بازدید 7174
۴
تاملی بر خبر نه‌چندان خوشی که از خرم‌آباد مخابره شد؛

تا عید نوروز نرسید و صدای همه درنیامد، قانون در «کاسیت» اجرا نشد!

از مرگ تلخ گوزن زرد بارداری که با پرتاب سنگ، رم کرد و بر اثر برخورد شدید به فنس‌کشی محوطه، به همراه بچه متولد نشده‌اش جان باخت، نزدیک به یکسال می‌گذرد، اما نه آن فاجعه و نه دیگر اتفاقات شومی که در باغ وحش کاسیت جریان داشت موجب نشد این مجموعه تعطیل شود.
کد خبر: ۷۸۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 26 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه

باغ وحش «کاسیت» خرم آباد که از مدت‌ها پیشتر منشا اخبار ناخوشایندی بود بالاخره تعطیل شد؛ خبری نه چندان خوش که معلوم نیست پایان «کاسیت» باشد!

به گزارش «تابناک»، از مرگ تلخ گوزن زرد بارداری که با پرتاب سنگ، رم کرد و بر اثر برخورد شدید به فنس‌کشی محوطه، به همراه بچه متولد نشده‌اش جان باخت، نزدیک به یکسال می‌گذرد، اما نه آن فاجعه و نه دیگر اتفاقات شومی که در باغ وحش کاسیت جریان داشت موجب نشد این مجموعه تعطیل شود.

باغ وحشی که اگرچه با نمونه‌های فراوان و مشابهش در ایران از منظر تهی بودن از «باغ» مشابهت دارد، اما اوضاعش به نوعی وخیم‌تر از باقی آنهاست. این را می‌شود از دست و پای شکسته حیوانات ساکن قفس‌های آن دریافت که برخی‌شان عفونی هم شده، اما نتوانسته تغییری در اوضاع رقم بزند. اوضاع وخیمی که ظاهرا برای تغییر به نوروز نیاز داشت!

در روز‌های اخیر برخی تصاویر گرفته شده از حال و روز وخیم این باغ وحش و ساکنان قفس‌های آن در فضای مجازی منتشر و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب یافت که نشان از بی توجهی شدید مسئولان داشت. به ویژه مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان که از جمله وظایفشان، رسیدگی به حال و روز باغ وحش‌ها از جمله کاسیت است.

امثال مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان که پیشتر وقتی یک خبرگزاری از وی پرسید نظرش درباره گزینه‌های اداره کل دامپزشکی استان در خصوص کاسیت، یعنی بهسازی یا تعطیلی این مجموعه چیست، گفته بود: «فعلا که هیچ برنامه خاصی نداریم. تعطیل هم نشده. امکانات کمی آنجا هست. در حال پیگیری هستیم تا نیاز‌ها را برطرف کنیم و باغ وحش تعطیل نشود.»
 

مدیری که اگرچه وظایف مشروحه‌اش در سازمان حفاظت محیط زیست جور دیگری ایجاب می‌کند، اما بر تعطیل نشدن این باغ وحش غیراستاندارد و مملو از اشکال اصرار داشت و دلیل این اصرار را این گونه بیان می‌کرد: «چون مردم استقبال کردند. ضمنا ما یک دریاچه هم آنجا درست کردیم و تصمیم داریم یک شهربازی آنجا درست کنیم. به همین دلیل دوست نداریم تعطیل شود.»

اما هرچه این مدیر استانی مماشات کرد و مدیران کاسیت، اشکالات فراوان مجموعه شان را به روی خودشان نیاوردند، انعکاس اخبار شومی که از این باغ وحش مخابره می‌شد، کار خودش را کرد و مدیران سازمان را بر آن داشت تا دستور تعطیلی این باغ وحش را از تهران صادر نمایند. دستوری که اگرچه پیش از نوروز صادر شده بود، اما مدیران استان از اجرایش سر باز زدند تا بار دیگر دیدار مسافران نوروزی از کاسیت موجب انتشار اخبار ناخوش آن به سراسر کشور شده و در نهایت همه را مجاب به اجرای دستور تعطیلی کاسیت نماید.

اتفاقی که ساعاتی پیش، در عصر پنجمین روز سال جدید رقم خورد و بسیاری، از جمله مدیر کل محی زیست استان کوشیدند آن را نتیجه پیگیری‌های مجدانه خود نشان دهند و به نوعی روغن ریخته را نذر امام زاده نمایند؛ انگار نه انگار که هنوز بسیاری از دوست داران از خواندن مصاحبه وی در خصوص این باغ وحش و اصرار این مدیر بر تعطیل نشدن کاسیت، شوک زده هستند!

خبری که البته تنها برای لحظاتی می‌تواند خوشایند باشد چراکه هنوز معلوم نیست چه بر سر حیوانات رنجور این باغ وحش خواهد آمد. آیا گرگ باغ وحش کاسیت که دستش عفونت کرده یا گرازی که دست و پاهایش شکسته یا دیگر حیوانات ساکن این شکنجه گاه، حال و روز خوش‌تری را خواهند دید و تیمار و مراقبت را پیش رو دارند یا قرار است با وضعیت بدتری، آن هم در خفا و پشت در‌های بسته نگهداری شوند تا بمیرند؟!

سوالاتی که می‌بایست مسئولان سازمان محیط زیست به آن‌ها پاسخ دهند؛ همان مسئولانی که اگر نبود نوروز و سرکشی شماری از مردم به باغ وحش کاسیت و انتشار تصاویر و اخبار ناخوشایند آن، ترجیح می‌دادند این باغ وحش دایر بماند و در کنار شهربازی و دریاچه و دیگر امکانات دایر شده، مجموعه کامل تری برای جذب گردشگر و سودآوری در اختیارشان قرار دهد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
بسیار دردناک
محيط زيستي كه متولي اون كلانتري باشه فاتحش خوندس !
واقعاً که باید نشان بی لیاقتی را به مسئولین استان لرستان هدیه داد! استانی که علی رغم پتانسیل های بالا در همۀ بخش ها، به واسطۀ ضعف شدید مدیرانش و طایفه گرایی افراطی پیشرفت که نکرده هیچ، وضعیتش هم روز به روز بد تر میشه!
بمیرم برای این زبون بسته ها :((((((
یه حیوون دستو پاش شکستهاما کسی نه درمانش میکنه نه غذا میده تا از گرسنگی بمیرن!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل