بازدید 18184

حمایت از تولید داخلی بدون وجود رقیب بی معنی است/ مردم مجبور نباشند کالای خارجی استفاده نمی کنند

گاهی شرایط طوری است که چاره ای جز استفاده از لوازم و مواد خارجی وجود ندارد و یا کیفیت تولیدی محصولات داخلی آنچنان پایین است که مصرف کننده چاره ای جز تهیه جنس خارجی ندارد، گاهی نیز محصولات داخلی قیمت بسیار بالاتری نسبت به مشابه خارجی دارند و به همین دلیل مصرف کننده ها محصولات خارجی را ترجیح می دهند.
کد خبر: ۷۸۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ 21 March 2018

گاهی شرایط طوری است که چاره ای جز استفاده از لوازم و مواد خارجی وجود ندارد و یا کیفیت تولیدی محصولات داخلی آنچنان پایین است که مصرف کننده چاره ای جز تهیه جنس خارجی ندارد، گاهی نیز محصولات داخلی قیمت بسیار بالاتری نسبت به مشابه خارجی دارند و به همین دلیل مصرف کننده ها محصولات خارجی را ترجیح می دهند.

به گزارش «تابناک»؛ اما گاهی وضعیت از این هم بدتر است به طوی که تولیدات داخلی از نظر کیفیت، بسیار نازل است و از نظر قیمت بسیار بالاتر از مشابه خارجی آن می شود. اما جالب آنکه حاکمیت و لابی های پشت پرده در مدیریت اقتصادی کشور شرایط را طوری پیش می برد که بازار را به صورت انحصاری در دست عده ای خاص قرار می دهد.

نمونه های بسیاری از این رانت اقتصادی بین دولت و موسسات خصوصی وجود دارد و نمونه مشخص آن نیز خودرو سازی های داخلی است که سالهاست به بهانه حمایت از تولید داخلی، مسیر ورود کالاهای با کیفیت به داخل را بسته و خود بدون تغییر و گاهی نیز با پسرفت محصولات بنجل را به مردم می فروشند.

با این حال مردم فرق جنس خوب و بد را تشخیص می دهند و بخصوص بعد از تسخیر بازار های داخلی توسط اجناس بنجل چینی همگان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از کالای داخلی با کیفیت بهتر از استفاده از کالای بی کیفیت خارجی اما ارزان است.

شهاب الدین بی مقدار در گفت و گو با تابناک با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی، گفت: پیام رهبری در خصوص انتخاب شعار سال با این مضمون نشان از راهگشا بودن توجه به این مهم در حوزه های مختلف کشور دارد.

این نماینده مجلس در خصوص این موضوع اظهار داشت: جای خوشحالی زیادی دارد که امسال به عنوان سال حمایت از تولید ملی توسط رهبری انتخاب شد.

این نماینده مجلس گفت: خوشحالی مردم تبریز از این موضع دو چندان شده است چرا که شعار استفاده از کالای ایرانی و مصرف داخلی در سالهای اخیر از تبریز و در واقع از بازار کفش و چر م فروشی تبریز آغاز شد، و خدا را شکر که بعد از چند سال توانستیم این موضوع را فراگیر کنیم.

همپنین حمیدرضا فولادگر، درباره نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالاهای ایرانی،گفت:با توجه به اینکه سال آینده را مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند باید تمامی دستگاه ها با برنامه ریزی مشخص شرایطی را فراهم کنندکه از تولیدات داخلی استفاده شود چرا که انجام این مهم به اشتغالزایی منتهی می شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه باید امروز به موضوع تولید رقابت پذیر توجه شود، ادامه داد: باید به بهره وری و ارتقای کالاهای تولید داخل توجه جدی شود چرا که همگام با حمایت از بخش تولید باید کیفیت کالاها نیز ارتقا یابد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :مقام معظم رهبری تاکید داشتند باید مردم و مسئولان به موضوع حمایت از کالای داخلی توجه شود بنابراین باید با فرهنگ سازی، مردم از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

فولادگر در ادامه گفت و گو تصریح کرد:کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، مجلس شورای اسلامی اقدامات نظارتی در بخش تولید داشته است و گزارش های نظارتی را ارائه کرده است و این مهم را در سال 97 پیگیری می کند.

وی ادامه داد:در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده ازتوان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در حال بررسی بوده است تا مشکلات در قوانین و مقررات رفع شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی یادآور شد:کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در حال آماده سازی گزارشی در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید است تا مسائل مختلف در این بخش حل شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۹۷
دقیقا درسته . اکثریت کالاهای ایرانی بویژه در حوزه تجهیزات برقی و الکترونیکی کیفیت پایین داره و پول دور ریختنه . در حوزه مواد غذایی و میوه و کمی هم پوشاک که کلا بازار دست ایرانیه ولی در بخش های دیگه جنس ایرانی کیفیت نداره ۳۰ درصدهم حداقل از خارجیش قیمتط بالاتره .
جالبه که اکثر جنس ها و خدمات ایرانی اولش خوبند به محض انحصار در بازار کیفیت وحستناک میاد پایین .
بخش زیادی از عدم تقبال مردم به جنس ایرانی برمیگرده به سو مدیریریت و سو الستفاده خود تولید کننده
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
به قول شما بعضی جنس ها اولش خوبند و کم کم بد
میشن. خب اینجا هم باید مردم اون کارخانه رو تحریم
کنن و کالای باکیفیت تر ایرانی رو از کارخانه دیگری بخرند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
کاش ی سالم اسم سال میشد سال حمایت از مصرف کننده ایرانی. حتی نام سالها هم به نفع مسئولینه نه مردم
بذار یه چن روز بگذره بعد موش بدون...
توليد داخل مگه داريم أتيش به توليد داخل زدين اسم مافياي دلالي خودشونو گذاشتن توليد داخل كه از خودشون حمايت كنن
کاملا موافقم. با وجود کالای با کیفیت ایرانی تحت هیچ شرایطی کالای خارجی نمیخریم. با دلیل نزدیکی به سواحل و بنادری که محل ورود جنس قاچاق خارجی ولی بدون کیفیت هست از کفش تبریز استفاده میکنم ولی وقتی کالای ایرانی با کیفیت نباشه انتخاب جنس خارجی خوب در اولویته
ان شا الله امسال در تمام موارد ( به جز آن هایی که مشابه داخلی ندارند، آن هم فقط در صورت نیاز واجب و فقط
به مقدار ضرورت ) از کالاهای ایرانی استفاده می کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
از نظر کیفیت و قیمت رقابت کننده باشد حتما. مگه کارگر ایرانی چقدر حقوق میگیرد که قیمت تولید داخل قابل رقابت نیست؟ آیا کارگر ایرانی توانایی خرید جنس تولید توسط خود را دارد؟
به این اقای نماینده بگوئید کدام کفش..کفشی که حتی یکهفته دوام نداردشما نمایند گ ان تعرفه ها را بالا ببرید وسپس از کیفیت نازل تولید گران داخلی سوءاستفاده کرده از راه قاچاق میلیاردها ثروت اندوزی کنیدملت پولی برای خرید ندارندمردم نمی خواهندبنزین هزار تومان دلار 5هزار تومان ومواد غذائی وکالا ومایحتاج مردم بیست هزار برابر شودمیدانی مردم بهشت نمی خواهند ما نان 5ریالی می خواهیم
باید کلمه "با کیفیت" رو به نامگذاری سال اضافه کرد یعنی بشه حمایت از کالای باکیفیت داخلی.
چون مثلا آبلیمویی که یه قطره آب لیمو توش نیست هم کالای داخلی به حساب میاد ولی به جز خطر برای سلامتی فایده ای نداره
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
برای یک سال فکر کردن و گفتن یک جمله باید شما را به جای برخی مشاور می کردند.
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
فرمایشتون درسته. به مردم توصیه اکید می کنم
آبلیمو و رب گوجه رو خودشون درست کنن. واقعا
کارخانهای اون ضرر داره. ولی کالای باکیفیت ایرانی هم زیاد وجود داره
تولید با مونتاژ فرق میکند .
۱-کشورهای شاخص تولید کننده ... تکنولوژی ساخت ماشین آلات و دانش فنی لازم را دارند و مواد خام را به کالا ی آماده تبدیل میکنند .
۲- بدلیل اینکه دانش فنی دارند . همیشه ماشین آلات و طرحهای به روز دارند
۳- علاوه بر تامین نیازهای داخلی . میتوانند کالایشان را صادر کنند
۴ - کیفیت و قیمتهایشان رقابتی است .

حالا واقعا ما کجای کار هستیم ؟؟ و دلیل اصرار بر زور چبان کردن آت و آشعالهای این مونتاژکار های درب و داعان داخلی با ماشین آلات عهد میرزا قلقلک و طرحهای حال به هم زن . به مردم بدبخت با چند برابر قیمت چیست ؟؟ آیا بعضیها ذینفع اینجور بنگاهها هستند ؟؟؟
چرا باید ۸۰ میلیون مصرف کننده بدبخت . تاوان یکعده مونتاژچی آشغال بنداز را بدهند ؟؟؟
پاسخ ها
ساشا
| France |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
چون دستوره عزیزم دستورررر
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
باور بفرمایین ی زمانی جنس بنجل همون جنس ژاپن
بود ولی الان چی ؟ مردم ژاپن ایثارگرانه کار کردن و
بنجل خودشون رو تازه گران تر می خریدن و الان به اینجا رسیدن
مردم پیانو و کیبورد کرگ و یاماها استفاده نکنند ، ایرانیشو استفاده کنند .
توپ پلاستیکی و پراید هم نیاز به حمایت دارند
تولید ملی ما همین هاست که باید آتش زد نه حمایت کرد
درست است.
اﻳﻦ ﺣﺮﻑ ﻫﺎ ﻓﻘﻄ ﻳﻚ ﺳﺮﻱ ﺷﻌﺎﺭ اﺳﺖ,
ﻣﺎ ﻋﺎﺩﺕ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﺑﻪ ﺷﻌﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﻲ ﻧﺘﻴﺠﻪ,
ﮔﺮاﻧﻲ و ﻛﺎﻻﻱ ﺑﻲ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺮاﻱ ﻣﺮﺩﻡ, ﻟﺬﺕ اﺵ ﺑﻪ ﻛﺎﻡ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﺮﺩاﻥ و ﺭاﻧﺖ ﺧﻮاﺭاﻥ.
ﻓﻘﻄ ﺷﻌﺎﺭ
کافیست جلوی واردات کالاهای چینی گرفته شود، آنوقت تولید کننده ایرانی جایگاه خود را باز میابد...
اما جلوگیری از واردات کالاهای چینی عدم مقابله چین با قطعنامه های چین را به دنبال خواهد داشت و این یعنی بازگشت تحریم ها...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
چینی رو ترجیح میدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
من امسال بیست تومن دادم یه شلوار جین بیست تومن یه جفت کفش و پونزده تومن یه پیرهن مجمع خریدمبا خرده ریزها هشتاد تومن شد اونم جنس چینی و کیفیتشون به تناسب پولی که میدم عالیه تا سال بعد طی میکنیم حالا حساب کن بخوام جنس ایرانی بخرم با این سطح درامد مگه میتونم حداقل صد تومن پول کفش بدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
نمیشه. چین در ازای پول نفت جنس تحویل میده. اگه بخواد پول بده نصف قیمت هم نمیخره.
تولید داخل یعنی بدترین کیفیت با بالاترین قیمت . تولید کننده داخلی فکر می کند باید یک شبه میلیاردر شده و راهی ونکوور شود . هیچگونه کنترلی بر روی تولیدات داخل از نظر مواد مصرفی در آن وجود ندارد . بدون گارانتی با تاریخ مصرف های تقلبی . غالب اوقات کالای معیوب بدون حق مرجوع کردن به مشتری قالب می شود .
حمایت از کالای ایرانی هدف همه ما است ولی کدام گزینه را انتخاب کنیم؟ مطمئناً کالایی با کیفیت برتر و قیمت مناسب که توسط مصرف کننده قابل پرداخت باشد. این حرف که باید تمامی دستگاه ها با برنامه ریزی مشخص شرایطی را فراهم کنند که از تولیدات داخلی استفاده شود برای من این مفهوم را دارد که تا کنون برنامه وجود نداشته است و کارها یلخی صورت گرفته که کاملاً نادرست است. باز فقط حرف زدیم که نگویند عکس العملی بخرج داده نشد. شامپو دارموی داروگر 70 ساله که همان شکل است ولی به شامپوی سان سیلک نگاه کنید. حداقل هر 2 سال یکبار کاملاًٌ با قبل فرق می کند. نیاز مردم تغییر می کند. باید با درخواست مردم جلو رفت. این عملی نیست مگر با تحقیق درست و منطقی. استفاده نکردن از مواد اولیه نارمرغوب بدلیل ارزانی. خیلی مسائل دیگر هست که باید در نظر گرفت. الکی نمی شود کار کرد. فرق پراید یا سمند با جگوار یا بی.ام.دبلیو همین است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
ما یک یخچال ایرانی خریدیم ولی بعد دوسال انداختیمش بیرون از بس آشغال بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
در مورد یخچال و فریزر کاملا موافقم. ایرانیش آشغاله
تا زمانی که اقتصاد رقابتی نباشه و توی ایران منافع شخصی یه سری توی کالاها ما هیچ پیشرفتی نمی بینیم.من نمیدونم پژوی فرانسه تولید داخله؟یا پراید؟مونتاژ خودرو که نشد تولید .اون زمانی که تحریم شد خرید خودرو و مدیر این شرکتای خودروسازی با کمال پررویی اومده بود تو تلویزیون دفاع میکرد واقعا معلومبود پشتش از کجا پره.من کلا کالای ایرانی نمیخرم حتی اگه پول زیادتری بدم ولی لااقل یکم کیفیت ضامن سلامت خودم و خانوادم میشه که میارزه.با تشکر از تابناک
حمایت از تولید داخلی فقط خریدن جنس ایرانی نیست. کمک به افزایش کیفیت کالای ساخت ایران حمایت موثرتری خواهد بود. و دلیل اصلی کیفیت پائین در برخی اجناس ایرانی عدم رقابت جدی و انحصارات است. باید زمینه رقابت کالای ایرانی در چهارچوب کیفیت و قیمت با هر کالای داخلی و خارجی دیگری فراهم شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
گل گفتی
من بعنوان یک شهروند زمانی از تولید داخلی حمایت میکنم که تمامی مسئولان از تولیدات داخلی مثل خودرو ، کت شلوار، موبایل ، لوازم خانگی و حتی خودکار ایرانی استفاده کنند و برای منه شهروند الگو باشند نه اینکه بهترین برندهای روز دنیا رو استفاده کنند و به مردم بفرمایند از تولید داخلی حمایت کنید.
من مدت یک سال هست که از تولید داخل خودرو پراید خریدم بعد از یک ماه چرخ ها صدا میدادند . نمایندگی بردم گفتند علت استفاده از قطعه چینی هست . دربها خوب باز و بسته نمیشوند .بالابر شیشه خراب شد . بخاری فنش از کار افتاد . ترمینال برقش جوری تعبیه شده وقتی باران باشه اب باران بر روی ترمینال برق میزد و باعث اتصالی شد . ....چهتولید داخلی خودرو باید خصپصی سازی شود
زمانی حرف شما درست بود که شرایط تولید در ایران برای یک تولیدی مانند خارج از کشور سهل و اسان و بدون دغدغه باشد نه اینکه بمحض افتتاح یک مرکز تولیدی بعد از طی پروسه های عظیم و گذشتن از هفت خوان رستم خیل زیادی از کاسه بدستان از راه میرسند و سهم خود را از مالیات و عوارض و حق دولت و پول اب و برق و گاز به قیمت بالای تجارتی و صدها مورد دیگر را مطالبه کنند با این اوصاف دیگر تولیدگر داخلی توانی برای رقابت و بالابردن کیفیت کالایش باقی نمی ماند
با سلام و تبریک سال نو باید عرض کنم 1 - کالای ایرانی در مقایسه با کالای چینی خیلی بهتر است ولی اگر کالای ایرانی زیاد مورد استقبال قرار گیرد بجای اینکه قیمت ان کاهش بیابد و یا ثابت بماند بعد از مدت کوتاهی قیمت آن بسیار گران میشود و کیفیت آن پایین میاید . چون تولید کننده فقط به فکر آن است که سریعتر پله های صعود به سرمایه داری را طی کند و برایش مصرف کننده مهم نیست. از اینرو است که کالای ایرانی پیشرفت نمیکند. ما بهتر است برای پیشرفت کالا و حمایت از تولید داخلی مشکل روانی آنرا حل کنیم .
برای عید امسال دوتا لوستر دیواری ایرانی خریدم . وزن لوستر با حباب شیشه ای ده کیلو هست ولی پیچ شیاری تکی که برایش تعبیه کردند تک پیچ هست و تحمل وزن را ندارد مجبور شدیم از روی بدنه لوستر سوراخ کرده و به دیوار متصل کنیم. سر پیچ های داخلی همه از جنس پلاستیکی هست . در حیقت هر کجای جنس ایرانی را بگویی یه ایرادی دارد چون رقابت نیست .
اصلا این حرف رو قبول ندارم

اگه اینطوره چرا مردم میرن سراغ جنس های چینی ؟
من خودم هم خارجی استفاده می کنم هم از جنس ایرانی پول میدم که جنس خوب بخرم نه اینکه هنوز یه هفته نشده باید زنگ بزنم به نمایندگی تا بیاد درست کنه اونم با هزار تا بدبختی اخرم میگه اقا نمیشه همینه که هست

جنس ایرانی هم خریدم بهترین مارک و ارزون الان سال هاست دارم ازش استفاده میکنم اخ نگفته
ولی چرا باید برم یه جنس دیگه بخرم پول الکی بدم تا هفته بعد درب و داغون بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همانقدر که روی صنایع اتمی و موشکی و. نظامی کار. شد. و سرمایه شد روی صنایع دیگر سرمایه گذاری میشد الان ما وابسته به چین و روسیه و غرب نبودیم۰ هر وقت یک پیچ یا میخ ایرانی با کیفیت پیدا کردید میتوانیم برای دیگران شاخ و شانه بکشیم و صحبت از پیشرفت داشته باشیم۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
اصل مطلب.
ناشناس
| United States |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
یعنی نمیدونی تو همون صنایع اتمی و موشکی هم کمک چین و روسیه بوده؟
به نظر میرسه در سال جدید موج گرانی دیگری در کالاهای خارجی به ویژه خودروی خارجی در راه است. ظاهرا سیگنال لازم به سوداگران داده شده.
حمایت از تولید داخلی یک فرایند است. با شعار محقق نمی شود. فرایندی شامل افزایش بهره وری، افزایش کیفیت، ایجاد رقابت سالم، کاهش فساد و افزایش حس وطن پرستی با تشریح مزایای استفاده از کالاهای داخلی است.
وقتی ملت ببینند سود حاصل از خرید کالاهای ایرانی در سوریه و یمن هزینه می شود و همچنان کارگران وطن بیکارند، دیگر رغبتی برای خرید این کالاها ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
وقتی که کارگر تولید کننده ی داخلی ببینه که هر کاری کنه ، بیش از ماهی 1 میلیون تومن بهش نمی دهند و همون ماهی 1 میلیون تومنش هم به صورت هفتگی ( اگه نگیم روزانه ) ارزشش رو از دست می ده ، پس دلیلی برای اذیت کردن خودش و انجام با کیفیت کار نمی بینه ....
با شعار هیچ چیز درست نمیشه, از فردا در مرز ها را میبندند و جنس بنجل و بی کیفیت داخلی با قیمت گزاف به ملت بدبخت غالب میکنند , نمونه بارز آن خودرو.
کالای ایرانی در مناطق زلزله زده...ایده آل برای همه زلرله زدگان
ماشین فقط پراید.
نمیخریم.زوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
بخر
چه خوش بی مهربونی هر دو سر بی ، که چون یک سر بود ، پر دردسر بی .
اگر لیلی دل شوریده ای داشت ، دل مجنون از او شوریده تر بی ( بابا طاهر )
چرا تولید کنندگان ایران، تولید کالای با کیفیت ، قیمت مناسب و احترام به حقوق مصرف کنندگان را یاد نمی گیرند؟
اصلا مگه تولید داخلی هم داریم؟تاوقتی پرایدوپژو۴۰۵سرپاهست هیچ امیدی به بهترشدن اوضاع اقتصادی کشور که اقتصادی زانتی است نیست.هروقت تونستیم قاتل ملت رو تعطیل کنیم
هر وقت کالاهایی همچون خودرو و غیره کیفیت کیف و کفش و فرش و خشکبار و صنایع دستی ایرانی را داشتند بنده با افتخار حمایت خواهم کرد.
حمایت از کالای بی کیفیت و گران را در واقع خیانت به کشور عزیزم ایران میدانم
این هن دست دولت هست
جلوی وارد کردن جنس قاچاق را بگیرد
جلوی واردات اجناس بی کیفیت را بگیرد
حتی جنسهای چینی با کیفیت هستند که به تمام دنیا صادر میشوند ولی قیمت انها هم پایین نیست.

تا زمانیکه رانت هست و پارتی بازی به هیچ جایی نمیرسیم مردم اگر ببینند که واقعا از تولید داخلی حمایت میشود و کنترل کیفیت و خدمات جدی هست حتما همراهی میکنند در غیر اینصورت با روشی که تا کنون بوده انتظار حمایت مردم از کالای داخلی عملی نیست
حمایت از تولید داخل یعنی مسئولان بی ام و سوار بشن مردم پراید
کالای ایرانی؟مثلا کالاهای الکترونیک چه چیزی داریم؟یخچال پارس ارج -جاروبرقی پارس خزر-کولر آبی سپهر الکتریک یا ابسال ولی کولر گازی نداربم مث اینکه؟لامپ پارس.ال سی دی یا ال ای دی ساخت داخل نداریم؟گوشی هوشمند نداریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
دونار خزر
نباید واردات کالای خارجی ممنوع شود، بلکه باید کاری کرد که خرید و فروش کالای خارجی کاری ننگین تلقی شود. این کار هم از طریق فرهنگ سازی محقق می شود. باید هر کسی از خود شروع کند.
در مورد کالاهایی که در داخل تولید ندارند هم باید فکری کرد. مثلاً با کمپانی مربوطه مذاکره نمود که قسمتی از خط تولید به ایران منتقل شود. مثل لپ تاپ ، گوشی موبایل ، تجهیزات پزشکی و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
پس صادرات رو تعطیل کنید.
ایگورشتاین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
خرید کالای خارجی وقتی ننگین است که کیفیت و قیمت مشابه داخلی باشد بهتر این ننگ برای تولید کننده باشد که در صورت تولید کالای بی کیفیت و غیراستاندارد و گرانتر از کالای وارداتی از سوی دولت بعنوان ننگترین تولید کننده معرفی شود مصرف کننده اگر کالای ساخت وطن با کیفیت
باشد افتخار میکند ان را بخرد و قیمت مناسبتر از خارجی
در این سال بسیار گفتند که کالاها در انبارها مانده و کسی آنها را نمیخرد، نه به دلیل اینکه کالای با کیفیت نیستند، بلکه به این دلیل که پولی در دست نیست که کالا خرید شود. با این حساب نباید متوقع باشیم که در این سال تغییری اقتصادی با خرید کالای ها خارجی رخ دهد، مگر در همه سالهایی که برایش شغار داشتیم ، موضوع شعار تحقق یافت که این مورد به واقعیت پیوندد. همه شواهد نشان از این دارد که بیکاری و بی پولی بیشتر می شود و همین مورد کمتر خریدن را شاهد خواهیم بود.
ارتباط اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولیدات داخلی بدین شکل محقق میشود که با پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و احترام و تشویق ایشان با ارتقاء کیفیت تولیدات و تعیین قیمت گذاری مناسب مردم را مشتاق به خرید تولیدات نماییم نه وادار .
آیا درست است که خودرو خارجی را همان عده که خودرو بی کیفیت داخلی را به چند برابر قیمت میفروشند با چند صد درصد گمرگی قیمت گذاری نمایند راست میگویید خودرو با کیفیت بالا و ارزان تولید کنید و شاهد استقبال مردم باشید.
بنابراین پرداخت حقوق ، تشویق افراد کارا و مسئولیت پذیر و کاهش درست حسابی تولیدات داخلی براحتی نظر رهبر محترم را تامین مینماید.
من و پدرم دوتا ال ای دی از یک مارک خریدیم یکی مونتاژ داخل و یکی ساخت کشور اصلی
اون مونتاژ داخله نزدیک عید صفحه اش سیاه شد بردم تعمیرات گفت قطعات بکار رفته داخلش بی کیفیت بوده شب عیدی پونصد تومان گذاشت رو دستم
ولی اون ساخت کشور اصلی تا حالا هیچ عیبی پیدا نکرده و کیفیت تصویرش هم بهتره
این تجربه شخصی خودم بود که نقره داغ شدم تصمیم گرفتم دیگه جنس مونتاژ داخل نخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
گارانتی نداشت؟
صنعت در گرو تعامل رشد می کند.اگر مسئولین علاوه بر حمایت های داخلی زمینه ورود شرکت های صاحب فناوری به کشور را هموار کنند می توان امیدوار بود تا یک دهه آینده کالای صنعتی به اسم ایران در بازارهای جهانی پیدا شود.چطور کره جنوبی در چند صنعت شاخص مانند خودروسازی.صنعت الکترونیک مانند لوازم خانگی و گوشی های هوشمند و صنعت پوشاک و کشتی سازی و...به غولی در جهان تبدیل شده؟
هر وقت یک تولید کننده شاُن پیدا کرد،هر وقت کار آفرین وارد هر اداره ای شد به اندازه ای که یک معمم وارد شده کارش راه افتاد میتوانید به تولید ملی وکالای ایرانی دل ببندید
پاسخ ها
کارآفرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
اگر میشد 10000 تا مثبت می دادم
هیچ ایرانی راضی به استفاده از کالای خارجی نیست.هیچ ایرانی از اینکه گوشی هوشمند ساخت کره استفاده کند احساس غرور نمی کند.ولی این شرایط را مسئولین بر مردم تحمیل کرده اند.حمایت از تولید داخل قبل از استفاده مردم برعهده ی مسئولین است.
بعنوان کسی که تولید کننده نبودم اما کارافرین بودم و بدلیل اینکه به هر اداره دولتی که مراجعه کردم هر کسی که میتوانست چوبی لای چرخ من بگذارد اصلا دریغ نکرد وهر کس رسید سنگی به طرف من انداخت وناچار کسب خود را جمع اوری نمودم میگویم حمایت از کالای ایرانی فقط با حرکت انقلابی در دستگاه های دولتی وقانونگذار ممکن است ونه امید به مردمی که بحق حاضر نیستند برای جنس بنجل پول بپردازند.
با سلام . الان سالهاست هست به زور تعرفه های واردات داریم از صنعت خودرو حمایت می کنیم اما سودش اینه هرساله کیفیتش نسبت به سال قبل بدتر میشه قیمتشم می‌ره بالا .
پر مصرف کننده ترین کالای در ایران سیگار است ؟ اگر سیگارهای ایرانی کیفیت ،وقیمت مناسب داشته باشد ،چرا اینهمه قاچاق سیگار ،واینهمه واردات؟ آبا اینهم تکنولژی بالا میخواهد؟ پس چه شد که طی این سالها صنعت دخانیان ایران ورشکسته شد؟ حمایت از کالای داخلی ،سرمایه گذار ملی میخواهد که به عظمت کشور ایران فکر کند ،
تابناک عزیز فقط یک روز گزارشی درباره بوروکراسی و سنگ اندازی دستگاها بر سر راه یک تولید کننده کلا یا خدمات تهیه کن تا ببینید چرا مردم بجای تولید پول را در بانک انبار میکنند دولتی که نفت میفروشه و نیازی به مالیات نداره قوانیشم بدون مطالعس عوض اینکه قوانین در جهت تسهیل کسب و کار و تولید باشن به شدت برعکس عمل میکنند
دليل بيكيفتي كالاي ايراني فقط فقط فاصله زياد قيمت خريد فروش دلاره
دلار در واقع بعد از واردات و پرداخت همه هزينه ها بيش از ٩ هزار تومان در مياد
اما همون دلار بخواهي بفروشي ٥ هزار تومنه
دليل اين فاصله خريد و فروش دولت
اين عدم تعادل باعث قاچاق ،رانت و فساد، پايين بودن صادرات، ( بدون مشوق هاي مالي دولتي همين توليدات هم نبود )
كلا نصف اين مملكت مستقيم يا غير مستقيم از بودجه عمومي ارتزاق ميكنند
اون نصف ديگه هم توسط دولت محترم سركيسه ميشه تا بودجه تامين بشه
چرا سركيسه ، مثال ميزنم
اقا ما تو ايران اندازه اروپا تعرفه كثر بيمه از حقوق داريم اما وقتي از اين بيمه ميخواهيم استفاده كنيم در مقايسه با اون اروپايي كه كلا هزينه درمانش مجاني اگر حس سركيسه شدن نيس پس چيه
خريد كالاي ايراني در اين شرايط محكوم به شكسته و صد البته رانت و فساد مياره
بی کفایتی توي وزارت صنايع و بازرگاني و گمرك و بانك مركزيه كه به اسم مبارزه با قاچاق دارن رسما اقتصاد ايران و صنايع به خاك سياه نشوندن
نقش سیاست های کلان اقتصادی در تولید داخلی نادیده گرفته می شود. وقتی بانکها سود بیست درصدی می دهند وبعد از پنج سال بی هیچ زحمتی سرمایه فرد دو برابر میشود یا وقتی دلالی زمین در دو دهه اخیر سود هنگفتی نصیب دلالان کرده است.چطور انتظار می رود که سرمایه به بخش تولید تزریق شود. تازه بعد از سیاستگذاری صحیح باید سالها بگذارد تا با تحقیق و توسعه کیفیت کالاها قابل مقایسه با مشابه خارجی شود.
من می خواستم پلو پز دیجیتال بخرم .بعد از سرچ و پرس و جو قیمت فهمیدم پارس خزر و فیلر هر دو یک قیمت است یعنی ۳۵۰ تومان .فیلر خریدم چون بدنه استیل دارد . سبک است و محکم و طراحیش برای تمیز کردن راحت است .و بر نامه پخت و سرخ کن باهم دارد .خداییش شما بودید چیکار می کردید ؟عذاب وجدان دارم ولی چاره ای نداشتم ، چون این پول را با هزار زحمت در می آورم .
تنها راه حمایت از تولیدات داخلی نخریدت ان است
این شعار های سالیانه فقط هزینه چاپ بنر و سربرگ ادارات و موضوع سخنرانی بی سر و ته مسولین میشود و سال تمام میشود و هیچی به هیچی ....
الان تمام کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان بسیاری از نیازمندیهای خودشون رو از چین یا هند و یا هر کشور دیگه ای که تولید در آنها ارزونه تامین میکنند و هیچ بحثی در رابطه با مصرف تولید داخل یا خارج ندارند مثلا الان شرکت های بزرگ تولید کننده لباس مثل نایک, آدیداس, ریباک,و و و همگی در ظاهر شرکت های آمریکایی یا اروپایی هستند ولی تمام اجناسشون و توی چین تولید و بعدا از چین وارد میکنند پس مسئله تولید داخل یا خارج مفهومی نداره در عوض این کشورهای با مدیریت قوی نسبت به تولید کالاهایی با تکنولوژیهای پیشرفته معطوف داشته و این اجناس را به سایر کشورها صادر میکنند. متاسفانه مشکل کشور ما ضعف بسیار شدید مدیریت ایست. متاسفانه بعد از انقلاب بسیاری از مدیران کارآمد یا خانه نشین شدند و یا متواری و اقتصاد بدست افرادی افتاد که نه سواد مدیریت داشتند و نه لیاقت آنرا . تنها راه برگرداندن کشور به چرخه درست, اصلاح ساختارهای جامعه است. بدون شک بدون اصلاح ساختارها این قطار روزی از روی ریل سقوط خواهد کرد.
متاسانه همه تو ایران به فکر منافع شخصی هستند در تولید م همینه نمونه بارزش خودوسازی که با گرفتن پول هنگفت این محصولات بیکیفیت رو با حاشیه سود بالا برای خودشون ،تولید میکنن!
واقعیت اینه که هیچ کشوری بر روی کره خاکی نیست که بتونه همه چی رو با کیفیت تولید کنه و تو همه چیز خودکفا باشه محاله کلی بگم کشورهای ایدودولوژیک و با افکار کمونیستی شعار میدن ولی در نهایت وابسته و تسلیم میشن و در رو بر روی تجارت جهانی مجبور میشن بازکنن (کره شمالی و تصمیم اخیرش) پس بجای اینکه داد بزنیم و مردم کشور رو اجبار کنیم که کالای ایرانی به هر قیمت و کیفیت بخره (حمایت از مثلا خودرو، الکترونیک،پوشاک و...) با دنیا بر اساس منطق دوستی کنیم و دشمن دشمن نکنیم اونوقت نتایج بسیار بهتری حاصل میشه ! و اینکه کالایی هستن مثل فرش، رعفران، پسته و چای و برنج ایرانی که اصلا نیاز به تبلیغ ندارن و همه دنیا نیز با دل و جان میپذیرن بخرن رو اینها بیشتر مانور بدهیم تا صنایعی که اصلا حرفی برای گفتن نداریم
یه شلنگ فنری حمام خریدم مارک " کهن " با کلی برچسب صادراتی و استاندارد و Made in Iran ، دیروز نصبش کردم دیدم از دور محل اتصال فنر به سر شیلنگ بشدت آب میده ، وقتی سر شلنگ رو باز کردم و قطعه پلاستیکی واسط رو هم باز کردم دیدم دوتا واشر مشکی داره که بجای اینکه یکی زیر و دیگری رو تعبیه بشن ، هر دو رو روی محل مربوطه تعبیه کردن و مجبور شدم توی وسایلم بگردم تا یک واشر مناسب برای زیر پیدا کردم و دوباره سرهمش کردم و مشکل رفع شد . این ساده ترین نوع تولید یک محصوله که اینجوری سمبلش کرده بودن ، حالا همین تکتولوژی ماست مالیزاسیون رو بگیر برو تا کالاهای پیچیده تر و گرانتر .
مجموع نظرات بالا برآیندی از آسیب شناسی کالای ایرانی رو نشون میده.اگه تولیدکنندگان داخلی فقط همین نظرات رو مدنظر قرار بدن و به نگرانی های مردم توجه کنن ما هم دوست داریم جنس ایرانی بخریم.اگه واردات جنس خارجی محدود بشه باعث خواهد شد تولید کننده داخلی از فرصت سوء استفاده کرده و مثل بلایی که ایران خودرو و سایپا سر مردم میارن تا میتونن جنس بی کیفیت تولید کنن.
شعار شعار شعار
نهاد های خاص قاچاق کالا رو متوقف کنن پول رو ببرن تو تولید محصولات باکیفیت
مردم اگر جنس با کیفیت موجود باشه سراغ خارجی نمیرن
تا خود مسولین نظام وخانوادهیشان از کلای ایرانی استفاده نکنند وادارات به تولید کنندکان بها ندهند اینها همه حرفه مثل همه حرفهای دیکه که تاکنون عملی درش نبود وقتی به ادارات جمهوری اسلامی مراجعه می کنید انقدر سنک اندازی می کنند که شما قید تو لید را هم می زنی تازه همین نامگذاری سال کلی ادرات برای شعارش هزینه تبلیغاتی می کنندمی تونید از بعد از عید سر در ادارات را نگاه کنید
استادیم در شعار دادن.به نظر من مردم خودشون فهیم هستن.نمی خواد مسئولی براشون تعیین تکلیف بکنه که چی بخرن یا نخرن.چنتا بچه بیارن یا نیارن.برید جنس داخلی را با کیفیت کنید اونوقت ببیند مردم می خرن یا نمی خرن؟ شما ماشین چینی وایرانی وکره ای وژاپنی را کنار هم به مردم عرضه کنید انتخاب با مردم.
منظور از حمایت از کالای ایرانی اینه که دولت باید نظارت کنه کیفیت بالا بره بعد هم خودمون بخریم هم صادر کنیم.
تنها اجبار درخريد محدوديت جيب افراد است اگركسى كالاى بنجل چينى وياكالاى نامرغوب داخلى ميخرد محصول بى شعورى نيست پولش براى خريد كالاى غربى كفاف نمى دهد تازه خودغربى هاهم ميروند كالاى چينى مخرند
هر وقت تولیدکننده گان شان مصرف کننده رو بجا اوردن
یعنی خدمات پس از فروش و کیفیت و مخصوصا گارانتی تعویض رو واقعا اجرا کردن اون وقت شایسته یه نیم نگاهی هستن


باز در صورت اجرا این شرایط دل به خریدشون راضی نیست بخاطر سابقشون
40 ساله داریم کالای ملی مصرف میکنیم .و وضع هم بدتر شده از پیکان وپراید کوفت وزهر مار بگیر تا ..... اینقدر شعار ندهید بهترین برندها وکارخانجات ما ورشکست شدند به خاطر سیاستهای غلط بی خردان...ویا مردند ویا اموالشان به تاراج رفت یا در کشورهای دیگرسرمایه گذاری کردند/..
اول باید مسولین رو ازشون پرسید که کدوم سال شعار ها محقق شده که این هم محقق بشه؟
گاندی وقتی کالای انگلیسی رو تحریم کرد از خودش شروع کرد ، بسم ا.. پراید و سمند سوار شید.
کلا مردم کشور ما سرمایه دار ستیز هستند یعنی هر کی سرمایه داشت یعنی حق من و شما رو خورده وقتی هم من تولید کننده میرم یک اداره اون کارمند اداره همین دید رو نسبت یه من داره و تا میتونه اذیت میکنه
آیا پارچه عبا و عمامه مراجع ما هم تولید داخل است ؟ ایا ماشین مسئولین و لوازم خانگی که استفاده میکنند هم تولید داخل است ؟ یا اینکه فقط مردم باید از تولید داخل حمایت کنند ؟
وقتي حتي كشورهايي مانند افغانستان وعراق هم كالاهاي ايراني مانند مرغ،ميوه و برخي مواد غذايي ديگر را مرجوع مي كنند ،چطور از ايرانيها انتظار داريد مواد غذايي مرجوعي آنها را مصرف كنند.
الان شرکت های داخلی تولید نمی کنند همه رو از چین وارد می کنند به اسم داخلی و با قیمت بالاتر می فروشند ، بعد میگن از تولیدات داخلی حمایت کنیم ، مجبوریم میخریم این وسط هم شرکت داخلی ( یا همون دلال خودمون و معلوم هم نیست کیا هستن !!! ) کلی پول به جیب میزنن همه ، همشون راضین ، ما هی میخریم اونا هم هی پول در میارن و تولید داخلی هی خود کفا میشه و هی فرت و فرت از تولید داخلی حمایت می کنیم
با این شعار سال هیچ تغییری صورت نمیپذیرد فقط کالاها چه ایرانی چه خارجی گرانتر خواهد شد دلیل هم این که جلوی قاچاق کالای خارجی در ظاهر گرفته خواهد شد در باطن گرانتر عرضه خواهد شد ودر سایه اون کالای همیشه بی کیفیت ایرانی هم از این گرانی سود خواهد برد .
یک دلیل مهم اینه که تولید کننده های ایرانی تیراژشون پایینه و مجبورن سود زیادی رو کالاشون بکشن تا سرپا بمونن راهش صادراته و ادغام تولید کننده های کوچک با هم ( البته کار سختیست)
من درمرداد96 یک دستگاه یخچال فریزر پارس برای خانه ام درروستاخریداری کردم وموتورآن درکمترازدوماه سوخت.موتورLG بودالبته MADE IN CHINA تعمیرکارآوردم ایشان گفت درچین بازاری وجودداره که تنهاخریدارانش تولیدکنندگان ایرانی هستند واین موتورها را ازآن بازار3 عدد 100 هزارتومان می خرند.درحالی که درحال حاضر یک موتورخوب دربازار 198 هزارتومان است.البته بعدازیک ماه دوندگی کارخانه پارس لطف کرد وبابت گارانتی یک موتورمشابه فرستادومن هم مجبورشدم 70 هزارتومان بیشتردادم وازنمایندگی خواستم تاموتوری بهتربرام نصب کنه.خلاصه نتیجه حمایت من ازکالای ایرانی فاسدشدن حدود500هزارتومان گوشت وموادغذایی ،پرداخت 70هزارتومان پول زوروحدودیک ماه پیگیری بوداما گوش خودم راکشیدم که دیگه کالای ایرانی نخرم.کاش مشاوران آقای خامنه ای اطلاعات درستی ازاوضاع کشوربه ایشان می دادند تاایشان نام سال 97 رااز" حمایت ازکالای ایرانی" به " حمایت ازکالای باکیفیت ایرانی " اصلاح می کردند.حلقه مفقوده دراقتصادایران نبودن وجدان کاری است.
تا زمانی که دانه درشت ها با بنادر اختصاصی و فرودگاه اختصاصی 20 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می کنند کالای ایرانی هیچوقت نمی تواند رقابت کند همه چیز در دست خودتان است چرا مردم را سر کار می گذارید؟؟؟!!!!!
تمامی مسئولین و مدیران نظام بالاخص نیروهای اطلاعاتی و امنیتی موظف شوند از کالاهای ایرانی در زندگی خودشان استفاده کنند در غیر اینصورت شدیداً مجازات شوند
امید که بنز و ب ام و های ضد گلوله هم با پراید و سمند جایگزین بشوند مگر امنیت نداریم پس چه نیازی به خودروی ضد گلوله است؟؟!!!!
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی