بازدید 2959

دستورالعمل معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های هنری ابلاغ شد

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس از تعاملات وزارت فرهنگ و سازمان امورمالیاتی در راستای تعریف فعالیت هنری و معافیت‌های مالیاتی مترتب بر آن خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 16 March 2018

 

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر معافیت‌های مالیاتی بر بهبود اوضاع هنرمندان، گفت: بخش هنری و فرهنگی جامعه، اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه از مشکلات اقتصادی و مالی رنج می‌برند بنابراین کاهش یا معافیت مالیاتی گامی مثبت برای حمایت از آنان است؛ در این خصوص دستورالعملی به تصویب رسیده که مجموعه فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری به استناد آن مشمول معافیت مالیاتی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس این دستورالعمل فعالیت‌های هنری مشتمل بر فعالیت‌هایی نظیر خلاقیت، تولید، تکثیر، اجرای صحنه، نمایش و توزیع آثار سینمایی، سمعی و بصری، موسیقی است که با توجه به رویکرد حمایتی و ضرورت جامعه برای فرهنگ‌سازی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری محقق می‌شوند.

ذوالقدر افزود: در راستای تعاملاتی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امورمالیاتی وجود دارد، خوشبختانه معافیت‌های مدنظر شکل گرفت که دستورالعمل آن ابلاغ شده؛ همچنین برای وحدت رویه و پرهیز از تفسیرهای سلیقه‌ای تعاملات مستمری بین وزارت فرهنگ و سازمان امورمالیاتی وجود دارد که بهره مندی درست فعالان عرصه هنری از این معافیت‌ها وابسته به شفاف سازی و دقت نظر در تنظیم صورت‌های مالی است که به دلیل عدم اطلاع برخی فعالان هنری موضوعاتی نظیر کمکهای بلاعوض به درستی در صورت مالی لحاظ نمی‌شود و مشمول مالیات می‌گردد که این تعاملات سبب مرتفع شدن مشکلاتی از این دست می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: ورود فرهنگ‌های متفاوت و بعضا مغایر با الگوهای فرهنگی جامعه و تکثر پدیدار شده و همچنین گسترش فضای مجازی که دسترسی سهل و آسان به اطلاعات را ایجاد کرده، نیازمند تقویت از درون عناصر فرهنگی ، هنری ، بومی و ملی ایران است.

ذوالقدر افزود: تحقق این امر وابسته به حمایت‌های همه جانبه و هرچه بیشتر از عرصه هنر و فعالیت‌های هنری و فرهنگی و فعالان آن است که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی این موضوع را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها همواره مدنظر دارد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: کاهش یا معافیت مالیاتی اهرمی حمایتی برای بهبود فعالیت‌های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار