بازدید 2394

قصور 90 درصدی شهرداری تهران در تخریب مرگبار

کد خبر: ۷۸۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰ 12 March 2018

کارشناس رسمی حوادث کار پس از بررسی نحوه تخریب خانه قدیمی که به مرگ مرد 40 ساله انجامیده بود اعلام کرد دراین حادثه 90 درصد شهرداری و 10 درصد متوفی مقصر بوده‌اند.

به گزارش ایران، دراین واقعه که 23 دی امسال رخ داد، به دنبال تخریب ملکی متعلق به شهرداری تهران در منطقه ۱۸، مردی 40ساله‌ براثر ریزش آوار جان باخت. درپی اعلام این خبر، بازپرس مرادی و تیم تحقیق وارد عمل شدند.در بررسی‌ها مشخص شد خانه قدیمی در طرح تعریض بزرگراه قرارداشته و مدتی قبل از سوی شهرداری خریداری شده است. اما پسر 40 ساله این خانواده به خاطر تعلق خاطری که به خانه‌شان داشته؛ شب‌ها را در آنجا سپری می‌کرد. تا اینکه روز حادثه مأموران برای تخریب باقی مانده خانه وارد عمل شده و این مرد درخواب جان سپرد.


بدین ترتیب برای مشخص شدن مقصر این حادثه، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، کارشناس رسمی حوادث کار وارد عمل شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته اعلام کرد به علت رعایت نکردن مقررات مربوط به کارگاه ساختمانی، سهل انگاری در تخریب املاکی که مربوط به احداث اتوبان بوده است، شهرداری منطقه 18 در این حادثه 90 درصد و متوفی به خاطر بی‌احتیاطی، 10 درصد مقصر شناخته شده است.


بنابراین پس ازاعلام نظر کارشناسی و با دستور بازپرس مرادی، نماینده حقوقی منطقه 18 برای تبیین اتهام طبق ماده 688 آیین دادرسی کیفری به اتهام قتل شبه عمدی ناشی از تقصیر به دادسرا احضار شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان