بازدید 4015

عیدی دو وزیر به دانشجویان مناطق زلزله زده و زخم هایی که هنوز التیام نیافته

وزرای بهداشت و علوم هر کدام در اقدامی جداگانه و در آستانه سال جدید شمسی، مبالغی و مزایایی را برای دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های کشور در نظر گرفتند؛ اقدام تحسین بر انگیزی که البته نمی توان با اتکا به آن به این دو وزیر در نحوه برخورد با مردم مناطق زلزله زده و به ویژه دانشجویان این مناطق نمره قبولی داد.
کد خبر: ۷۸۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ 21 March 2018

عیدی دو وزیر به دانشجویان مناطق زلزله زده و زخم هایی که هنوز التیام نیافتهوزرای بهداشت و علوم هر کدام در اقدامی جداگانه و در آستانه سال جدید شمسی، مبالغی و مزایایی را برای دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های کشور در نظر گرفتند؛ اقدام تحسین بر انگیزی که البته نمی توان با اتکا به آن به این دو وزیر در نحوه برخورد با مردم مناطق زلزله زده و به ویژه دانشجویان این مناطق نمره قبولی داد.

به گزارش «تابناک»، منصور غلامی، وزیر علوم کشور در آستانه سال جدید با اشاره به اینکه برای دانشجویان آسیب دیده در مناطق زلزله زده تسهیلات دو ترم استفاده از خوابگاه رایگان خواهد بود اضافه کرد، برای آن دسته از دانشجویانی که از خوابگاه استفاده نمی کنند نیز معادل این رقم عیدی در نظر گرفته می شود.

در همین راستا قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز در اقدامی مشابه با اشاره به اینکه برای دانشجویان آسیب دیده در زلزله کرمانشاه مبلغ 20 میلیون ریال عیدی در نظر گرفته شده است، تأکید کرد این گروه از دانشجویان همچنین می توانند از تسهیلات ویژه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بهره مند شوند.

این اقدام مشابه دو وزیر که به نوعی نشان می دهد که آنها همچنان یاد و خاطره آسیب های زلزله کرمانشاه را فراموش نکرده اند و در فرصت های مناسب به دنبال اجرای یک برنامه مناسب در جهت کاهش آلام این مردم هستند، از این جهت که به اقدام های اینچنینی منجر می شود، می تواند اقدامی تحسین بر انگیز تلقی شود.

در زلزله کرمانشاه بسیاری از دانشجویان شاغل در دانشگاه های مختلف کشور که خانواده هایشان در مناطق زلزله زده حضور داشتند دچار خسارت های روحی و مالی فراوانی شدند که این خسارت تا سال های سال آنها را رها نخواهد کرد. به همین دلیل اقدام دو وزیر که نشان داد هنوز این دانشجویان فراموش نشده اند می تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

با این حال اقدامی که در رابطه با پرداخت عیدی به این دانشجویان صورت گرفت، بنا به دلایل فراوان نمی تواند یک اقدام کامل و کافی برای التیام بخشیدن به زخم های این دانشجویان و خانواده های آنها باشد.

نخست اینکه مبالغ و تسهیلاتی که در نظر گرفته شده است بسیار ناچیزتر از آن است که بتواند خسارت های مالی و روحی این گروه از دانشجویان را جبران کند و آنچه در مقام عمل رخ داد دارای ابعاد گسترده تری بود.

دیگر اینکه این دانشجویان در حال حاضر شاید نیازهای در اولویت دیگری داشته باشند که در میان آنها پرداخت عیدی به صورت تسهیلات مادی چندان دارای اهمیت نباشد. برای مثال ممکن است دانشجویی نیاز به انتقالی، مرخصی تحصیلی، حذف ترم، تجدید واحد، اخذ ترم تابستانی و... داشته باشد که بهتر است در برنامه های رفاهی وزرای علوم و بهداشت به این موارد نیز توجه شود.

از این ها گذشته، نکته مهم تر این است که در طول 4 ماه گذشته بر اساس واقعیت هایی که در رسانه ها منتشر شد، اقدام قابل قبول و رضایت بخش چندانی در رابطه با بهبود کیفیت زیرساخت های درمانی و آموزشی مناطق زلزله زده صورت نگرفت و وضعیت آموزشی و نیز بهداشتی مناطق زلزله زده همچنان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

بر این اساس شاید بهتر باشد وزیر علوم کشور و نیز وزیر بهداشت اگر واقعاً بنای خدمت به مردم مناطق زلزله زده و کاهش آلام آنها در سال جدید و عید نوروز را دارند، برنامه ها و دستورات ویژه ای را برای بهبود زیرساخت های بهداشتی و آموزشی این مناطق دنبال کنند که با این روند هم رضایت دانشجویان آسیب دیده را به دست آورند و هم مخاطب خدمات رفاهی آنها جمعیت بیشتری از آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه را در بر بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی