بازدید 3055

تعیین مصادیق رجل سیاسی اعمال سلیقه‌های دوره‌ای را از بین برد

عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است ارائه تفسیر دقیق از رجل سیاسی برعهده شورای نگهبان بود که می‌تواند اعمال سلیقه‌ها را کاهش دهد.
کد خبر: ۷۸۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 21 March 2018

محمد محمودی شاه‌نشین درگفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به تفسیر شورای نگهبان از رجل سیاسی گفت: شورای نگهبان مرجع تفسیر تمام قوانین بوده که رجل سیاسی نیز چنانچه در قانون اساسی ذکر شده است باید از سوی این شورا مورد تفسیر قرار می گرفت.

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تا کنون اعضای شورای نگهبان بر اساس سلایق شخصی که داشتند رجل سیاسی را مورد تفسیر قرار می دادند که این مصادیق در دوران های مختلف نیز متفاوت بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر هجومی که هنگام ثبت نام به وزارت کشور برده می شد با تعیین مصادیق رجل سیاسی کاسته می شود البته این موضوع اوایل انقلاب مطرح نبود چرا که تعدد کاندیداها وجود نداشت اما امروزه شاهدیم که بعضا تا 2 هزار نفر برای ثبت نام به وزارتخانه مراجعه می کنند.

این عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین با یادآوری این مطلب که تاکنون کمیسیون شوراها در چند جلسه قانون انتخابات ریاست جمهوری را مورد بررسی قرار داده، عنوان کرد: کمیته ای در این کمیسیون مسئول این موضوع است که از نظرات شورای نگهبان نیز در این حوزه بهره می بریم تا قانون شفافی در حوزه انتخابات نگارش شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: کاری که کمیسیون شوراها انجام می دهد می تواند مکمل تفسیری باشد که شورای نگهبان از رجل سیاسی داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار