بازدید 3920
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص کل بورس پس از ۸ روز کاهشی

تالار شیشه ای تهران پس از هشت روز قرمزپوشی، از دقایق ابتدایی فعالیت خود در سومین روز هفته، تغییر جهت داد و در مسیر افزایشی قرار گرفت. به طوریکه با حمایت نمادهای معاملاتی فولاد، پارسان، شبندر، ومعادن و شتران، به سطح 96 هزار و 194 واحد صعود کرد. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل با رشد اندک 1.50 واحد به رقم 1082 واحد رسید.
کد خبر: ۷۸۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 12 March 2018

تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص کل بورس پس از ۹ روز کاهشیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه بیست یکم اسفند ماه 96 با افزایش 166 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 96 هزار و 194 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام روز گذشته برای هشتمین روز پیاپی، افت 566 واحدی را تجربه کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف روزهای قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 52 واحدی معادل 0.17 درصد به رقم 30 هزار و 650 واحد رسید. شاخص کل هم وزن، با رشد 8 واحدی معادل 0.05 درصد، عدد 17 هزار و 155 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 6 واحدی معادل 0.05 درصد به رقم 12 هزار و 816 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.17 درصد همراه شد و 177 واحد افزایش را رقم زد و به سطح 102 هزار و 890 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 156 واحد افزایش معادل 0.23 درصد به رقم 68 هزار و 175 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با 151 واحد افزایش معادل 0.07 همراه بود و عدد 205 هزار و 653 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 10:40 داشت و در سطح 96 هزار و 240 واحد قرار گرفت.

تقویت ۱۶۵ واحدی شاخص کل بورس پس از ۹ روز کاهشی

معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 17واحد ، سرمایه گذاری غدیر با 16واحد و سرمایه گذاری ملی ایران با 7 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 39 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 30واحد و پالایش نفت بندر عباس با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 279 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش ازیک میلیارد و 55 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 69 هزار و 857 نوبت داد و ستد بود.

بر اساس گزارش بازارسرمایه (سنا)؛ گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.بر اساس گزارش بازارسرمایه (سنا)؛ گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی نیز با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای گروه صنایع بهشهر، سالمین، نیرو کلر، ایران ارقام، سرمایه گذاری صنعت بیمه، حمل و نقل توکا و سرمایه گذاری توکا فولاد بود.

در مقابل نمادهای تامین ماسه ریخته گری، کاشی سعدی، ماشین سازی اراک، ماشین سازی نیرو محرکه، بورس اوراق بهادار تهران، لیزینگ ایران و سرمایه گذاری نیرو با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، واحدهای صندوق کمند، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش و اوراق صکوک سایپا بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از سهام کنتورسازی ایران، اوراق صکوک گل گهر، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز ملی مس با معامله بلوکی 275 میلیون سهمی به ارزش 713 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی