کار باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر