بازدید 3257

بانک مرکزی مصوبه تنفس بازپرداخت وام های زلزله زدگان را اجرایی کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عملکرد بانک مرکزی در زمینه اجرای مصوبه دولت برای تنفس دوساله نسبت به بازپرداخت زلزله زدگان کرمانشاه انتقاد کرد.
کد خبر: ۷۸۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ 16 March 2018

 

احمد صفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: 21 آبان ماه سال جاری، استان کرمانشاه با 7.3 ریشتر زلزله مواجه شد، در فضای این اتفاق ناگوار، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس، روسای کمیسیون های تخصصی مجلس برای رسیدگی به زلزله زدگان اقدام کردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران پیش از مسئولین پای کار آمدند و به زلزله زدگان کمک های خود را رساندند، ادامه داد: با وجود توجه مسئولان و کمک های مردمی، مجلس شورای اسلامی مصوبه ای در خصوص بدهکاران بانکی زلزله‌زدگان داشت که دولت نیز آن را برای اجرا شدن به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اما به نظر می رسد سیف رئیس بانک مرکزی مصوبه را برای اجرا به بانک ها ابلاغ نکرده است یا بانک ها قصد اجرای آن را ندارند.

وی تاکید کرد: مردم زلزله زده کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس رزمنده بودند، اگر هم چنین سابقه این نداشتند به عنوان شهروند و ایرانی باید قانون برای آنها نیز اجرا می شد اما مشخص نیست که چرا با قانون بازی می کنند و آن را به نحو احسن اجرای نمی کنند.

صفری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه مقام معظم رهبری بیان داشتند حادثه به فرصت تبدیل شود، اظهار داشت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری، نه تنها حادثه زلزله به فرصت تبدیل نشد که مشکل زلزله زدگان به دلیل عدم اجرای قانون افزایش یافته است.

این نماینده مجلس توضیح داد: طبق قانون زلزله زدگان از دو سال تنفس پرداخت وام های بانکی برخوردار می شوند اما بانک ها به این افراد اخطار داده اند و از حقوق ضامن های آنها برداشت می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی باید پیش از اتمام سال این وضعیت را سامان دهد، گفت: در شرایطی که مردم سال را زیر چادرها نو می کنند، چرا قانون تنفس 2 ساله وام های آنها اجرایی نمی شود، اگر همچنان قانون اجرایی نشود باید با این افراد به اشد مجازات برسند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها