بازدید 23350
«تبعات جشن جنجالی»، «بیماری و سختی مبارزه با فساد» یا «فشار هم‌حزبی‌های سابق»؛

پشت‌پرده استعفای شهردار تهران در آستانه سال نو چیست؟!

از همان زمان در رسانه های نزدیک به حزب کارگزاران هم بنایی بر حمایت از نجفی نبود و اولین زمزمه ها برای کناره گیری و استعفای شهردار کارگزارانی از همین رسانه ها به گوش رسید. در نهایت این اتفاق در کمتر از هفت ماه رنگ واقعیت گرفت و «محمد علی نجفی» از شهرداری پایتخت استعفا کرد. تفسیر این اتفاقات بر نقش پررنگ حزب کارگزاران در درخواست کناره گیری نجفی از شهرداری صحه می گذارد؛ جایی که به احتمال خیلی زیاد با پذیرش استعفای او ...
کد خبر: ۷۸۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 17 March 2018

«محمد علی نجفی»، شهردار تهران پس از نزدیک به هفت ماه و در حالی که چیزی به شب عید (تحویل سال نو) نمانده است، یکباره استعفا کرد؛ استعفایی که درست چند روز پس از جشن جنجالی برج میلاد ـ که به مناسبت روز زن و میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شده بود و بازتاب و تبعات زیادی هم از خود بر جای گذاشت ـ در وهله اول همه اذهان را به سمتی سوق داد که گویا کناره گرفتن آقای شهردار، ارتباط مستقیمی با این مسأله دارد و حواشی مربوط به آن، باعث چنین مسأله ای شده است.

به گزارش «تابناک»؛ آن طور که رسانه های نزدیک به «محمدعلی نجفی» نوشته اند، او یکبار به دلیل برگزاری جشن جنجالی در برج میلاد احضار شده و مورد سؤال قرار گرفته و البته قرار است یک بار دیگر یکشنبه هفته پیش روی، به پرسش هایی در این خصوص پاسخ دهد؛ موضوعی که البته از برخی تریبون ها نظیر نماز جمعه انتقاداتی زیادی به آن شد و برخی علما و مراجع به این مسأله واکنش جدی نشان دادند.

پشت‌پرده استعفای شهردار تهران در آستانه سال نو چه بود؟

در بحبوحه استعفای شهردار تهران، برخی رسانه های اصلاح طلب، تبعات مربوط به «جشن جنجالی برج میلاد» و «بیماری نجفی» را از دلایل مهم درخواست کناره گیری شهردار پایتخت و نیز تأثیرگذاری چنین موضوعاتی بر مسائل اصلی و مهم شهر را مخل اقدامات شهردار و مجموعه اش عنوان کردند. بنا به گفته این رسانه ها، نجفی برای جلوگیری از تحت تأثیر قرار گرفتن موضوعات اصلی شهر و شهروندان از ناحیه چنین حواشی ای، خواستار استعفا شده است.

البته سرفصل ها و موضوعات دیگری هم از سوی اصلاح طلبان و رسانه های این طیف به عنوان دلایل استیضاح «محمد علی نجفی» شهردار تهران مطرح می شود؛ مسائلی نظیر «تلاش برای فسادستیزی و مقابله هایی که با آن انجام می شود» و «مشکلاتی که از دوران شهردار سابق مانده و اصلاح آن کار و تلاش زیادی را می طلبد»؛ آن هم به شرطی که حواشی باعث انجام اقدامات اساسی مدیریت جدید شهرداری پایتخت نشود. البته طبیعی است که حامیان شهردار و جریان اصلاح طلبی، تحلیل های خود از ماجرای استعفای نجفی را این گونه روی خروجی های خود قرار بدهند.

اما طبیعی است که اگر این مسائل در کار شهردار دخیل بوده، در ماه های اخیر (7 ماه) که نجفی مدیریت شهرداری را بر عهده داشته، چنین موضوعاتی هم بوده و او می توانست در این ارتباط نظیر خیلی مسائل و موضوعات دیگری که عنوان شده، اطلاع رسانی کرده و با مردم و رسانه ها از این موضوعات سخن گفته و آنها را در جریان قرار دهد.

«محمد علی نجفی» که از او به عنوان یکی از موفق ترین وزیران آموزش و پرورش بعد از انقلاب یاد می شود، پس از مدیریت در سازمان برنامه و بودجه در دولت خاتمی، یک دوره (سال 1386 تا 1392) از طرف جریان اصلاح طلبی و مشخصا به نمایندگی از حزب کارگزاران سازندگی در شورای شهر تهران بود که البته در اواخر کار، دو بار دچار حمله قلبی شده و بیماری از این ناحیه پیدا کرد که در مسئولیت های بعدی او، کار را برای شهردار فعلی تهران سخت کرد.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، «محمد علی نجفی» از سوی رئیس جمهور، گزینه پیشنهادی وزارت اموزش و پرورش معرفی شد که نمایندگان وقت مجلس با اختلاف یک رأی به او رأی اعتماد ندادند. البته پس از آن شهردار فعلی تهران در مسئولیت های مختلفی در دولت یازدهم به کار گرفته شد. او پنج پنج ماه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»، «مدتی دبیر ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت» و «سه ماه سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» بود.

پذیرفتن مسئولیت ها و ایفای نقش کوتاه مدت نجفی در مسئولیت های نامبرده، نشان می دهد که او شاید به دلیل همین بیماری که شرح آن رفت، تاب انجام مسئولیت های سنگین ـ آن هم برای طولانی ـ را ندارد؛ موضوعی که اگر اصلاح طلبان و اعضای شورای شهر، آن را یکی از دلایل جدی استعفای شهردار تهران می خوانند، باید بدانند که دریافتن چنین مسأله ای پیش از این و در زمان معرفی نجفی به عنوان شهردار کار سختی نبود و با بررسی سوابق می توانستند به این مسأله برسند و جلوی یک استعفای هفت ماهه پس از پذیرفتن مسئولیت را بگیرند.

در کنار همه این تحلیل ها باید به یک نکته مهم اشاره کرد که شاید بتوان آن را یکی از اصلی ترین دلایل درخواست نجفی برای کناره گیری از شهرداری تهران عنوان کرد. مورد عجیب «حزب کارگزاران سازندگی» را می توان از دلایل اصلی استعفای شهردار تهران ارزیابی کرد. این حزب و تصمیماتش را می توان از مهمترین عوامل در پیشبرد موضوعات و مسائل مدیریت شهری پایتخت به ویژه در شورای شهر دانست. اهمیت این مسأله تا جایی بوده که حتی برخی رسانه های اصلاح طلب هم نتوانستند به آن اشاره ای نداشته باشند.

پس از تشکیل شورای شهر جدید تهران، کارگزاران به واسطه راهی شدن تعدادی از اعضایش به پارلمان شهری پایتخت، دست برتر را در این شورا پیدا کرد، به گونه ای که در جریان انتخاب شهردار، دو عضو مطرح این حزب (نجفی و مرعشی) به عنوان گزینه های اصلی شهرداری در کنار الهه کولایی، نزدیک به حزب اتحاد ملت و از اعضای سابق حزب مشارکت و محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات و استاندار فعلی اصفهان معرفی شدند.

در آن برهه، تقریبا همه کارشناسان نظرشان بر این بود که یک تن از میان نجفی و مرعشی شهردار خواهد شد؛ موضوعی که با انتخاب «محمدعلی نجفی» نجفی و کناره گیری «حسین مرعشی» به نفع او همراه شد تا در نهایت یکی اعضای هیأت مؤسس «حزب کارگزاران سازندگی» در سال 74 به عنوان شهردار و رئیس شورای مرکزی این حزب یعنی «محسن هاشمی رفسنجانی» به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شوند.

البته هرچند فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در چهارچوب کار تشکیلاتی تلاش کرد که خواسته های حزب متبوعش را اجرایی کند و بر همین اساس حتی از شهردار شدن با وجود اقبال مناسبی که به او وجود داشت، گذشت، شهردار کارگزارانی تهران به شکل عجیبی گرایش زیادی به دو جریان دیگر اصلاح طلبی در راستای انجام وظایفش در مدیریت شهری پیدا کرد و حتی در همین راستا از عضویت در حزبی که بیش از 22 سال است در عضویت آن قرار دارد، استعفا کرد.

درست پس از همین استعفا بود که رویه هر دو طرف در قبال هم و نسبت به یکدیگر تغییر کرد. دیگر خبری از حمایت کارگزاران از آقای شهردار نبود و در مقابل هم بر اساس شنیده ها گویا نجفی در جلسات خصوصی عنوان کرده بوده که بنا ندارد از چهره های کارگزارانی در مدیریت شهری بهره ببرد تا مبادا این تلقی ایجاد شود که قرار است شهرداری محلی برای مسئولیت گرفتن کارگزارانی ها باشد؛ البته در عمل هم شاهد این رویه بودیم و عمدتا چهره هایی از سوی نجفی به کار گرفته شدند که نه تنها ارتباطی با این حزب اصلاح طلب نداشتند، بلکه به دیگر احزاب اصلاح طلب وابستگی و نزدیکی داشتند.

از همان زمان در رسانه های نزدیک به حزب کارگزاران هم بنایی بر حمایت از نجفی وجود نداشت و اولین زمزمه ها برای کناره گیری و استعفای شهردار کارگزارانی از همین رسانه ها به گوش رسید. در نهایت این اتفاق در کمتر از هفت ماه رنگ واقعیت گرفت و «محمد علی نجفی» از شهرداری پایتخت استعفا کرد. تفسیر این اتفاقات بر نقش پررنگ حزب کارگزاران در درخواست کناره گیری نجفی از شهرداری صحه می گذارد؛ جایی که به احتمال زیاد با پذیرش استعفای او با توجه به دلیل داشتن دست برتر این حزب در شورا، محلی برای نمایش مدیریتی یک عضو دیگر از حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۰
آقاي جهانگيري جايش خاليست خالي نباشد!
وای بر مسئولانی که با سیاسی کاری منایع مردم رو هدر می دهند!!
نجفي انسان وارسته و پاك دستي است و حضور اينگونه افراد در اين سيستم ، دوام چنداني ندارد. رقص كودكان شش ساله هم بهانه اي بيش نبود.
این شهردار ثابت کرده اهل کار نیست همان بهتر که نباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
كار كردن يا كار خراب كردن مسئله اين است
وگرنه ما شاهد فردي بوديم كه از شدت كار اينقدر اين طرف و اون طرف مي رفت كه كارش به سرم زدن مي كشيد ولي آخرش ديديم و ديديد جز كار خرابي هاي أساسي كاري نكرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خواستم جوابتو بدم چشمم به آرا افتاد دیدم مردم جوابتو دادن ارزش وقت گذاشتن نداره دیگه حرفت
شهردار تهران مریضه ؛ شر داران مرض دارن!
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
منظورم این است که شهردار تهران مریضه اما کسانی که شر دارند مرض هم دارند
شاگرد ممتاز دانشگاه شریف باید هم استعفاء بده .چون ما متخصص نمیخایم متعهد میخایم .کلا اوین جای شایسته تری هست برای ایشون الان، دکتر زیباکلام هم که داره میره اونجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
مدرک و بدون درک چه فایده ای دارد.
در این مدت کدام عملکرد و یا طرح خوب
ازیشون دیدی؟!
روزهای برفی یادتون رفت؟!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
ببخشید دیگه اقای نجفی یکم برف اضافه تو جیبش بود ریخت رو
تهران .باید درخت قطع کنه و بیلبورد بزنه به مردم توهین کنه تا عرزشی بشه برای شما .البته رو کردن پرونده های قدیمی هم بی اثر نبوده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
سر کرده تروریستهای منافق هم تحصیل کرده شریف بود
پشت پرده خاصی نداره به جز ناکارآمدی کاملا مشخص هست که دید نمیتونه مثل قالیباف کار کنه و حتی یکی از اعضای شورای شهر با پررویی گفت نجفی لازم نیست مثل قالیباف از ساعت 4 صبح تا 11 شب کار کند ، امثال نجفی و شورای شهری های جدید و لیست امیدی ها بیشتر شومن هست و برای کار اجرایی مناسب نیستند فقط باید یه جایی قرار بگیرند که حرف بزند و جنجال و حاشیه ای درست کنند و گرنه حال کار کردن ندارند
مسعول غذا و داروکشور چین چند روز پیش بعلت وجود داروهای تقلبی وعدم نظارت او وبه خطر افتادن جان مردم از طرف دادگاه چین به اعدام محکوم شد رسانه ای هم شده اخبار کشور خودمون هم پخشش کرده خاب حالا نجفی استعفا داده چی شد مگه بنده خدا نتونست یا توانایی شو نداشت یا گرفتار باند بازی شد چقد خوبه وقتی مسعولین نمی تونه خودش کنار بره چون قانون ما که مثل چین نیست مسعولین بی کفایت رو اعدام کنه فقط پست شونو عوض میکنه حالا چرا گیر دادین به استعفا نجفی پست پرده جلوی پرده اونور پرده نداره رفت دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
لطفا اول املای ان کلمات را یادبگیر دوباره به خودت اجازه بده که نظریه پردازی کنی !اعتماد به نفس حرف زدنت
زیادیه؛ کاش همه ی مسئولین نالایق استعفا می دادند! خوب ، مسئولین ، مسئول
مسولینی که ذره یی می توانند به عقب افتادگی و بدبختی فرهنگی ما کمک کنند، حذف می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
این آقا خودش باعث عقب افتادگی و بدبختی فرهنگی بود . لطفا ندانسته و کورکورانه از کسی دفاع نکنید
باسلام
در میان رسانه های منتسب به جناح اصول گرا ، پوشش خبری بهتر و تحلیلهای سوگیرانه کمتری دارید. جا دارد از تلاش تیم و گروهتان تشکر شود .
ولی در موضوع فوق متاسفانه نعل وارونه زدید . خودتان هم خوب می دانید علت اصلی استعفا تحلیل شما نسیت .
"«محمد علی نجفی» که از او به عنوان یکی از موفق ترین وزیران آموزش و پرورش بعد از انقلاب یاد می شود".
"پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید «محمد علی نجفی» از سوی رئیس جمهور به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت اموزش و پرورش معرفی شد که نمایندگان وقت مجلس با اختلاف یک رأی به او رأی اعتماد ندادند"!!!
ملاک نمایندگان برای رای دادن و ندادن به وزرا چیست؟!!البته ظاهرا در مجلس هم خیلی خبرهاست نمونه آن هم استیضاح 3 وزیر و ابقا شدن مجدد هر 3 نفر!!
پشت پردش عیدی بود به رای مردم البته با پشت دست و بردهانمان
...ما هم باور کردیم !
یه آدم حسابی هم پیدا بشه سریع حذفش می کنن اه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
ایشان بی جا کرده است که اختلاس ها و دزدی ها را برملا کرده است. ضمنا ایشان سابقه نظامی ندارد و به درد شهرداری نمی خورد
سرکار گذاشتن ملت
برخی درگیر فساد اقتصادی هستند و از فرد کاردانی که دست روی فساد آنان بگذارد می ترسند بنابراین حرکات چند کودک را بهانه ای برای مجبور کردن وی به استعفا قرار دادند.
معلوم است 2700 نفری که کارت نزده از شهرداری حقوق می گرفتند بیکار نمی نشینند
رقص چند بچه دختر خردسال فقط پوست خربزه ای بود که زیر یای شهردار انداختند
معلوم است 2700 نفری که کارت نزده از شهرداری حقوق می گرفتند بیکار نمی نشینند
رقص چند بچه دختر خردسال فقط پوست خربزه ای بود که زیر یای شهردار انداختند
نسبت دادن استعفای ایشان به جشن روز زن ساده اندیشی است! هر کس دیگری هم که میبود و برای آبرویش بیش از پول و مقام ارزش قائل یود در قبال بی احترامی روا داشته شده بخودش چنین میکرد! شهرداری که بخاطر شرکت در مراسم جشن روز زن کارکنان مجموعه تحت مدیریتش مورد ماخذه قرار گیرد و همچنان به صندلی شهرداری بچسبد لیاقت شهردار بودن را نمیتواند داشته باشد! در همان شعری هم که گفت بوضوح نشان داد که استعفایش بخاطر بیماری نبوده است!
ولی معاون ترافیک و حمل و نقل حاشیه دار و ناموفق شهرداری جزو گروه محسن هاشمیه و توسط همین آقا هم به نجفی معرفی شده بود.
گروه هاشمی سودای ریاست جمهوری در سر دارند ولی به هیچ عنوان کفایت مدیریتی در این سطوح ندارند.
نجفی بدرد خدمت به مردم نمی خورد حال یا مریض باشد و یا سالم.
استعفا بهترين گزينه اي بود كه آقاي نجفي انجام داد
تهران به آدمهائی مثل کرباسچی و قالیباف احتیاج داره نه به این ناز نازی ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
فقط کرباسچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
دیدیم کرباسچی را چکار کردند
داداش داری اشتباه می زنی.. طرف دیده توی شهرداری با جیب خالی نمی تونه کاری کنه ترجیح داده استعفا بده. البته با این استعفای سیاسی برخی آدم هاش هم بی کار ننشستند و استعفا رو به جناح مخالف وصل کردند انگار وقتی از جناح مخالف کسی روی کار میاد اینها براش فرش قرمز پهن می کنند.
هیچکدام بی عرضگی
با همه تحلیل جنابعالی موافقم غیر از آنجا که بیان شد ایشان بهترین وزیر آموزش و پرورش است. زیرا با تعریف نظام جدید در دوره ایشان چنان وضعیتی بر آموزش و پرورش حاکم شد که نتیجه آن افت خروجی ها و ضعف دانش آموزان و کاهش تعداد دانش آموزان قوی در ورودی دانشگاه ها و بدنبال آن ضعف در جذب بازار کار شد. این عده به سختی افتادند و متاسفانه معاون رییس جمهور ایشان را دهه شصتی نامید. ایشان نفرت من و دو برادر و تک خواهر خانواده ام را بدنبال خود دارد. خدا را شکر تا قبل از نابودی تهران استعفا کرد.
شاید واقعیت چیز دیگری هست. توانایی چرخاندن شهر 18 میلیونی همراه با عدم پرداخت بودجه شهرداری از سوی دولت, نیاز به مدیریتی توانمند دارد که در آقایان وجود ندارد

رفتار شورای شهر دقیقا مثل رفتار دولت هست. تنها حرکت برجسته اونها این هست که همه ش بگویند قبلی دزدی کرد, فساد درست کرد, خراب کرد و ....
از همون ابتدا هم مشخص بود که نجفی تو شهرداری چندان دوام نمیاره
سیاست زدگی متاسفانه در تمام سازمان های کشور رخنه کرده
نسبت دادن استعفای ایشان به جشن روز زن ساده اندیشی است! هر کس دیگری هم که میبود و برای آبرویش بیش از پول و مقام ارزش قائل یود در قبال بی احترامی روا داشته شده بخودش چنین میکرد! شهرداری که بخاطر شرکت در مراسم جشن روز زن کارکنان مجموعه تحت مدیریتش مورد مواخذه قرار گیرد و همچنان به صندلی شهرداری بچسبد لیاقت شهردار بودن را نمیتواند داشته باشد! در همان شعری هم که گفت بوضوح نشان داد که استعفایش بخاطر بیماری نبوده است!
این درسته که فیلترینگ تلگرام در دستور کار مجلس هست ما تمام کارمان رو با تلگرام انجام می دهیم اخه این دیگه چه سیاستی هست مگه با فیلتر کردن تلگرام کار درست می شه با بگیر و ببند کار درست می شه از چی می ترسید
شخصیتی مثل نجفی که از طیف دولت دوران اصلاحات است نباید به میدانی قدم می گذاشت که طی ۱۲ سال حداقل شفافیتی در بودجه نداشته بلکه به هیچکس هم پاسخگو نبوده.
چطوره اسم این سایت خبری وزین تابناک را عوض کنید بزارید" بدبختناک " . تمام بدبختیهای ایران و عالم را تیتروار زحمت میکشند اطلاع رسانی میکنند .
پاسخ ها
آرش
| Netherlands |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
بده يه سايت جرات داره روشنگري ميكنه
کارهرکس نیست خرمن کوفتن...
یا باید با تختلاسگران قبلی و راهشون کنار میومد یا باید میرفت کنار که دومی را انتخاب کرد
آقای نجفی ک انقد انسان فسادستیز و اهل شفافیت هستن،چطوره ک وقتی خودشون عضو شورای شهر بودن چیزی در مورد فساد نگفتن?یعنی تا اون زمان ک میشه سال 92هیچ فسادی اتفاق نیفتاده بود یهو در عرض دو سال ک منتهی ب انتخابات هم میشد این همه فساد رخ داد!کاش این اخلاق شفافیت رو در مورد فساد صندق فرهنگیان هم داشتن
همون بهتر ک استعفا داد آقای دکتر نجفی بدرد تخصص خودش میخوره نه سیاست
دوستانی که میگن به خاطر رقص بوده، اون مراسم رو هم شهرداری تدارک دیده بود دیگه. چی رو با چی توجیه می کنید؟
نجفی ازاول هم در حدشهردارتهران نبود او طبق تجربه عنصری بزدل و ناکارامد بوده ویک بارهم به بهانه مریضی استعفا داده بود وانتخابش ازاول هم اشتباه بود
شهر داری ورشکسته شده
وقتی یک قلم 30000 میلیارد تومان فساد را افشا می کند انتظار دارید برایش دسته گل ببرند؟؟؟؟ نجفی خیلی زرنگی کرد خودشو نجات داد وگرنه یک پرونده براش درست می کردند 15 سال حبس می شد.
نجفی گناه بزرگی انجام داده ، فساد تیم قالیباف را علنی کرده
اگر اجازه داده بودند محسن هاشمی شهردار بشود. ایشان توانمندتر و ومقاومتر از نجفی بود و با یک بحران سریع کنار نمی کشید.در ضمن شناخت به بافت شهرداری هم داشت اما متاسفانه جریان اصلاحات دوباره مانند شورای اول در تله مشارکت گیر نمود و ظرفیت اصلاح طلبی ایران را از بین بردند
شهردار اصلاح طلب ... شهردار اصولگرا ...
شهر بلا تکلیف ...
مردم تماشاچی ....
این آقا اگر واقعا اهل کار بود نباید بهانه دست مخالفانش می داد تا زیر پاشو بروفن هر چند از خودیهاشون داخل حذب خودشون خورد ...

حالا هی تفسیر کنید ... جماعت سیاست زده !
منتخبین مردم در مجلس . رییس جمهور . شوراهای شهر یه جورایی تحت فشار کسانی هستند که یا انتخابی هستند یا یک جوری مردم آنان را در چند انتخابات تایید نکردند . لذا جریان آقای نجفی با بررسی پروندهای و حسابرسی شهرداری گره خورده است .
بنده خدا نجغی با منطق و دبپلماسی خاصی خواست که شهرداری تهران را با روند قانونی سروسامان دهد اما با گروهی از افراد با تخصص مداح و سفارشی مواجه شد . چون منطق طرف مقابل جوری هست که از جیب سمت راست یک کاغذ در آورده و سمت چپ جیب جیز دیگری هست . ودوم افرادی هستند که کار بلد نبودند یا اصلا دست به کار یدی نمیزنند فقط در گوشه و کنار ادارات پرسه میرنند که کی چی میگوید چه میپوشد . چکار میکند . کار خاصی ندارند
تو این مدت جه خیری به سر ما زدن؟
همش حرف
7 ماه هم کم نبود مدتیه برای خودش
تنها گناه آقای نجفی پا گذاشتن رو نقطه ضعف مافیای قدرت و افراد خاص بود که منافعشان را در خطر دیدند. مافیایی که نه انقلاب و نه ارزش های انقلاب را بر نمی تابد و تنها به منافع خویش فکر می کند و در این بین انقلاب را نیز بدنام می کنند
ازهمه جریانهای معتدل خواهشمند است با انتخاب محسن هاشمی بعنوان شهردار زمینه ریاستجمهوری او را در اینده فراهم نمایید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی