بازدید 3962

چرا نتانیاهو گزینه یکی از بدترین چهره‌های سیاسی سال ۹۶ است؟

کد خبر: ۷۸۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 18 March 2018

رژیم صیهونیستی و نخست وزیر تندرو آن همواره به عنوان یکی از منفورترین‌ها از دید مسلمانان بخصوص ایرانیان مطرح بوده است. علاوه بر جنایات ممتمد ومستمر اسرائیل و نخست وزیرآن نتانیاهو در فلسطین و علیه مردم ستمدیده آن نقشه‌ها و توطئه‌های اسرائیل نسبت به ایران و ایرانیان در همه سال‌های دهه‌های اخیر وجود داشته است.

به گزارش تابناک، با این وجود امسال چندین سخنرانی ضدایرانی و نمایش‌های کمدی وار او در سخنرانی‌های مختلف نمایش لاشه پهباد سقوط کرده در سرزمین‌های اشغالی از مواردی است که اسم نتانیاهو را چندین بار در رسانه‌ها مطرح کرد.
نتانیاهو شهریور ماه ۹۶ در سخنرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت در ادامه ادعا‌های خود تصریح کرد که ایران با نگاه داشتن توافق هسته‌ای قادر به ساخت شمار زیادی سلاح هسته‌ای خواهد بود.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدگاه که به گفته او تصور می‌کرده‌اند برجام باعث «معتدل شدن» سیاست‌های ایران خواهد شد را «ساده‌لوحانه» توصیف کرد.
«کسانی که ما را به نابودی تهدید می‌کنند خودشان را در معرض خطر مرگبار قرار می‌دهند.»
«لغو برجام به معنی احیای فشار عظیم و تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران است و اصلاح آن نیازمند بازرسی‌های بیشتر و نبود تاریخ انقضای توافق.»
«ما فعالانه از اقدام ایران برای باز کردن جبهه‌های جدید تروریستی در سوریه و در مرز شمالی خودمان جلوگیری خواهیم کرد.»
«تا زمانی که ایران به دنبال نابودی اسرائیل باشد، دشمنی بدتر از اسرائیل نخواهد داشت.»
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهبونیستی همچنین در کنفرانس امنیتی مونیخ (آلمان) در بهمن ماه ۹۶ در حالی که قطعه‌ای از یک پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) در دست داشت علیه ایران سخنرانی کرد مدعی شد که این قطعه‌ای از پهپاد ایرانی است که در روز‌های اخیر از سوریه وارد اسرائیل شد، اما توسط بالگرد‌های اسرائیل سرنگون شد. دولت ایران، ایرانی بودن این پهپاد را تکذیب می‌کند.
نتانیاهو در حالی که یک قطعه فلزی را در دست داشت خطاب به ظریف گفت: آقای ظریف، آیا این را می‌شناسید. این مال شماست. عزم ایران را امتحان نکنید.
او ایران را به ایجاد امپراتوری متهم کرد و گفت: در صورت نیاز، نه تنها علیه وکلای ایران در خاورمیانه بلکه علیه خود ایران اقدام خواهیم کرد.
نتانیاهو ادعا کرد: تهران بزرگترین تهدید برای جهان است. اسرائیل اجازه نمی‌دهد طناب تروریسم دور گردن ما بسته شود.
او همچنین از مقامات آمریکایی و اروپایی خواست به صورت فوری، با ایران مقابله کنند.
وی در بخش دیگری از سخنرانی اش یک نقشه نشان داد و گفت که نفوذ ایرانی‌ها در خاورمیانه روبه افزایش است. ایران نفوذش را در خاورمیانه افزایش می‌دهد و این در حالی است که ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا سرزمین‌هایی را از دست تندرو‌ها عراق و سوریه پس می‌گیرد.
وی مدعی شد: متاسفانه در حالی که داعش از بین می‌رود ایران پیشروی می‌کند ایران تلاش می‌کند امپراتوری به هم پیوسته‌ای را ایجاد کند که از جنوب به یمن می‌رسد. ایران تلاش می‌کند پل زمینی از ایران به عراق و سوریه و لبنان و غزه ایجاد کند. این اتفاقات خطرناکی برای منطقه ماست.
بنیامین نتانیاهو در نشست موسسه تحقیقاتی "چتم هاوس"، در آبان ماه سال ۹۶ ایران را متهم کرده که در نظر دارد " شیعه‌ها را به همه جای خاورمیانه صادر" کند.
در این سخنرانی، نخست‌وزیر اسرائیل با ارائه نقشه‌ای سعی کرد تصویری از تحولات منطقه برای شرکت‌کنندگان ترسیم کرد و گفت: " ایران در اردوی "افراطی‌ها و قرون وسطایی‌ها" و اسرائیل و کشور‌های عرب را در اردوگاه "مدرنیست‌ها" قرار دارند".

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل