بازدید 5438

کره شمالی از بهبود رابطه با آمریکا خبر داد

کد خبر: ۷۸۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 21 March 2018

کره شمالی با شکستن سکوت خود این مساله که به دلیل تحریم‌های آمریکا حاضر به گفت‌وگو با سئول و واشنگتن شده را رد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از خبرگزاری فرانسه، تفسیر خبرگزاری مرکزی کره شمالی که تحت عنوان "سفسطه مطلق نباید حقیقت را تحریف کند" منتشر شده و در آن آمده است که "به خاطر تدابیر فعالانه و پیشنهاد صلح‌آمیز جمهوری دموکراتیک خلق کره، فضایی شفگت‌آور برای آشتی در روابط بین شمال و جنوب کره ایجاد شده و همچنین نشانه‌هایی از تحول در روابط جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده بروز کرده است."

در این تفسیر تاکید شده که پیونگ یانگ به دلیل تحریم‌های این کشور وارد مذاکرات با سئول و واشنگتن نشده و کره شمالی قطار یک "حمله صلح" است.

این سخنان در حالی انتشار پیدا کرده است که دو کره مذاکراتی برای نزدیکی میان دو کشور پس از آزمایش‌های هسته‌ای و بالستیکی پیونگ یانگ انجام می‌دهند. این مذاکرات در راستای یک نشست میان دو کره در حال انجام است که پس از آن قرار است دیداری رو در رو میان دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صورت گیرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی بدون اشاره مستقیم به نشست‌ها، اظهار کرد: فضای آشتی با کره جنوبی و نشانه تغییرات با واشنگتن مشهود است.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که پیونگ یانگ از جایگاه قدرت و نه ضعف وارد مذاکرات شده است.

خبرگزاری کره شمالی در ادامه تفسیر خود آورده است: پذیرش گفت‌وگوی صلح از سوی کره شمالی نشانه اعتماد کشور به خود است، چرا که پیونگ یانگ تمام چیزهایی را که می خواسته به دست آورده است.

این خبرگزاری همچنین با اعلام تحول در روابط این کشور با آمریکا و کره جنوبی ژاپن را به خاطر نادیده گرفتن این تحولات به باد انتقاد گرفته است.

این تفسیر در عین حال "نیروهای دغل در آمریکا و ژاپن و گروه‌های محافظه کار کره جنوبی را" متهم کرده است که "به فروش داستان‌های بی‌پایه و تحریف حقیقت متوسل شده‌اند تا افکار عمومی را به بیراهه بکشانند."

در این تفسیر به عنوان نمونه‌هایی از این نوع اقدامات اشاره شده و آمده است که "مقامات کنونی و سابق و کارشناسان ایالات متحده به حرف آمده و ادعا می‌کنند که کره شمالی روش خود را تغییر داده هر چند ایالات متحده هیچ امتیازی نداد، یا اینکه تحریم‌های شدید ترامپ و استراتژی فشار موثر بوده و یا اینکه این نشانه آن است که توان کره شمالی به حدی رسیده که دیگر قادر به ادامه این وضعیت نیست."

در این تفسیر با اشاره به موضع شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از "گروه آبه" شدیدا انتقاد شده و آمده است که آنان به خاطر "تحول غیر منتظره در وضعیت شبه جزیره کره" منزوی شده‌اند و در نتیجه ادعا می‌کنند که "سیاست کره شمالی در قبول صلح و گفتگو نتیجه فشار مستمر جامعه بین‌المللی است و تصمیم سریع به گفتگو بخشی از استراتژی کره شمالی برای خرید فرصت است و تحریم‌ها هرگز نباید تحت هیچ شرایطی کاهش یابد."

در این تفسیر "محافظه‌کاران کره جنوبی از جمله حزب لیبرال کره" هم هدف انتقاد قرار گرفته‌اند زیرا این نظر را مطرح کرده‌اند که هر زمان که کره شمالی خود را در مخمصه می‌یابد، به گزینه گفتگو تن در می‌دهد و هدف از پیشنهاد گفتگوهای صلح، ایجاد شکاف در اتحاد کره جنوبی و ایالات متحده است.

نویسندگان این تفسیر با رد چنین نظراتی، گفته‌اند که "تحول عظیم در روابط شمال - جنوب تصادفی نیست بلکه ثمره گرانقدری است که به خاطر اقدامات فعالانه جمهوری دموکراتیک خلق کره، میهن‌پرستی صمیمانه و اراده قاطع آن برای دفاع از صلح به دست آمده است. امروز چنین واقعه‌ای از آن روی امکانپذیر شده که عزت جمهوری دموکراتیک خلق کره به شکلی شگفت‌آور افزایش یافت و قدرت آن بیشتر شده است. نظرات سخیف نیروهای دشمن مانند اینکه تحول اخیر نتیجه تحریم و فشار است یا اینکه ما به حد و مرز توانایی خود رسیده‌ایم مانند صدای سگی است که به سوی ماه عوعو می‌کند بی معنی است."

در ادامه این تفسیر آمده است: اقتصاد جمهوری دموکراتیک خلق کره رو به شکوفایی است و برخلاف آنچه که اراذل و اوباش ادعا می‌کنند رو به پائین ندارد و براساس خودکفایی و نوین‌سازی مبتنی است، دستاوردهای علمی و فنی و الگوهای موفقیت آمیز در بخش‌های مختلف اقتصادی حاصل آمده که وعده آینده‌ای درخشان و بهبود سطح زندگی مردم را می‌دهد. و بنابراین تعجبی ندارد که مردم در داخل و خارج کشور یکصدا معتقدند که ابتکار صلح و گفتگو از سوی ما نشانه اعتماد به نفس است زیرا ما هرچه را که می‌خواستیم به دست آورده‌ایم.

همین خبرگزاری در تفسیر دیگری تحت عنوان "خبرگزاری مرکزی کره، ژاپن را ترغیب می کند تا با روند زمان همسو شود" دولت ژاپن را متهم کرده است که "به آخرین تلاش برای جلوگیری از تحولات" دست زده و به این منظور، خواستار ادامه فشار و حتی تشدید تحریم علیه کره شمالی شده است. به نوشته این خبرگزاری، مقامات ژاپنی در صدد جلب همکاری بین‌المللی برای وارد کردن فشار بر کره شمالی هستند و برای این منظور "در امور داخلی دیگران مداخله کرده و بی‌شرمانه در صدد بر هم زدن شادمانی ملت کره هستند."

در ادامه این تفسیر، ضمن بی‌فایده خواندن تلاش ژاپن، آمده است که "وضعیت به سرعت دستخوش تحول است و زمان آن رسیده که ژاپن درباره سیاست خود نسبت به کره شمالی اندیشه کند و با روند روز همسو شود."

در این تفسیرها به ابتکار کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، در دعوت از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، برای گفتگو و قبول این دعوت از سوی ایالات متحده اشاره نشده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی