بازدید 5488

احتمال ایجاد پول واحد در قاره آفریقا

بر اساس گزارش های منتشر شده، سیریل راماپوسا رییس جمهور آفریقای جنوبی پیشنهاد کرده که قاره ی آفریقا واحد پولی جدیدی را ایجاد کند. به گفته ی وی، پول واحد در آفریقا می تواند مبادلات تجاری فرا ملی را گسترش داده و باعث ایجاد نوعی برابری با سایر ارزهای بین المللی شود.
کد خبر: ۷۸۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 28 March 2018

احتمال ایجاد پول واحد در قاره آفریقابر اساس گزارش های منتشر شده، سیریل راماپوسا رییس جمهور آفریقای جنوبی پیشنهاد کرده که قاره ی آفریقا واحد پولی جدیدی را ایجاد کند. به گفته ی وی، پول واحد در آفریقا می تواند مبادلات تجاری فرا ملی را گسترش داده و باعث ایجاد نوعی برابری با سایر ارزهای بین المللی شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، رییس جمهور آفریقا پیشنهاد نامبرده را در میان ۴۴ نفر از سران کشورهای آفریقایی حاضر در نشست اتحادیه ی آفریقا که در کشور رواندا و با هدف امضای معاهده ی منطقه ی آزاد تجاری آفریقا (CFTA) برگزار شد مطرح کرده است. 

احتمال ایجاد پول واحد در قاره آفریقا

در این خصوص، راماپوسا در جمع روسای کشورهای آفریقایی عنوان کرده است که '' برای آفریقا ساعت، روز و لحظه ی آن ممکن است فرا رسیده باشد که واحد پولی خود را ایجاد کند و در نتیجه ی آن (ما بتوانیم) از ذهنیت استعماری متکی بودن به واحد پولی بقیه ی افراد رهایی یابیم. می توانیم (شرایطی را ایجاد کنیم که) این واحد پولی با سایر ارزهای بین المللی نوعی همخوانی داشته باشد''. در حال حاضر بیش از ۴۰ نوع واحد پولی مختلف در قاره ی آفریقا وجود دارد و بسیاری از این ارزها با مشکل حفظ ارزش خود مواجه هستند. 

باید خاطر نشان گردد که معاهده ی منطقه ی آزاد تجاری آفریقا که توسط سران برخی کشورهای آفریقایی تصویب شد ممکن است از لحاظ تعداد کشورهای عضو به یکی از بزرگترین مناطق آزاد تجاری از زمان ایجاد سازمان تجارت جهانی تبدیل گردد. قرار است که معاهده ی منطقه ی آزاد تجاری آفریقا ظرف ۶ ماه اجرایی شده و سران آفریقا امیدوارند که این معاهده بتواند برای ۱.۲ میلیارد نفر از اشخاصی که در آفریقا زندگی می کنند رفاه بیشتری به ارمغان بیاورد. بر اساس مفاد این معاهده، انتظار می رود که برخی موانع تجاری از جمله اعمال تعرفه و سهمیه ی واردات برداشته شده و کالاها و خدمات در میان کشورهای عضو آزادانه مبادله گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار